Jump to content

Nordisk Våpenforum..


pondoro

Recommended Posts

De blåste meg og sikkert mange andre på et abonnement uten at det kom flere utgaver, var vel i 1987 det..?

 

Noen som vet hva som skjedde....var det en ren konkurs eller svindel..?

 

Navnet Thorbjörn Hansen har hatt en slett klang siden...selv om han var kunnskapsrik..

Link to comment
Share on other sites

30 år etter, faktisk... :mrgreen:

 

Vet ikke, men jeg er ganske sikker på at det kom noen utgaver i 88 og/eller 89, også. Jeg fant nemlig ut at det eksisterte en eller annen gang på høsten 87, da jeg kom over det på kontoret til adm.offen vår og tegnet abonnement etter dette, og det dukket da opp noen blader, og har fått tak i noen brukt blader etterpå. Aner dog ikke når de startet utgivelsene og hvor mange nummer de klarte å publisere.

 

Minner meg litt om bokhandelen "Combat Bookshelf" på Flå, hvor man måtte skrive etter bokliste og vedlegge frimerker... :lol:

 

Det var ikke alt som var bedre før, som sådan.

Link to comment
Share on other sites

Ble utgitt 16 nummer av det bladet.

Artiklene holdt virkelg høy kvalitet, men markedet var vel altfor lite til at det kunne overleve-selv i den mørke tiden før internett (hør ungdomer, vi måtte bestille saker og ting per brevpost! Og et var dyrere å ringe dess lengere unna mottagertelefonen sto! Og vi hadde en kanal på TV. Og labbetuss!).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Telefonamatører!

 

Hvis dere var koblet til en STK System 12 bysentral var det bare å avtale følgende med den du snakket med uansett hvor i verden man ringte: Når samtalen var ferdig satte oppringeren samtalen over til et kjent nr, feks Oslo Taxi (eller noen man ikke likte..). Når viderekoblingen ble besvart la oppringeren på, så la den man snakket med langt av gårde på og vips så hadde Oslo Taxi fått hele regninga..

 

Så til emnet. Det var for dyrt å abbonnere både på Våpenjournalen og Nordisk Våpenforum. (vanlig boligrente var ca 16% og jeg fikk lagt til 2% og hadde 18% fordi jeg bodde i OBOS-leilighet og ikke var selveier..) Sistnevnte magasin var for "smalt" i lille Norge selv om kvaliteten var god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...