Jump to content

Erfaring Norway Quick Shoot, 1-8X24ir


Brosmebeistet

Recommended Posts

Kjøpte en kikkert som heter Norway Quick Shoot 1-8X24ir. Denne kikkerten produseres i Kina etter anvisning fra en nordmann som heter Krovoll. Etter å ha brukt den kort tid, er inntrykket svært bra. Optikken er langt bedre enn en gammel Kahles 3-12x56, som stod på rifla før. Jeg merker dette særlig godt når det begynner å skumre. Prisen er 3300 for dette siktet. 

 

Er det noen som har erfaring med denne produsenten? Er det noen som har brukt kikkerter fra denne produsenten over tid, som kan si noe om det er holdbare greier?

Link to comment
Share on other sites

Det var merkelig. 

24 mm åpning bedre i skumring enn 56mm? 

Sikker på at det ikke er noe alvorlig galt med 56kikkerten? 

 

Har titta på den selv bare fordi jeg synes retikkelet er kult og virker fornuftig til drivjakt. 

 

Men er usikker på om jeg tørr å stole på

en kikkert i den prisklassen, etter et par uheldige episoder med

andre «Kinakikkerter» (vortex hoghunter med linse som sprakk og hawk som ble melkehvit sånn helt plutselig) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er også veldig spent på denne. Liker retikkelet meget godt, men jeg er noe skeptisk til byggkvaliteten og sånt. Spesielt siden det kun er 3 års garanti. 

Jeg må innrømme at pga. det er terskelen for å prøve Vortex Strike Eagle 1-8x24 litt lavere. Der er man ihvertfall sikret en god garanti, og det føles som et "tryggere" valg. Men samtidig liker jeg ikke retikkelet i Vortex'en i nærheten av like godt som den som sitter i Quick Shoot. Så om det er noen med erfaringer kunne det vært meget interessant å høre om disse.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...