Jump to content

Hva mener Kammeret om denne pakken?


FrodeR

Recommended Posts

"Uslåelig" er den kanskje ikke. Men det vil fungere utmerket. Ser du derimot på bruktmarkedet på Finn vil du kunne finne langt bedre kjøp - men for en nybegynner er tryggheten i noe nytt kanskje grei å ha.  Kommer den ferdig montert så er det jo bare å gå rett på skytebanen.

Kikkerten går ned til 3x, og nybegynneren skal vel neppe skyte på løpende dyr uansett?

 

K

Link to comment
Share on other sites

God rifle, bra demper (det finnes lettere dempere), i følge AsgeirK funker kikkerten "utmerket" (??). Det finnes nok helt sikkert bedre kikkerter til natt-/bø-jakt, men når du finner ut at du vil bruke (mange! mer enn "pakken"!) kronasjer på et slikt,, kan du jo selge denne kikkerten, og få litt for den.

 

Hjortejakt er jo ikke bare å kjøre ut til et jorde eller en snauhogst, og sitte og vente der, men også å gå i bratt og ulendt terreng, med et utrivelig antall høydemeter både opp og ned. Det er dagjakt, og da har man ikke bruk for digre og tunge x56-kikkerter. Hvis denne pakken er utstyrt med demonterbare ringer, bør du se deg om etter et lettere sikte til dag-/terreng-jakt, for eksempel Leupold 2-7x32, sjekk bruktmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Takk for gode tilbakemeldinger😃

Jeg har allerede et zeiss 3-12x56 sikte, så dette kunne sikkert blitt byttet mot et mindre slik som du beskriver Jegermeisteren😃

Trenger da kanskje et kikkertfeste som gjør det «enkelt» å skifte mellom siktene.

Link to comment
Share on other sites

Har denne pakka i 223. Får fine samlinger og våpenet virker presist. Kikkert er ok, men har følgelig problem ved dårlig lys. Skulle jeg ha "oppgradert" ville jeg nok kjøpt berserk stokk. Ali i alt er vel 11k en grei pris på denne pakka.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...