Jump to content

Remington 700 dilemma🤔


olemk

Recommended Posts

Heisann, har planer om å bytte ut flere jaktrifler med en som kan erstatte dem. Jakter for det meste Elg og gris noe jeg veksler mellom 30-06 og 8x57 på. Har også en liten guttedrøm om noe langhold, nå jeg har fått inn teknikk og optikk for det formålet. Har bestemt meg for en rem 700 i .308 med tungt løp, vekta på børsa har jeg aldri hatt problemer med, så er tykt løp bruker jeg til min fordel i skogen og på banen.

 

dilemmaet er, som noen sikkert skjønner, enten remington 700 SPS Tactical AAC-sd med 20toms løp, eller, en remington 700 sps Varmint med 26toms løp.

begge er i syntetisk stokk men av ulik type og fasong.

klarer bare ikke finne noen forskjeller som betyr nok til at jeg velger den som passer meg best.

er det noen remington fanatikere her som kjenner til detaljene?😎

 

Edited by olemk
Link to comment
Share on other sites

Fikk samme ide for 3år siden, en rifle skulle erstatte flere i skapet. Solgte unna. Kjøpte Rem700. Nå står det flere rifler i skapet enn for 3år siden. Rare greier. Flere av de er Rem700. Nå svirer det ideer om en kort Rem700 kasse, to sluttstykker og løp i 223 og noe i 6mm.

 

Finn en brukt Rem700, litt is i magen så finner du slike billig på finn. Husk at 308win mater fint i lang kasse.. Kost på nytt løp og stokk etter ønske. En muffeløsning og du har et godt utgangspunkt for å prøve ut mye rart.

Link to comment
Share on other sites

Tror eneste forskjellen er lengde, det er kun når man kommer til de med 5R eller Milspec i betegnelsen at det er betydelig forskjell, da disse visstnok skal ha veldig bra løp. Men utrolig sjelden man finner de så billig.

 

For 3-5000 får du en brukt 700, sikkert fler varmint enn tactical. Men for opp mot 10.000 kan du få veldig mye bra "ferdigbygg", customprosjekt får du sjelden mye igjen for brukt, så derfor kan det være lurt som chiefen sier å ha is i magen og ha autosøk på finn.no. Over tid finner du deler utrolig billig, som bla en Magpul stokk til 2500 kr. MYE stokk for pengene. 

 

Eneste jeg ville kjøpt nytt, og som omtrent aldri selges brukt, er et Timney avtrekk. Gjør et hav av forskjell hvis du ikke vil justere det gamle selv eller få børsis til å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en 700 sps tac med Magpul Hunter 700-stokk. Den har fungert svært bra for meg, men selger den siden den blei for tung til å gå etter fjellrypa med. T3 SuperVarmint i 6.5 veier mindre. utrolig nok. Presisjonen er også bedre i tikkaen, og derfor selger jeg Rem700-en.

 

Den magpulstokken er det eneste som gjør at jeg vurderer å ikke selge. Den funger som bare det, og ekstranips en kan kjøpe er det masse av. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...