Jump to content

Recommended Posts

Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must". Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp :) 

 
  •  
Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) 
Har tenkt på det der ja, men tipper at baggen vil henge alt for langt ut fra ramma, og vekten blir plassert feil :/ 

Skal skikke litt mer på denne løsningen, håper på at dette kan fungere.

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær for sikker ;)

 

Har vært på akkurat samme som deg en stund, og de aller fleste mindre og lettere rammesekkene har mindre rammer uten "kroker".

Eberlestock sekken skal være dårlig tilpasset de som er litt lengre, så den utgikk for min del.

 

Planen for min del er å fjerne hankene, og sy inn ordentlige fester til rammen.

Muligens få tilpasset noen kompresjonsstropper bedre. 

Så får den sikkert litt ecpaint i mer jaktvennlige farger. 

IMG_1574.JPG

IMG_1576.JPG

Link to comment
Share on other sites

En Norrøna Beito 3000 er ganske nær det du spør etter. Må ha den siste utgaven av skulderreimer og hoftebelte for å være maks behagelig å bære. Den som ligger på Finn nå har ikke det. En Norrøna Veig 1860 med bredt hoftebelte vil også være nær, men ramma er litt smalere og lavere. Begge er innimellom å finne på Finn til fornuftige priser og innimellom priset som om de er av gull.

Link to comment
Share on other sites

msterio det der så utrolig bra ut, kan jeg spørre hvilken sekk den ramma der har tilhørt? Og hvordan blir det med åpning av baggen? er stroppene blit sydd fast i sidene eller går dem rundt hele baggen? Hvordan opplever du lette bører på 10-15 kg opppakning? 

Jeger'n dem der tror jeg at kan fungere greit, skal se om jeg kan finne en slik liggendes et sted til en rimelig penge :) 

Link to comment
Share on other sites

Dette er den typen Beito du snakker om tror jeg, grei vekt på den, men synes posen og lokket er upraktisk og irriterende, så testet med bagen.

 

Ikke festet veldig bra ennå, dratt kompresjonsstroppene på bagen gjennom rammen.

De grå stroppene har løkke så man kan tre de rundt seg selv. Bare testet litt rundt huset med ca 10 kg, fungerte helt fint.

Nå må man åpne de grå stroppene for å åpne sekken helt, får jeg ordentlige fester til bagen kan man klare seg uten.

 

De løkkene på siden virker veldig greie til å feste rifle etc. 

Målet er en mer slank og brukervennlig løsning for Camelbak og rifleholder, og har en drøss sånne bag'er, og kan alltids gå tilbake til gamle sekkeposen hvis det ikke funker.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg får skaffe meg en passende bag, og lage fester på undersiden, slik at ingen stropper blir å være i veien for åpningen på baggen. Orker rett og slett ikke å ha mange små stramme-stropper som pisker i ansiktet ;)   

Link to comment
Share on other sites

Noen her som har kunnskap angående å lage egen sekk? altså sy sammen noe nylon/ripstop stoff og feste på glidelås? eventuelt hvor jeg kan skaffe stoff, spenner, glidelåser osv for et slikt prosjekt? Har altså funnet ut av at hvis jeg skal få noe som passer 100% mitt behov, så må det nokk bli skreddersydd :/ 

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset, men står da enda på samme punkt som med ramma fra PowerFrame som jeg allerede har. Vanntett pakkpose, tenker du da på noe mer eller mindre av typen Eberlestock har? F1%20Plus%20J2DB%20Eberlestock.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...