Jump to content

500 meter-stevne, Numedal 2008


Bamrud

Recommended Posts

Hold av disse datoene for Norges Benkeskytter Forbund inviterer også i år til 500 meter stevne i Numedal.

Norges morsomste (og eneste) langholdsmesterskap avholdes Lørdag 8. og Søndag 9. mars ved Norefjord i Nore Og Uvdal kommune.

Start begge dager kl. 0900 .

Det er planlagt innskyting på lørdag og avvikling av mesterskapet på søndag. Blir vi mange, så blir det sannsynlig at 1.runde skytes lørdag ”ettermiddag”.

 

Unlimited Class.

Det vil si fri vekt på våpen, fri forstørrelse på kikkert og fri avtrekksvekt. Tillat med munningsbrems. Øvre kaliberbegrensning er kaliber .400

Det skytes fra benk eller liggende med tofot eller annen støtte.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd) med 12 minutter skytetid pr. serie.

 

For øvrig kan Regelverket 500m friklasse leses i detalj på hjemmesiden til NBSF

http://www.nbsf.no/articles.php?lng=no&pg=211

 

Kioskmuligheter og bespisning på baneområdet.

 

Skyttere må selv sørge for å bestille innkvartering.

Her er to gode alternativer.

Nærmeste Hotell er i Rødberg sentrum: http://www.rodberg.no/ Hotellet ligger, ca. 20 min. kjøring fra banen.

Nærmeste Camping er ved Norefjord: http://www.norefjordcamp.no/ . ca. 5min. kjøring fra banen. Her vet jeg de fleste skytterne leier hytter for helgen. Vær rask med bestilling av hytte.

Ved bestilling på Norefjord Camping bruk helst tlf. 32745154 (mob. 90675112)

 

Se også andre alternativer: http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633

 

 

Vi starter forhåndspåmelding allerede nå for at arrangørene ikke skal få kapasitetsproblemer, men få planlagt og avviklet stevnet så effektivt som mulig.

 

Påmelding til j-flat@online.no

 

Følgende opplysninger oppgis ved påmelding.

Navn og adresse

Riflekaliber

Om det brukes munningsbrems.

Skytestilling.

Link to comment
Share on other sites

ja påmeldinga er i boks, og hytta også. Så da er det bare å få ferdig børsa.. :roll:

Tror ikke jeg orker å bære 12,7 kg i år gitt. Askekladden fra i fjor er ombyggd et par tre ganger siden i fjor, og har vært på slankekur så det spørs vel om jeg må satse på noe annet.

 

Buster, har du et harem på låven som nå endelig skal få bidra til å øke kvinneandelen i norsk skytesport? Det er jo i så fall helt i tråd med dagens politiske strømninger, men rekker du å skyte no da ?

Link to comment
Share on other sites

PÅMELDT pr.10.01.08.

"Rufus"

"Gravern"

"Buster"

”Mildot”

"MPS"

"Salamander"

”Reinhard”

"Caine"

”Nemi”

"Warthog"

"LarryF"

”Endbil”

”GlennH”

”MonaL”

"Bamrud"

”Skautussa”

Kim RobertG.

Pål AndréG.

”Puzzaque”

”Sig Man“

"Poacher"

"Varminter"

"ReidarB."

"Arvid "

"JohnRogerD"

"OleH."

"Aircooled"

"Castor"

"KV M67"

"Solheimen"

"ErikL"

 

Ingen flere som vil være med ??

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil,jeg vil. Når er siste påmeldingsfrist? Trenger sein påmelding da jeg har ventet 16,5mnd på rifla, og er redd det kan gå enda noen dager/uker :cry:

 

Hvorfor trenger dette oppgis?

-Om det brukes munningsbrems.

-Skytestilling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil,jeg vil. Når er siste påmeldingsfrist? Trenger sein påmelding da jeg har ventet 16,5mnd på rifla, og er redd det kan gå enda noen dager/uker :cry:

 

Du har vel noe i skapet som kan brukes som bækkøpp? Var da noen som hevda seg i fjor med .308 også for den sakens skyld. Dessuten vil jeg si at det er noe av det triveligste jeg har vært med på i skytesammenheng!

Link to comment
Share on other sites

 

Du har vel noe i skapet som kan brukes som bækkøpp? Var da noen som hevda seg i fjor med .308 også for den sakens skyld. Dessuten vil jeg si at det er noe av det triveligste jeg har vært med på i skytesammenheng!

 

Joda, men jeg hadde vel ikke hevda meg uansett om enkelte andre måtte hatt sølvtape på øynene :D:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor trenger dette oppgis?

-Om det brukes munningsbrems.

-Skytestilling.

 

For at arrangørene skal kunne gi deg en standplass hvor munningsbremsen ikke forstyrrer de du skyter ved siden av, pga. "blåsten". Dessuten er det valfritt om du vil skyte fra benk eller liggende over sekk/tofot :wink:

 

Det er med andre ord interessant av arrangementstekniske årsaker :D

Link to comment
Share on other sites

PÅMELDT pr. 07.01.08.

"Rufus"

"Gravern"

"Buster"

”Mildot”

"MPS"

"Salamander"

”Reinhard”

"Caine"

”Nemi”

"Warthog"

"LarryF"

”Endbil”

”GlennH”

”MonaL”

"Bamrud"

”Skautussa”

Kim RobertG.

Pål AndréG.

”Puzzaque”

”Sig Man“

"Poacher"

"Varminter"

 

Ingen flere som vil være med ??

 

Mye snakk om skyting på lange hold, men når de får en sjanse til å teste ferdighetene... da blir det stille.

 

Uansett, det er jo en del som har meldt seg på, og det er jo mere tid til gonging og annen morro når vi ikke blir så mange. Men, det er jo en stund til stevnet ennå. Og bare så jeg ikke blir misforstått, jeg håper vi blir riktig mange skyttere. slik at Jofla og de andre gidder og arragnere neste år også!!!

 

warthog

Link to comment
Share on other sites

 

Du har vel noe i skapet som kan brukes som bækkøpp? Var da noen som hevda seg i fjor med .308 også for den sakens skyld. Dessuten vil jeg si at det er noe av det triveligste jeg har vært med på i skytesammenheng!

 

Joda, men jeg hadde vel ikke hevda meg uansett om enkelte andre måtte hatt sølvtape på øynene :D:D

 

Det er ikke så farlig, jeg konkurrerte meg til en knivskarp 29. plass i fjor. Men jeg håper jeg lærte noe, og jeg synes det er veldig trivelig. Jeg foreslår du blir med, og om du ikke har fått din egen børse burde det være mulig å få ordnet med en representativ lånebørse. Det er bare kjekt med å være fler. Med deg er vi tre fra By'dn, og så gjelder det å få med Edge også....

Link to comment
Share on other sites

Super holdning det der Skautussa !

Det er helt sikkert noen som kan hjelpe til, og hvis du får jofla til å organisere det slik at dere ikke skyter samtidig, hvis det blir flere puljer, går det vel finfint?

Mens du da skyter er det bare å kna podene fulle av sukkertøy og slippe dem løs ! :D

Link to comment
Share on other sites

"Rufus"

"Gravern"

"Buster"

”Mildot”

"MPS"

"Streken"

”Reinhard”

"Caine"

”Nemi”

"Warthog"

"LarryF"

”Endbil”

”GlennH”

”MonaL”

"Bamrud"

”Skautussa”

Kim RobertG.

Pål AndréG.

”Puzzaque”

”Sig Man“

"Poacher"

"Varminter"

"ReidarB."

"Arvid "

"JohnRogerD"

"OleH."

"Aircooled"

"Castor"

"KV M67"

"Solheimen"

"ErikL"

"Certina"

"jofla"

"Hentesveis"

"Dr. Balder"

"spurv"

"skarv"

"Bugten"

"Cloudhanger"

"erlendhystad"

"eirikstring"

"Thomasnb"

"243 Win"

 

43 stykker så langt som er med

 

Edit: Jeg la til to i lista. :) Bamrud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at hytta til Buster blir sprengt i år også :mrgreen:. Hadde de ikke større hytter en 17 manns Buster?

Ser ut til at det blir over 40 stk til skyting.

 

Når vi fikk inn 17 personer i ei 4 manns-hytte, så må vi da klare å få inn 40 personer i ei 17 manns vel! :lol:

Link to comment
Share on other sites

41 skyttere er bra, men det er enda muligheter for å melde seg på for de som sitter på gjerdet.

Vi bør vel ikke være dårligere enn arrangørene for Birkebeinerrennet som arrangeres helgen etter. Så vi har satt grensen på samme maksimale antall deltagere. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...