Jump to content

Problemer med Magtech SP Tennhetter


HH86

Recommended Posts

Heisan🙂

 

Lurer på om det er flere en meg som har problemer med Magtech SP tennhetter?

Har problemer i 32,38 og i 9mm.

Har brukt Magtech tennhetter i flere år og aldri hatt problemer før nå🤔

 

BU0808 L-2001 er de jeg har merket med.

received_255879568320605.jpeg.5e4fdc6053ab02d45aef344c3b9db2e1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en del Magtech hetter og det virker som de er av den hardere sorten å sette av. 

 

Bruker SP i 9mm og 38. Må da ha std fjær og skruen helt i bunn. Måtte tilogmed bytte til ny skrue ettersom den gamle var blitt soppformet. Har brukt ca 4000stk av disse til nå. 

Bruker også SPM i samme revolveren i 357. Der får jeg 1-2% klikk. Men går alltid av på andre forsøk. Har skutt ca 3000 av de 5000stk jeg kjøpte. 

Testet SR i en Contender, det måtte jeg gi opp. Gikk nesten aldri av på første forsøk. Bruker nå Winchester og Federal i den. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heisann. 

Så denne posten nå og kan bekrefte at det har vært mye problemer med Magtech SP hetter for min del også. Jeg har også tidligere gått igjennom  massevis av hetter fra samme produsent og vært svært fornøyd, nå har jeg gått igjennom flere 1000 fra samme kasse (kjøpte 5000 på en gang) og hatt usedvanlig mange klikk både i 38 spc. (S&W 686) og 9mm (SIG P226). Har dessverre ikke lenger lot nr. Hettene virker å være usedvanlig harde og anslagene ligner på de som er avbildet lenger opp i tråden, noen av hettene virker også å være totalt defekte og nekter å sette av uansett antall anslag. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har så vidt testet Fiocchi SP i revolveren med "Fedral-innstilling" på slagfjæren. De 23 første gikk av, nr 24 klikket første gang (smalt da jeg prøvde på nytt).

Det vil si at de er mykere enn Winchester SP og Federal Magnum SP som jeg også har brukt en del av i revolveren.

Kan være verdt å prøve disse, men for all del, kanskje det hadde blitt klikk på de neste 10 på rad hvis jeg hadde prøvd flere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...