Jump to content

Feinwerkbau mod 2 - '70tallet


Spinnvillt

Recommended Posts

Den er uten tvil salgbar, et meget bra våpen. Eneste minuset er at den går på Co2, det trekker nok prisen ned da dette ikke er "inn" i disse dager. Men denne er faktisk enklere å fylle enn en luftpistol. :wink: Kjøp en 2Kgs Co2 brannslukker, og du fyller sylinderen på 10 sek da adapteret passer rett på slukkeren. Jeg hadde lett gitt 2-3000 for denne- om jeg fortsatt skjøt luft/pistol. :wink: (Og så har jeg maken liggende i tillegg)

Link to comment
Share on other sites

Duger den fortsatt som matchpistol? I så fall kunne jeg satt den til godt bruk, gitt at sylinderene er trygge å fylle fortsatt.
Den duger ja, sylinderene ser meget bra ut. Tips, legg tomme sylindre i fryseren før fylling. Da bruker en ikke Co2 til å kjøle ned sylinderen, og en får mere flytende CO2 i sylinderen når en fyller. CO2 er flytende ved rundt 50 bar, så dette blir maxtrykket i sylinderen. :wink:
Link to comment
Share on other sites

Personlig hadde jeg beholdt den, hengt opp en kulefanger og brukt den. Kom selv i skade for å kjøpe meg luftpistol i et svakt øyeblikk og kjenner at jeg har blitt ganske avhengig av den daglige 60skudds konkuransen mot meg selv. Synes det er like gøy å skyte en tier med luftpistol som med noe annet og det gir billig og lett tilgjengelig trening.

Link to comment
Share on other sites

Rink Formgriffe lager grep av høy kvalitet. Har selv kjøpt et laminert høyregrep derfra til en FWB 100 (samme som til C2), kom vel på rundt 1500,-, men dette er da en 3-4 år siden.

Jeg kjøpte et av standardgrepene i large, man kan også bestille et "skreddersydd" om man vil.

 

https://www.formgriffe.de/en/shpSR.php?sfC=Feinwerkbau&A=52&p1=400&p2=255

Link to comment
Share on other sites

jeg skøyt med en sånn som junior på tidlig 90 tall, kjenner nostalgien tar litt tak her. Kjøpte den for konfirmasjonspengene og brukte den intenst i flere år.

 

Avtrekket er nok ikke helt på høyden ift nyere kontrapsjoner, men heller ikke dårlig.

 

Selger du den til en overkommelig pris er jeg interessert, selv om jeg må ut og lete etter et høyreskjefte.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde lett gitt 2-3000 for denne- om jeg fortsatt skjøt luft/pistol. :wink: (Og så har jeg maken liggende i tillegg)

 

3000 er kanskje litt i overkant, men 2500 bør være mulig å få. De er ikke akkurat sjeldne, men denne var jo ganske pen, og kofferten og fylleutstyret hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...