Jump to content

Marlin XT-22 Erfaringer?


Mas-36

Recommended Posts

Konen har en, som er satt opp med 20 MOA EGW skinne, Nikon Prostaff Rimfire og Versa-Pod.

 

Jeg tror ikke hun har brukt den noe særlig enda da den ble innkjøpt under et likvidasjonssalg sammen med et lass med andre våpen. Hvor godt den samler aner jeg ikke.

 

Våpenet i seg selv virker solid nok. Det er ikke like god tilgang på tøffe deler som f.eks. 10/22, men det går greit å få tak på det man virkelig har bruk for, som magasiner, baser osv.

 

Man får ikke Anschutz til denne prisen, men det virker som et greit våpen til å trene på 50m innendørsbane i alle fall.

Edited by Thor
Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler ikke på at Marlin’en gjør den jobben. Av halvauto er vel Rugeren noe av mest anvendelige og f.eks. en fullt rigget Volquartsen er mildt sagt ei presis salongrifle.

 

Hver sin smak. Når jeg skyter salong tyr jeg stort sett til en gammel High Standard Sport King fra rundt 1960. Rørmagasin og 24" løp.

Link to comment
Share on other sites

I  bladet Jakt hadde Jørund Lien en test av flere salongevær ( det er noen år siden), deriblant en Marlin bolt pluss Anschutz, CZ, og Weihrauch om jeg husker riktig. Der kom Marlin bolten høyt  på lista når det gjaldt presisjon og  for god utforming av stokken. De nye Marlin boltene har justerbart avtrekk og jeg har hørt de er helt greie. Noe ala Savage. Jeg ga bort en haug av gamle blader av den kategorien for noen år siden og har inte  det  bladet nå. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Best i test; den levert av importør med støtdt goodiebag??

Mistet all tiltro til nevnte tester etter 3 sider skryt av ei halvauto  hagle han i siste avsnitt i forbifarten nevnte han desverre ikke rakk skyte med.

 

Presis og driftsikker halvauto 22; Remington Speedmaster.  Aner ikke hvorfor jeg solgte min; sinnsyk i gjerningsøyeblikket??

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Chiefen.v-2 skrev:

Best i test; den levert av importør med støtdt goodiebag??

Slik som alt som heter Zeiss, Leupold, S&B, Sauer og Blaser? Er ikke måte på hvor bra dette er så lenge det navnet står på det. Lufter kjøpt og betalt. Var en kikkert husker ikke merket for noen år tilbake i bladet JAKT. Stod noe slik som dette: "Ok optikt, grei justering, litt for tung men det er en ........ Så da blir det 9 av 10" 👍 

 

Eller denne frasen fra Jørun Lien "Bøylerifler gjør seg best på westernfilmer"

 

Faen hva sier du til slikt om det ikke er kjøpt og betalt da? 

 

Men nå sporet vi litt av her :P

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

eg strøk i Neandertalsk  diverre, neida. skal man heller stole på de som skyter konstant 1mm grupper sts her på nettet. Våpenjournalen eksisterer ikke lenger dessverre, de hadde nok  tester som var mere reele, Jørund  skreiv mye bra der og han da.

prøv rimfirecentral.com eller robosoft.nu trur det er det den heter

Edited by tusserud
Link to comment
Share on other sites

Disse hull i hull skytterne hører jeg ikke på uansett ;) Ikke engang BR folket som har tunede ditt og datt skyter hull i hull :P Endte uansett opp med en Marlin Modell 70HC automat og en Voere boltrifle ;) MASSE plass i skapet så må fylle opp litt :lol:

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, tusserud skrev:

Marlin automat tungt avtrekk,  på min Marlin 60 var avtrekktrykket  over 4kg ny, jeg satt inn fjærer fra Mcarbo da datt trykket til litt over 2 kilo.

Ca 10kg på den jeg har kjøpt, børsemakeren der jeg kjøper den skal fikse avtrekk og gjenge for demper, så det blir nok bra ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...