Jump to content

Avtrekk smith 686


andyki87

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
På 8.6.2018 den 22.08, evert skrev:

Bytte returfjær, men det gjør DA-avtrekket tyngre.

 

Selv har jeg løst det med en ettervandringsstopp som hindrer oppspenning av hanen.

Du må lese hva han spør om før du svarer !

 

Her er det SA (SA er når hanen er spent i bakre stilling ) han har problemer med og du svarer han ang DA 

  • Dont like 2
Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke helt å se problemet her...

 

Med ei sterkere returfjær til avtrekker vil man trenge mer kraft på avtrekker før hanen faller, hvilket betyr at avtrekksvekt i SA øker, men man får da også et tyngre DA avtrekk på kjøpet.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 12.6.2018 den 21.41, Walker76 skrev:

Sjølv har eg konvertert min til DA Only.

 

Hvordan?

 

Min erfaring med revolver og avtrekksjobb er at dette er jobb for fagfolk med erfaring. Det er noe dritt med revolver som funker 98% selv med federal hetter, det er pes å være avhengig av federal hetter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som flere sier ovenfor.....du må ha kraftigere returfjær (det som kalles rebound spring). Des kraftigere den er des mere

vekt får du på SA avtrekket, men du får dessverre tyngre oppspenning på DA.

 

Men det kan vere at du har polert deg så bort at du ikke klarer å få nok vekt uansett. Da kan du like gjerne slipe

bort hele SA avtrekket og gå andre veien og sette å så slakk fjær som muligt, og heller satse på en avtrekstopp

eller en gummibit.

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Brassy skrev:

Du må lese hva han spør om før du svarer !

 

Her er det SA (SA er når hanen er spent i bakre stilling ) han har problemer med og du svarer han ang DA 

 

Og du må forstå svaret mitt før du kritiserer meg for hva jeg har svart ;-)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, hipshot skrev:

Evert, kanskje du skulle forklart det - det er ikke sikkert at det er mange som forstår det.

 

OK da!

 

Ved å endre returfjærens vekt i en smith påvirkes først og fremst DA-avtrekket... MEN; det påvirker også SA-avtrekket.

I og med at trådstarter beskriver at det er gjort en avtrekksjobb på våpenet hans, er det med stor sannsynlighet enten klippet noen viklinger av returfjæren eller satt inn en slakkere returfjær. Dersom SA-avtrekket hans "holdt vekta" med den originale returfjæren, vil han ved å sette inn den originale returfjæren muligens kunne oppnå et SA-avtrekk som holder vekta, men det vil jo naturligvis også øke DA-avtrekket."Poleringen" som muligens er utført under avtrekksjobben vil også spille inn; dersom man har endret SA-spennets inngrepsflater kan det godt hende at det ikke hjelper med hardere returfjær.

 

Dersom trådstarter ønsker å beholde det lettede DA-avtrekket, eller det ikke oppnår høy nok avtrekksvekt ved bytte av returfjær, har det blitt foreslått mange andre løsninger for å øke SA-avtrekket i denne tråden. Den enkleste løsningen er kanskje å lime en gummibit bak avtrekkeren, det er lett å gjøre, og gir få muligheter for negative konsekvenser ved feiltrinn. Trimmes en slik gummibit riktig vil den øke vekten på SA-avtrekket, uten at den kommer noe særlig i veien for DA-avtrekket, den vil tvert imot fungere som en myk ettervandringsstopp og lette DA-skyting.

 

Personlig velger jeg å sette inn en kontant ettervandringsstopp, som også blokkerer for SA-oppspenning, da revolverfelt uansett er en ren DA-øvelse.

Edited by evert
Mer info
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, evert skrev:

kontant ettervandringsstopp.

 Så ikke noe kule?

Dermed vil en mulighet være å ta ut avtrekker, lodde på et stykke på baksiden av avtrekker, dette stykket bør være gjenget og så en settskrue med rød locktite som tar i ramma. Dermed slipper enn å bore i ramme.

 

Revolver skyting for meg er revolverfelt og hurtig revolver, begge er DA skyting.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Think! skrev:

 Så ikke noe kule?

 

Nettopp!! Ikke noen "stopper". Stopperen gir deg mulighet til å stoppe, og dermed nappe, et godt DA-avtrekk. Stoppingen er i tillegg en tidstyv...

Et jevnt og glatt DA-avtrekk, med lite eller ingen ettervandring, er etter min mening min mer lettskutt enn all verdens trykkpunktsavtrekk. Det trengs litt trening for å mestre det, men det går jo ikke an å nappe!

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk montert ny returfjær, avtrekket holder nå, den gamle var klipt så mye at noen skulle hatt juling for jobben. Mistenker at ''main spring'' også trenger å byttes, har strammet skruen på denne til maks, med .22 lr hylse som skims, og får noen ganger klikk på fabrikkammo. Gidder ikke ha en revolver som er avhengig av kun federalhetter. Skal få tak i ny fjær her også så revolveren blir original. Avtrekksdelene er polerte så avtrekket er veldig jevnt og fint selv om det er noe tungt på DA. men ikke så tungt at det blir veldig dårlig skyting av den grunn

Link to comment
Share on other sites

Dersom det er den originale slagfjæren som er brukt, hender det at "tjunneren" har bøyd denne litt i toppen for å lette avtrekket. Går helt greit å rette ut inntil du får fatt i en ny brukbar slagfjær.

 

Personlig fortrekker jeg wolff/brownells standard fjær, altså ikke den super-reduserte. Den er litt mykere enn den original fra smith, men hard nok til å sette av det meste av hetter dersom du ikke har for mange friksjonspunkter eller annet grums i hanens gange.

Link to comment
Share on other sites

På 3.7.2018 den 19.16, Think! skrev:

Hvordan?

 

Min erfaring med revolver og avtrekksjobb er at dette er jobb for fagfolk med erfaring. Det er noe dritt med revolver som funker 98% selv med federal hetter, det er pes å være avhengig av federal hetter.

Slipte vekk SA spore i mekanismen slik at den ikkje låser i SA. Lett å sjå kor når du åpner opp revolveren.

Dårlig forklart, men visst ein ser på youtube på tuning av S&W så er det ein plass dei seier du ikkje må slipe/polere for mykje slik at SA forsvinner. Eg slipt for mykje med vilje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...