Jump to content

Bilder av din BR50-rigg


Funtaz

Recommended Posts

Først: mulig jeg er totalt evneveik, blind og det som verre er, men jeg fant nå ingen tråd om dette.

 

Så til temaet: Jeg har såvidt begynte å snuse på BR50-skyting, og trenger derfor litt ideer om det skulle bli til at jeg kjøper meg utstyr. Har egentlig ikke så veldig mye peiling på BR50(eller benchrest generelt), men ett sted må man jo starte. Jeg har heller ikke peiling på om dette er en dyr øvelse, eller om man trenger topnotch utstyr for å i det hele tatt få noe glede ut av det.

 

Hvor mye må jeg forvente å gi for en rigg som har potensiale til å skyte bra(er vel skytteren som avgjør til syvende og sist)? Med bra mener jeg ikke verdensrekord-bra, men hvertfall sånn at det er moro å skyte.

 

Skjøt DFS-skyting på aspirant-, rekrutt- og eldre rekrutt-nivå tidligere, men dette har nå ebbet ut. Har fortsatt Saueren(med .22-sett), men det er egentlig meningen at den skal selges. Er dèt et våpen med potensiale? Er det mulig å få tak i en egnet stokk f.eks.?

 

Håper på mange bilder som kan være til inspirasjon for meg(og helt sikkert andre og).

 

Mats

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske det var en tråd om dette... hmmm men men

 

Her er ertebørsa mi. Kikkerten som står på her er en Prohunt som nå ligger så trygt og godt i hylla her (noen som har lyst på den? Billig.. og bra.)

 

Nå har jeg en Weaver T24 påmontert. Skyter ikke no særlig bedre med den kikkerten på, men jeg tror det da :mrgreen::lol:

 

2cf8qzb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg la ut en test tidligere her... er en stund siden. Uhøytidelig sådan.

Det en skal tenke på er at hvert enkelt våpen kan like forskjellig ammo.

 

Verdt å tenke på før en skal teste litt selv er å skyte minst 30 skudd før en gjør test med ny ammo. Dette for at nevnte lot, skal gi en nogelund pekepinn på hvordan den går i din rifle.

Link to comment
Share on other sites

Mye flotte børser, og mye inspirasjon.

 

Om det blir noe prosjekt ut av det her avhenger av om jeg får tak i et egnet våpen. Har tenkt litt på custom stokk, men har nok ikke innsett hvor vanskelig(og tidkrevende) det faktisk er. Men vi får se. Var DFS-skytter tidligere, og har litt bekjentskaper i skytterlaget enda, så jeg skal undersøke muligheten til å få kikke(eventuelt kjøpe) på miniatyrvåpnene de har der.

 

Sendte også mail til noen forhandlere rundt om, men har ikke fått noe svar enda. Om noen skal selge, eller kjenner noen som skal selge, et egnet våpen. Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

kaster meg på denne da jeg har bestemt meg for å sette opp salongrifla for presisjon og sikkert kommer til å skyte litt br50 sånn for morro.

 

har en anchütz m1416. stokken på denne er av den pene "skyfri søndag" typen, men ikke spesiellt komfortabel etter mitt syn. er det noen her inne som har tips til ny stokk? har ikke klart å finne noen selv. det meste er av interresse, men pris er selvsagt en faktor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet ikke hva jeg skal si jeg.

 

Sendte mail til 7 (på papiret) seriøse forhandlere om de hadde noen aktuelle våpen inne, og etter å ha ventet i 1 1/2 uke uten svar fra noen av dem sendte jeg den samme mailen en gang til. Tok så 30 minutter før jeg fikk svar fra en av forhandlerene, men de hadde dessverre ikke noe inne for øyeblikket. Har nå gått 20 dager siden jeg sendte de første mailene, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

 

Hvis ikke engang de seriøse forhandlerene presterer å svare, hvem skal så gjøre det?

 

Florerer ikke akkurat av våpen på det private markedet heller, så om noen skulle vite om noe: si ifra!

 

:?

Link to comment
Share on other sites

 

Hei kommer disse stokkene ferdig behandlet som den fremstår på bildet? Eller må du snekre og lakkere litt før den er ferdig? samt hvilken av dem bestilte du?

 

Har kjøpt stokker herfra, og mine har vært langt fra ferdig. Mye jobb, både inn og utvendig, mye treverk som må bort, kan trygt kalles halvfabrikat.

Link to comment
Share on other sites

Da begynner ting å løsne. Har fått kontakt med en annen forhandler, og der virker servicen(selv over mail) å være upåklagelig.

 

Har mest lyst på et brukt miniatyrvåpen, men om jeg må velge noe annet tror jeg det blir CZ 452 Varmint eller Savage Mark ll FVHB. Har bare hørt lovord om CZ'en(bortsett fra avtrekket), mens Savagen er mer ukjent. Noen som har erfaringer med det våpenet, negative så vel som positive?

 

Har kikket litt på McMillan-stokker, men har ingen anelse på hva de ligger på i pris. Hva må jeg forvente(inkl. alt av frakt, toll og avgifter)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...