Jump to content

Bytte våpenskap


lbjorn92

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har akkurat levert min første våpensøknad . Der har jeg lagt med bilde av våpenskapet jeg haddet kjøpt. Men nå har jeg finni et nytt større og billigere skap. Tenkte å levere det gamle tilbake å kjøpe det nye

 

Har ikke fått svar på våpensøknaden enda, men vil det ha noe å si om jeg bytter våpenskap?

 

Er det noe form for register på våpenskap hos politiet ??

 

Håper på noen oppklarende svar

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen på Kameret :smile:

 

Du har svart bekreftende på at du har våpenskap og da er saken i orden. Om du vil bytte er det helt opp til deg så lenge det nye skapet har FG godkjenning. Har ikke hørt at politiet har noe register over folks våpenskap. Det er heller ikke noe rapporteringsplikt dersom man bytter ut et skap med et annet eller kjøper et i tillegg til de man måtte ha fra før :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ser du allerede har fått svar på spørsmålet.

 

Det er ikke registrering av våpenskap, eller krav til å vise bilder av det osv.

Min oppfatning er at første søknaden blir godkjent fortere om du kan fylle på med masse diverse dokumentasjon, for eksempel kvitering for våpenskap. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette spørsmålet burde vel egentlig stilles til de overivrige polititjenestemennene som har innført dette kravet på eget initiativ og uten lovhjemmel, og de burde bli bedt om å forklare hvordan dette gir noen form for økt sikkerhet for våpeneier eller samfunn.

 

Politiet kan ikke pålegge deg å kjøpe inn våpenskap før de engang har vurdert om du er skikket til å ha behov for det.

Link to comment
Share on other sites

Dette spørsmålet burde vel egentlig stilles til de overivrige polititjenestemennene som har innført dette kravet på eget initiativ og uten lovhjemmel, og de burde bli bedt om å forklare hvordan dette gir noen form for økt sikkerhet for våpeneier eller samfunn.

 

Du får rette meg. men Leser det slik att du er/var i mot skap?

Selv om dette medfører en utgift for skytteren/jægeren så tror eg dei aller fleste sover bedre med et skap.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Politiet skriver at du får lov til å ha våpen (godkjenner søknaden), da bør de virkelig stole på at vedkommende klarer å følge lover og forskrifter..

Tror de ikke at vedkommende klarer dette så vil de jo ikke godkjenne søknaden?...

Noen ganger skjønner jeg ikke helt praksisen der :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...