Jump to content

Barrelcool - gimmick eller skikkelig god ide?


msteiro

Recommended Posts

Under litt travle tider på skytebanen er det ikke alltid praktisk å vente til at løpet har kjølt seg nok ned, og man skyter det kanskje litt varmt. 

 

Behold the Barrelcool!

 

Til dere som skyter mye mer enn meg, er det noe som er verdt å teste? Ikke særlig dyr og virker som en fin løsning.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper vel i forhold til mirage - problemet med miragebånd er at man ser litt for proff ut enn det kanskje samlingen mine alltid er... ;)

Men tanken var mer mot varmen i løpet, løpet er veldig tynt, så det blir veldig fort varmt, men vil tro desto fortere kjølig igjen med litt lufting.

Som oftest veksler jeg bare med 22'en, men på dager med mye trøkk på banen har man ikke all verdens tid dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over er dette til de dagene da det er kø for å skyte, og man ikke nødvendigvis har tiden man gjerne skulle hatt. 

 

Men enig i at den viften der virker alt for spinkel, tror jeg kunne kjøpt deler for 200 kr og laget en versjon med mer kapasitet.

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg lagd det selv, ville det vært med et større hus hvor man kunne satt inn en 20-40mm pc vifte, batteri inne i kanalen og lagd en kone inn mot hull/nippel for plastslange. Var en hjemmesnekret en hvor de boret hull i bunnen av en tomhylse til slangen, og fikk en tight fit sånn, enkel måte å bytte kaliber. 

 

Ser at Caldwell har laget en til AR hvor de litt enkelt sagt har bygd en 12V vifte inn i et AR magasin, men da skytes det vel ofte litt fortere med AR enn jeg gjør med bolt :) 

  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...