Jump to content

Medlem av SARA


DirtyHansen

Recommended Posts

Jeg er ikke medlem, men vurderer det seriøst:

Nå er jeg så heldig å ha en generell samlerbevilgning fra politiet som gir meg gode muligheter. Jeg ser at andre har fått begrensede bevilgninger som lukker for kalibere og samlerområder. 

Å være medlem av SARA mener jeg har mange fordeler, der møter en folk med samme interesser og en har større muligheter til å finne ting en leter etter. Folkene jeg kjenner i SARA har store kunnskaper som er berikende. Ofte har man behov for å bytte litt, her har du muligheten. Det er også betryggende å utveksle objekter med folk som har orden i papirene. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært medlem i SARA i mange år, og synes det er greit å ha en patronsamlerforening. Vi får et medelmsblad et par ganger i året, med veldig interessange artikler. Sara arrangerer også "patronbyttemøter", men disse er som regel også åpne for ikkemedlemmer. Selv om man nok kan få invilget samlelisens uten å være medlem ( Det er jo ikke et lovpålagt krav ), så er det nok enklere å få denne invilget som medlem, det er nå ihvertfall min mening. Det koster jo ikke noe særlig heller.

 

Lykke til med søknad om samlelisens.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Idag fikk jeg brev fra politiet om min patronsamler godkjenning. Jeg brukte malen fra tråden jeg tok med her nå.

 

De skriver:

«Du må oppgi hvilke kaliber (eller opptil hvilket kaliber) du ønsker å begrense samlingen din på

og grunnen for hvorfor du ønsker å opprette en samling.»

 

Noen som har noen råd å komme med til en grunn? Bare at jeg syntes det er interessant å samle på patroner?

 

Tenkte å samle på kaliber fra .17HMR og opp til 12,7x108.

 

Takker for alle innspill :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Meget interessant Adventspatronquiz 2018, og at den dedikeres en avholdt person er respektfullt.

 

Selv om jeg mest har skutt, så er det lell noe fascinerende med litt ukjente og ukurante patroner, det være seg hagle, rifle eller pistol. Jeg har lukta litt på en søknad om patronsamling, men er noe usikker på framgangsmåte. Jeg ønsker vel å ha et litt vidt samlerområde, men er noe usikker på hvordan en søknad skal formes, fylles ut og sendes. Usikker på begrensninger. Om noen har konkrete råd, så er det takksamt.

 

Jeg vil melde meg inn i SARA uansett, har lenge sett litt på deres sider og Bulletiner, men det finnes sikker også mer informasjon.

Samtidig synes jeg det er greitt å økonomisk støtte det arbeidet som gjøres, deres arbeide kommer jo mange til gode. 

Har forresten den gamle patronoversikten med alle typer ammo oppramset, der de står med mål, men ikke bilder da. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...