Jump to content

Rem 700LTR


Toby

Recommended Posts

Du finner rifla under "Remington Law Enforcements".

 

Jeg har en LTR i 223. 700 Police LTR er en standard Remington med annen overflatebehandling, mindre toleransegrenser ved produksjon, (som regel er det unødvendig å justere kassa, låsklakkene osv.) og uten den unødvendige sikkerhetslåsen på sluttstykket. ( Sikkerhetslåsen er muligens fjernet på alle ny Remington'er, eller ? ) Dessuten er stokken en H-S Precision, ikke en Bell and Carlson, og den har, i tillegg til reimfestebøyle, også et feste til tofot på forskjeftet. Presisjonen i min rifle er helt super, jeg har skutt flere grupper fra benk ( med benkeskyteutstyr / støtter ) på 10 mm og mindre på 100 m. Med vitner fra forumet. :D

 

Stokken er kort i forskjeftet, men jeg merker ikke noe til det under skyting. Jeg er 184 cm høy og riflen passer meg godt. Synes LTR'ens balanse og håndterbarhet er helt topp. Du kan jo også se på 700 P modellen som har lenge pipe og forstokk, der kan pipen enkelt kappes hvis du ønsker den kort.

 

Hornady_40_V-Max_2007_004_(Medium).jpg

 

5 Skudd med 40 V-Max på 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg har hatt en LTR .308 en god stund nå, og jeg kan også gå god for denne riflen.

2 ting du kansje bør være klar over, NM60 går helt elendig i våpenet og skjeftet er alt for skrått etter min smak.

Det første problemet løser jeg ved å demontere NM60 og sette på sierra eller lapua kuler.

Det andre problemet har jeg ikke noen god løsning på, så jeg vurderer ny stokk pga dette.

Jeg liker våpenet meget godt, og utseende teller mye for meg. Derfor vurderer jeg en 700P stokk, ettersom denne er ganske lik, men har "palm swell" som vil hjelpe mye tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Rem 700ltr kal. 308 ei god stund nå eg også.

 

Har montert A-tec på den og den skyter som en drøm. Får meget gode samlinger med Norma Elite, Norma Oryx 180grains og Seller&Bellot Competition 180grains.

 

Rundt 1-1,5cm samlinger med nemte fabrikkammo.

 

NM60 samler ikkje like bra men har ikkje like høg smell.

 

Har nettopp kjøpt ladesett men har ikkje fått lada enda så blir spennande og teste ut etterkvart.

 

Einaste eg ikkje liker like godt er vel kansje at stokken er litt forlav, men det varierer vel litt fra person til person.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...