Jump to content

Slå inn initialer i metall


MorganKane

Recommended Posts

Noen som kjenner til noe 'kit' der ute, gjerne med litt fine bokstaver som kan bankes inn i metall?

 

Har fundert litt på å dælje løs med hammeren av fire grunner.

-flere der jeg skyter har identiske våpen

-skulle noe komme på avveie, har jeg både serienummer og kjennemerke som kan etterlyses.

-er ikke stødig nok på hånda til å bruke Dremmel

-høres jo litt arti ut

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at aldri skal selge våpenet videre? Om du engang skulle ønske det, kommer du til å angre på at du har gjort det.

Jeg graverte inn navnet mitt på en Walther PPK som jeg i ettertid har hatt ønske om å selge for å kjøpe meg en Zella Mehlis produksjon. Men hvem vil ha en pistol med en annens navn/initialer på?

Tenk deg ihvertfall godt om.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kjenner til noe 'kit' der ute, gjerne med litt fine bokstaver som kan bankes inn i metall?

 

Har fundert litt på å dælje løs med hammeren av fire grunner.

-flere der jeg skyter har identiske våpen

-skulle noe komme på avveie, har jeg både serienummer og kjennemerke som kan etterlyses.

-er ikke stødig nok på hånda til å bruke Dremmel

-høres jo litt arti ut

 

Hvorfor ikke bare tattovere serienummeret på kroppen?;)

 

Beklager det var ikke så morsomt....

 

Hva med å etse det inn med syre... Husker ikke hvordan man gjorde dette, men det var en vanlig måte å lage navneskilt på før. Det kan gi veldig pent resultat også.

 

Dette kan kanskje være et eksempel på resultatet: http://www.tryggogsikker.no/html/317.html

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke verre enn og levere det som skal graveres (bare ramme, tønne eller sleide) til en eller annen som bedriver gravering. etter avtale er kanskje best, og pakke opp yndlingen hos en eller annen gullsmed e.l. er kanskje ikke så supert smart.

 

Skal du gjøre dette så bør det være noe som du er ekstra glad i, som du ikke kommer til og selge og som meget mulig kommer til og bli i slekta i flere generasjoner. Som Jutul nevner så vil det i beste fall senke verdien hvis du selger det, fordi du må enten få noen til og fjerne det, eller kjøper kommer til og få det fjernet. Uansett så er det en utgift som du enten betaler for gjennom og få jobben gjort, eller gjennom en lavere salgspris.

 

Det mye enklere, som jeg har gjort, er og skaffe grepsplater med initialene i til yndlingen, nemlig aluminium grepsplater fra www.alumagrips.com til min colt 1911.

 

Grepsplater, eventuelt skilt innfelt\festet til stokken på en rifle, er den enkle måten som betyr du slipper og senke verdien ved et fremtidig salg. Og er det en 1911 eller en Browning HP så er Alumagrips faktisk ganske tøffe. :D

Link to comment
Share on other sites

hva med og sette på noe annet da??

som di andre ikke har.. som foreksempel demper.

eller hvis du skal ha et plate med noe på ville jeg ha hatt årstallet som du kjøpte våpenet..

Tror ikke jeg ville ha brukt mine egene bokstaver eller navn..

men det er jo sef.. opp til deg det..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...