Jump to content

Desert Eagle .50


Ririon

Recommended Posts

Jeg så nettopp filmen Snatch, der Vinnie Jones har en nydelig monolog om dette våpenets egenskaper som penisforlenger. http://www.imdb.com/title/tt0208092/quotes

 

Det jeg lurer på er om det kan brukes til noe annet. Storviltjakt? En eller annen magnumklasse i en obskur skytegren? Forsvar mot mutant-isbjørn? Jeg må innrømme at min indre fjortis er fascinert. Er det noen som har erfaring med slikt her? Hvor svindyr er for eksempel ammunisjonen? Er det mulig å få kjøpt slikt her i landet?

Link to comment
Share on other sites

Jepp du får kjøpt, eller tidliger fekk ein kjøpt Desert Eagle i .50 men usikker i desse dager når det har blitt litt strengere kontroll med grove kaliber.

 

Desert Eagle er og blir pistol med høgast "kjekt å ha" faktor hos meg iallefall. Det er berre noko med det råe designet på det å gjere. Den og Colt 1911 er vel dei pistolene som er høgast i kurs hos meg..

 

Det er nok ikkje eit våpen du får brukt i jakt sammenheng. Men til beskyttelse for bjørn på Svalbard er den nok grei... Hvis det tåler å bli brukt i slike værmessige forhold. Etter det eg forstår er det helst revolver som blir brukt der borte...

 

Men har holdt i ein og du skal ha ein kraftig labb for å holde det våpenet støtt, og det sparker bra. Men det er ei utrulig flott våpen, uten tvil....

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med den i .50 og det var forsåvidt helt ok det med 300 grs ammo med full fart. Mye løft, ikke så ille rekyl og masse kul munningsglimt husker jeg.

Om den går presist (særlig kanskje med 10 tommers pipe) kan den kanskje være aktuell til silhuett skyting? Ellers er den nok litt vel tung til å drasse med seg til beskyttelse mot isbjørn. Og muligens er .454 Casull bedre egnet til beskyttelse mot isbjørn, ikke vet jeg, men en SA revolver er vel generelt mer å stole på mht mangel på forkilinger. Surt å bli bamsemat...

 

Og, den er lovlig til IPSC open divisjon uansett kaliber, smekk på et rødpunkt og en kompensator og du er "good to go".... Så lenge du ikke har ambisjoner om annet enn å ha det sabla gøy og bli senter for masse oppmerksomhet... Med 7-8 pluggers magasiner vil du nok slite litt så kjøp mange magasiner...

Link to comment
Share on other sites

Har vært borti to stykker, en i .50 AE, med ekstra løpssett i .44 Magnum, og en som kom som 44 mag.

 

Begge led av funksjonsproblemer - jeg har inntrykk at det er magasinene som ikke funker særlig bra, mulig andre har annen erfaring. Den største ramma, den som kom i .50 ble reine skjære puskekatten å skyte med i 44 mag..... men forkilinger er nesten ikke til å leve med, absolutt alt av konsentrasjon forsvinner, mens en venter på neste stopp.

 

Desert Eagle har hatt en omtumlende historie, hvor produskjonen er nedlagt og flyttet flere ganger, det er ikke til å forundres over at kvailtetskontrollen har kommet til å lide i særdeles stor grad i forbindeles med dette......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Kan være vankelig å få tak i hylser til .50 sånn til opplysning.

 

Har av og til rare lyster på en DE i .357 selv... men det klarer liksom ikke jeg engang å overbevise meg om at der tingen.

 

æH! En Grizly i .357 er mye kulere! Det er jo en pistol, DE'n er da ei kappa rifle?

Link to comment
Share on other sites

Kan være vankelig å få tak i hylser til .50 sånn til opplysning.

 

Har av og til rare lyster på en DE i .357 selv... men det klarer liksom ikke jeg engang å overbevise meg om at der tingen.

 

æH! En Grizly i .357 er mye kulere! Det er jo en pistol, DE'n er da ei kappa rifle?

 

Jeg poengterte vel dette med rare lyster?

 

Pokker :o Nå ble det sannelig lagt ut en DE i .357 på finn.no... sukk :roll:

Link to comment
Share on other sites

Da har vi tydeligvis en person her som kan si litt om .50-ammopriser? Jeg lurer fremdeles.

 

Og hva med hylsene? Er de like fine etter å ha blitt sparket ut av en Desert Eagle, eller ser de ut som de tomhylsene som kom ut av AG3-en min i militæret (med en solid bulk i sida)? Revolver er vel bedre for hjemmelading på den måten. Du slipper iallfall å kravle rundt etter dem mellom beina til folk. Akkurat det ødelegger litt av "forlengelsesfaktoren". ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salget av 500 S&W ble stoppet av Politidirektoratet i dag, dette til informasjon!

 

Hva er begrunnelsen? Samme som den som i sin tid ble brukt for å stoppe 44 Mag?

 

Nå må NSF få fingeren ut, og komme opp med en klasse Mag 3 i Spesialfelt, Magnum.

 

Dette er for dumt.....

Link to comment
Share on other sites

Søkte meg rundt på finn etter en slik en dessert øgle selv, men siden annonsøren har skrevet feil, fant jeg ikke den... dvs. desert eagel... Men skulle ha i 357 eller 44 uansett... men fikk en bra pris på en .357 som hadde liggi å støvet i en sjappe på vestlandet noen år... helt til de satt ned prisen nok:-)

 

 

Endte opp med kun en matefeil i en mkvii .357 .... iløpet av 200 skudd, pga selleri og gulrot ammo som ikke engang er anbefalt i den. Den funker ok, men kjøper ikke mere da den er litt for slapp, samt xxl selger fiocchi til samme pris, og den er langt bedre i DE.

 

Problemet med eagle, er at den er sær på ammo, noe de fleste ikke helt får med seg. Pistolen krever litt å holde gående... akkruat som en ar-15/m16/ag3...

 

Men i dagens internett tider, finnes det detaljer om alt, og lister over ammo som funker i pangen

http://thedeserteagle.yuku.com/ eget forum

http://zvis.com/dep/ all info for ørken ørn opdrettere.....

 

Den krever rens på lik linje med en AG3 etter hver skyting for å funke klikkfritt og ha rikelig med olje, imotsetning til f.eks glock som helst vil skytes uten olje... Den takler ca 200 skudd uten rens har jeg lest..

 

Kjempefornøyd, med selleri blir den som litt kraftigere 9mm å skyte med, med litt heftigere 158gr ammo, type winchester X jshp så trykker det akkurat passe i hånda.

 

Nå skal det sies at mkVII .357 modellen er 300 gram lettere enn XIX modellen, noe som gjør at den er mindre kresen på ammo enn nyeste modellen...

 

Den vekker oppsikt på klubben, det kan man si... laaange munningsflammer med rett ammo..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hehe, den skal jeg ha med meg i grava :D

 

utrolig god å skyte med.. jeg sliter litt med presisjonen, har noen uvaner inne fra glock avtrekket jeg må jobbe med... men en kompis av meg treffer like bra med denne som en ruger mk3 22!

 

Fikk den prutet ned "ny" ( er nok prøvd et par ganger av de i butikken) for 12500,- (13500 på finn... . sa jeg tok den hvis jeg fikk for 12500,- og det gjorde jeg.... veien fra 12500 til 18-19000 er lengre enn 13500...)

 

hvis jeg måtte kjøpt XIX modell til 18-20k, så vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt eller hva slags kaliber..evnt flere løp. Skal du ha .357 bør du nok finne en mkI eller mkvII... den er lettere, mere glede av .357 trøkk og mindre kresen på ammo en XIX i .357 mKI og MKVII var tross alt laget for .357 og så .44... XIX er basert på .50 og dermed blir sleiden tyngre og krever mere trøkk.

 

En svenske på et annet forum venter på en fra usa til 2200usd totalt med moms og frakt... dvs 11000,- for en helt ny XIX .44 Har hørt at det er så tvilsomt å bestille våpen fra usa, at selv importører går gjennom europeiske grossister.... hvis ikke, er det å kjøpe fra usa den eneste måten å få denne skikkelig billig på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå ser jeg fram til en del ørneskyting snart... imorra henter jeg 500skudd winchester X .357 skudd hos en butikk som har vært snille å skaffet dem til meg til en grei pris. :D

 

Har noen pakker med fiocchi og s&b ammo og, men i forhold til winchestern og american eagle, så blir de nesten .22 i DE i forhold. Er vel en grunn til at de koster nesten halvparten og da... halvparten så dyre, halvparten så morro.

Merkelig hvor stor forskjell det er innen samme cal.

Link to comment
Share on other sites

fan, angrer nesten på at jeg ikke kjøpte i .44 isteden og betalte de ekstra 7-8000 for den... fordi med .357 er det så gøy å skyte med den at jeg bruker altfor mye ammo :D Kunne godt vært så plasomt og vondt å skyte med for å begrenset pengebruken på ammo.

 

Greit nok, men winchester ammo`n kjennes det litt i henda, men desverre ikke nok til å holde ammoforbruket nede....

 

 

konklusjonene må være, vil man bruke DE til noe, så er .357 et fabelaktig kaliber til den, og den er kjempegod og presis å skyte med. Alle som har prøvd er imponert over hvor deilig den er å fyre av, og hvor bra de faktisk skyter med den... altid morsomt å lade opp noe billig pingle ammo(S&B/fiocchi) og sette inn en winX til slutt, bare for å se folk skvette litt hehe)

 

så tenk på det, 357 i DE trøkker nok til sidene at de ved siden av deg på banen venter med å skyte til du er ferdig(særlig med winchester X, da sier det ikke bang, men boom lignende .44), så man får bra humor med den og, men klarer liksom ikke å gi meg før det har gått ei pakke eller to..

 

.50 cal må være et helvete for alle andre på banen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...