Jump to content

Valg av ny jaktsekk


Sorensen

Recommended Posts

Hei. 

Er på leit etter ny jaktsekk til både småvilt og storvilt sekk. 

Den må ikke være mer enn 40 liter ca, og bør ha kjekke løsninger.

 

Noen jeg har kikket litt på er 

- Fauna f45 Ripa

- Finnskogen 40l

- Hjerkinn 40 l

 

Idag bruker jeg denne $_86.JPG

 

Håper på gode tips og svar 

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Sånne jaktsekker ser jeg null behov for, da de er så godt som alle ganske dårlige i forhold til normale sekker. Eneste jaktsekkene jeg ser har noe særlig funksjon i den størrelsen er Vorn og My Lagopus.

 

For en 40 liter + sekk ville jeg sett på Osprey Exos 48, overlegent bæresystem kontra Hjerkinn spesielt, og har gjennomtenkte detaljer som plass til drikkepose.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Chevalier sin "rypesekk" i 8-9 år. Liker at den er lett(vorn er fort dobbelt så tung??), har tynne reimer, sidelommer der drikkeplaske og annet jeg trenger underveis får plass, og smålommene inni med plass til bilnøkler, ammo osv. Den er jo ikke tilpassa drikkesystem da, men ypperlig som anlegg for rifla😄

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
2 timer siden, soaKaos skrev:

Noen som har erfaring med bergans ulveli silent 35L? 

 

Jeg kjøpte den før helgen, og brukte den på elgjakt på lørdag, så har bare brukt den en dag enda, men:

 

Pluss:

-Lager lite lyd

-Gode og luftige stropper

-Bra mage/ hoftebelte

-Bryststropp som ikke er for høyt oppe

-Ett rom på hver side til småting (eks. hodelykt eller ekstra batteri) 

-Integrert rypenett som ligger i egen lomme

-Lommer på hoftebelte, til telefon eller lignende

-Nettinglomme til feks. jaktkort, våpenkort og lignende

 

Minus:

-Sekken er litt liten (ble trangt med ullgenser og Jaktjakke oppi) 

-Jeg syns den er litt for kort i ryggen, så hoftebelte ble magebebelte

-Jeg liker sekker med lokk, det har ikke denne sekken (ser for meg att vannet renner inn når det regner, men det kan være fordi jeg er miljøskader etter flere jakt sesonger på Vestlandet) 

 

Men summa sumarum; Jeg vil anbefale den sekken, men kunne godt vært 5 liter større

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, silent hunter said:

Jeg syns den er litt for kort i ryggen, så hoftebelte ble magebebelte

Hvor høy er du? Så at ryggen kunne stilles for personer opp til 190cm, er selv 193 og vil veldig at hoftebelte skal ta mye av belastningen pga at jeg får lett senebetennelse i skuldrene. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jeffery said:

Det er sjelden "hoftebeltet" på så små sekker faktisk er et reelt hoftebelte. Som oftest er det mer å regne som ei stabiliseringsreim.

En av grunnene til at jeg ser på denne sekken er pga at den har ordentlig hoftebelte.

Link to comment
Share on other sites

Var på xxl og så på den for noen dager siden og var den sekken med best hoftebelte i den størrelseklassen. Er dårlig med bilder av sekken over alt noe som er irriterende når jeg skal skjekke noe jeg lurer på i ettertid. 

Nå skal det sies at jeg kun så på jaktsekker og ikke andre sekker i den størrelseklassen. 

Edited by soaKaos
La til info
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...