Jump to content

AG3 magasin til mauser/remington/andre bolt rifler?


Ole_Netland

Recommended Posts

Kjøp HS underbeslag med løst magasin. Fungerer utmerket. Vet ikke om det er lett å få tak i om dagen da de produserer som bare det til det am. forsvaret. Badger er også en mulighet. Fordelen er at man slipper å modde kassa. Jeg ville i alle fall tenkt meg om flere ganger før jeg hadde fjærnet en masse gods fra kassa for å få plass til ett magasin.

Link to comment
Share on other sites

Ett ag3 magasin blir for bredt å passe i en remington iallefall.

Tror man kan fikse litt på ett m1a magasin til å passe. En på youtube som har fått det til:

men det er sikkert endel jobb å få til :/

 

 

Remington har jo ei pumpe eller 1/2 auto rifle som bruker M16 magasin...

 

"AG3 magasin til mauser/remington/andre bolt rifler?"

 

det er vell snakk om boltrifler her. så jeg tenkte automagisk på remington 700 i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Ett ag3 magasin blir for bredt å passe i en remington iallefall.

Tror man kan fikse litt på ett m1a magasin til å passe. En på youtube som har fått det til:

men det er sikkert endel jobb å få til :/

 

 

Remington har jo ei pumpe eller 1/2 auto rifle som bruker M16 magasin...

 

"AG3 magasin til mauser/remington/andre bolt rifler?"

 

det er vell snakk om boltrifler her. så jeg tenkte automagisk på remington 700 i denne sammenhengen.

 

 

det eg meinte var att det er laga militære magasin til sivile rifler... og sist eg sjekka, så var ein rem. 7400 like bri i sluttstykkegangen som ein rem. 700. men eg kan godt slutte å komme med forslag

Link to comment
Share on other sites

kan noen hjelpe og bekrefte eller avkrefte dette:

 

mener å huske fra gamle SL at der var snakk om noe underbeslag til boltrifle (tror det var mauser) som gjorde at AG3 magasiner passet i....

 

kan dette stemme? og i så tilfelle, hvem lager eller hvem kan ha? noen her som har prøvd slike?

 

Det var sikkert tråden min du tenker på.

 

Planen min var som du sier å bruke AG3 mag i en mauser.

 

Eg kom så langt at eg fikk laga meg ein kopi av magasinbrønnen til AG`en med utløser som fungerte helt fint men magasinet er for breidt til mauser låsekassen. Eg vil tru at det er mulig å få dette til men da må ein frese vekk litt av låsekassen slik at magasinet kommer høyt nok.

 

Eg enda opp med eit underbeslag frå Voere som gjer at eg kan bruke Sauer-type magasiner.

 

Sjekk her: http://www.lesjavaapen.no/vaapen_deler.htm#magasiner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...