Jump to content

Praktisk hagle i Norge?


noveske

Recommended Posts

Hmm, hvor kan man få tak i programmet?

Har også lurt på om man da kan få unntak for bruk av blyhagl.

Fungerer dårlig sikkerhetsmessig med stålhagl mot stålmål :roll:

 

Reglene ligger her http://www.ipsc.org/pdf/RulesShotgun.pdf

 

Og ja, man kan få dispans fra blyforbudet. Man kan også lage lerdueholdere, så man kan skyte med stålammo. Ellers så må man jo få en importør til å importere blyammo(hvis man ikke skal gjøre det selv) Har snakket med Landrø om dette, og de kunne skaffe dette, hvis man kom med dispansen fra SFT. Det betinger jo at man kjøper inn en del. Det er jo stort sett 24 grams som blir tatt inn i dag, og det er jo ikke alle halvautoer som fungerer med det

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvor kan man få tak i programmet?

Har også lurt på om man da kan få unntak for bruk av blyhagl.

Fungerer dårlig sikkerhetsmessig med stålhagl mot stålmål :roll:

 

Reglene ligger her http://www.ipsc.org/pdf/RulesShotgun.pdf

 

Og ja, man kan få dispans fra blyforbudet. Man kan også lage lerdueholdere, så man kan skyte med stålammo. Ellers så må man jo få en importør til å importere blyammo(hvis man ikke skal gjøre det selv) Har snakket med Landrø om dette, og de kunne skaffe dette, hvis man kom med dispansen fra SFT. Det betinger jo at man kjøper inn en del. Det er jo stort sett 24 grams som blir tatt inn i dag, og det er jo ikke alle halvautoer som fungerer med det

 

 

 

 

SWS og NSU har dispans fra bly forbudet (kvoter), kansje ikke umulig NFPS kan få også?? :wink:

Hadde vært morsom med praktisk hagle! :D

Link to comment
Share on other sites

Praktisk hagle er morsomt, og det er heller ikke noe problem å gjennomføre det med stålhagl. Men skal innrømme det er enda morsommere å skyte på stålplater/poppere da.

Har skutt Level 3 stevner både i Finland og Tsjekkia de siste to årene, og det er kjempegøy.

 

Her i Norge har det stort sett vært Trondheim Feltskyttere som har arrangert haglestevner, det hadde kanskje vært greit at noen andre klubber har tatt tak også. Blir større gjennomslagskraft i forbundet da.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er egentlig den nye våpenforskriften i forhold til praktisk hagle?, for min del så er det egentlig ikke så interessant å skyte praktisk hagle med noe annet enn en høykapasitets halvauto, den pumpinga gidder jeg rett og slett ikke. men å få tak i eldre Benellier og sånt er jo ikke nødvendigvis så enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er egentlig den nye våpenforskriften i forhold til praktisk hagle?, for min del så er det egentlig ikke så interessant å skyte praktisk hagle med noe annet enn en høykapasitets halvauto, den pumpinga gidder jeg rett og slett ikke. men å få tak i eldre Benellier og sånt er jo ikke nødvendigvis så enkelt.

 

I den nye våpenforskriften så er jo halvautohagler forbudt......

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er egentlig den nye våpenforskriften i forhold til praktisk hagle?, for min del så er det egentlig ikke så interessant å skyte praktisk hagle med noe annet enn en høykapasitets halvauto, den pumpinga gidder jeg rett og slett ikke. men å få tak i eldre Benellier og sånt er jo ikke nødvendigvis så enkelt.

 

I den nye våpenforskriften så er jo halvautohagler forbudt......

 

Hehe, de var de vel før også, jeg tenkte mer på hva det evt. stod om modifisering, sånn som å faktisk sette på en magtube på et nyinnkjøpt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er egentlig den nye våpenforskriften i forhold til praktisk hagle?, for min del så er det egentlig ikke så interessant å skyte praktisk hagle med noe annet enn en høykapasitets halvauto, den pumpinga gidder jeg rett og slett ikke. men å få tak i eldre Benellier og sånt er jo ikke nødvendigvis så enkelt.

 

I den nye våpenforskriften så er jo halvautohagler forbudt......

 

Hehe, de var de vel før også, jeg tenkte mer på hva det evt. stod om modifisering, sånn som å faktisk sette på en magtube på et nyinnkjøpt våpen.

 

Det står ingenting om sånt i Våpenforskriften, det kommer vel i et av de berømte rundskrivene :D Men det er jo hypotetisk, siden havlautovåpen er forbudt i den nye forskriften :D

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, de var de vel før også, jeg tenkte mer på hva det evt. stod om modifisering, sånn som å faktisk sette på en magtube på et nyinnkjøpt våpen.

 

Det står ingenting om sånt i Våpenforskriften, det kommer vel i et av de berømte rundskrivene :D Men det er jo hypotetisk, siden havlautovåpen er forbudt i den nye forskriften :D

 

Ja, jeg gleder meg allerede, en ny runde med nye rundskriv :D

Link to comment
Share on other sites

Men nå mener jeg å ha hørt at den "unevnelige" har sagt at erverve hagle til praktisk var greit. Dette i forbindelse med en eller annen oppgave som ble presentert påforbundstinget for noen år siden(det eneste tinget jeg ikke har vært på siden 2003) tror det var i 2007

 

Men det er bare å lese igjennom referatene fra forbundstingene, de ligger jo på www.nfps.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkt på halvauto hagle med bruksområde praktisk hagle og fikk det godkjent. Dette var for 2 uker siden.

 

Fikk samtidig dispansasjon for å sette på magforlenger, da jeg forklarte at jeg ville få en ulempe i konkurranse hvis jeg ikke hadde det.

Iom at det er lov å starte med 8/9 skudd i våpenet.

 

Men vet ikke hvordan dette vil bli når den nye forskriften trer i kraft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkt på halvauto hagle med bruksområde praktisk hagle og fikk det godkjent. Dette var for 2 uker siden.

 

Fikk samtidig dispansasjon for å sette på magforlenger, da jeg forklarte at jeg ville få en ulempe i konkurranse hvis jeg ikke hadde det.

Iom at det er lov å starte med 8/9 skudd i våpenet.

 

Men vet ikke hvordan dette vil bli når den nye forskriften trer i kraft.

 

Ting ordner seg for snille gutter :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har en Mossberg 500/590 12/76 med ca. 50cm løp, syvskudds mag, :D:D er dette noe å bruke på dette skyteområdet.

 

Tror det er en police defence modell. Artig liten sak.

 

MADMADS

 

Denne går helt greit i Manuell klassen, så lenge det ikke er gjort noe med den som gjøre at den havner i Open

Link to comment
Share on other sites

ikke til Halvautohagle etter de gamle forskriftene/rundskrivene.

Magforlenger på halvauto er fyfy takket være POD

 

Det er vel ikke magforlenger som er fy fy, det er hagler med mulighet for flere enn X antall patroner :D

 

 

Jo forsåvidt. Du kan sette på magasinforlenger hvis du plomberer det, men hva er da vitsen med forlengeren? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke så ille nei.

Får sette det på lista. Men må få en buskemester eller lign først.

 

Også får vi prøve å få til noen Tournaments/3(2) Gun stevner :D

 

 

må si jeg har lyst på en tur til USA i 2010 til lvl IV Pan American matchen....

Men spørs om jeg får råd.

 

Jeg har en Rem 870 som jeg tenkte å bygge om litt og prøve en haglematch etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så ille nei.

Får sette det på lista. Men må få en buskemester eller lign først.

 

Også får vi prøve å få til noen Tournaments/3(2) Gun stevner :D

 

 

må si jeg har lyst på en tur til USA i 2010 til lvl IV Pan American matchen....

Men spørs om jeg får råd.

 

Jeg har en Rem 870 som jeg tenkte å bygge om litt og prøve en haglematch etterhvert.

 

Du får gå for EM i Tsjekkia neste år istedet da :D Enklere å få med seg våpen også dit :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...