Jump to content

Hijakt på grevling


Lynxlaika

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

har blitt en grevling for prt-en min i høst, noe av det artigste jeg har vært med på.

var på et hi i helga, men det var så dypt at vi ikke hørte losen, må nok innvester i peiler til neste høst.

noen som har erfaring med hipeiler?

Link to comment
Share on other sites

Hadde to hijakter i mellomperioden på elgjakta, med dachsene til en kamerat. I begge tilfeller fikk vi perfekte nedslag mellom hund og grevling, og fikk avliva grevlingen med et enkelt skudd i knotten. Begge var to skikkelige høstgrevlinger, den siste var 16 kg...

 

Forøvrig dritflaks på den siste, dachsen dreiv og lette hele hiet etter grevlingen, men den hadde forskansa seg i en blindgang og gravd igjen etter seg. Kameraten hadde vært i hiet noen uker før og hatt los i en del av hiet og begynt å grave men losen flytta seg den gangen. Hunden lette og lette, og jeg fikk mistanke til at det var nedi den delen av hiet grevlingen lå, så jeg grov mer eller mindre blindt (der kameraten hadde begynt noen uker før), fant en higang og slapp inn hunden der - og der lå'n...

Link to comment
Share on other sites

Her er det link til en Hi peiler som selges i Norge.

Jeg har ingen erfaring selv med denne.

 

http://www.breens-jaktutstyr.no/terrier_finder.htm

 

Håper alt går bra der oppe i nord 50calibershooter..

 

Terrier Findern tycker jag funkar bra, och går snabbt att lära sig! Tror den kostar ca 1700 SEK här i Sverige, kanske blir lite billigare att beställa härifrån för er norrmän?

Är förövrigt jag som har nordicpredators.com med Fredrik, så ni vet vem som döljer sig bakom nicknamet :wink:

 

Mvh Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Tar dere vare på skinnet på noen av de lynxlaika? Jeg og mart flådde den vi skjøt i høst. Fint skinn men luktet skikkelig grevling når vi holdt på :)

 

Hvordan er det å jakte utover vintern? Vet at grevlingen går delvis i hi, men det er vel litt aktivitet på den...

Jakta varer jo ut januar..

Link to comment
Share on other sites

Tar dere vare på skinnet på noen av de lynxlaika? Jeg og mart flådde den vi skjøt i høst. Fint skinn men luktet skikkelig grevling når vi holdt på :)

 

Hvordan er det å jakte utover vintern? Vet at grevlingen går delvis i hi, men det er vel litt aktivitet på den...

Jakta varer jo ut januar..

 

Med hi hund går det utmerket å jakte på den ut januar.. Personlig synes jeg den er mye ute å går på vinteren, iaf. her nede i Østfold.. Men ikke så ofte du møter på den som på våren og tidlig høst da det er mest aktivitet på dem.. Så for et par år siden spor etter en grevling på nysnøen på nyttårsaften forresten...

Joda, har tatt vare på et par skinn, flådde en i helga forresten, det var en grevling på 19,2 kg som vi skjøt for terrieren.... den feiteste grevlingen jeg noengang har sett, fin pels hadde den også... Et grevlinskinn på gulvet eller veggen er igrunn et stilig trofe, synes nå jeg....

Link to comment
Share on other sites

Da skal nok terrieren få kjørt seg både på rev og grevling i vinter 8)

 

Hva har du gjort med skinnene? Levert de inn til bereding? Vi saltet på skinnet og tørket det, så jeg vet ikke om jeg villle hatt det forann peisen... Den snikende eimen av grevling på julaften blir sikkert ingen pluss i boka hos svigermor 8)

Link to comment
Share on other sites

Da skal nok terrieren få kjørt seg både på rev og grevling i vinter 8)

 

Hva har du gjort med skinnene? Levert de inn til bereding? Vi saltet på skinnet og tørket det, så jeg vet ikke om jeg villle hatt det forann peisen... Den snikende eimen av grevling på julaften blir sikkert ingen pluss i boka hos svigermor 8)

 

Hahaha, nei det er jeg nok enig i.. :lol: Har garvet et skinn, skal sende inn neste også, grevlinskinn er vel vansklige å salte og tørke.. Er så mye fett på dem, om du ikke er en jævel på skraping da....

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Jørn pelsberederi i Sandvika gjør god jobb, har brukt Granberg en gang også, med forholdsvis bra resultat. Pelsberederiet på Sjøåsen har slutta (igjen), og i mine øyne var det kanskje like greit... Fikk igjen en del rusk derfra.

 

Grevlingskinn er en drittjobb å skrape, det er ingen klar overgang mellom skinn og fett som det er på f.eks reven. Men med litt trening går det da greit. Har flådd en del i hine hårde.

Link to comment
Share on other sites

 

Terrier Findern tycker jag funkar bra, och går snabbt att lära sig! Tror den kostar ca 1700 SEK här i Sverige, kanske blir lite billigare att beställa härifrån för er norrmän?

Är förövrigt jag som har nordicpredators.com med Fredrik, så ni vet vem som döljer sig bakom nicknamet :wink:

 

Mvh Rasmus

 

 

leser mye bra om bellman and flint sin peiler, hørt om denne?

bellman and flint review

 

edit:men akk så dyrt, 3500 for halsbånd og peiler, i tillegg til frakt fra england.

får vel begynne og spare med en gang.

Link to comment
Share on other sites

merket det med overgangen mellom skinn og fett. Ble flere hull...

 

Ca pris for å berede skinnet da?

 

Du kan få den eksakte prisen:

http://www.roarpels.no/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=26

 

Dvs 390 for grevling.

 

Registrerer forøvrig at nevnte jørn egentlig heter roar, og hvorfor jeg gang på gang presterer å kalle pelsberederiet for jørns pelsberederi, når det egentlig heter roars pelsberederi, har jeg ingen anelse om. Det er jo ikke nært engang...

 

Må være alderen.

Link to comment
Share on other sites

merket det med overgangen mellom skinn og fett. Ble flere hull...

 

Ca pris for å berede skinnet da?

 

Du kan få den eksakte prisen:

http://www.roarpels.no/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=26

 

Dvs 390 for grevling.

 

Registrerer forøvrig at nevnte jørn egentlig heter roar, og hvorfor jeg gang på gang presterer å kalle pelsberederiet for jørns pelsberederi, når det egentlig heter roars pelsberederi, har jeg ingen anelse om. Det er jo ikke nært engang...

 

Må være alderen.

 

En ganske lett forklaring på det er vel at Roar pelsindustri, i dag styres av sønnen Jørn Amundsen, og i tillegg finnes det et filma som heter Jørns Jensen Lærhandel..... haha, mange navn, mye surr.... :roll::lol: legg merke til at 390kr er uten moms, og tillegg for ekspedering..

Så et grevlingskinn vil koste litt over 500kr, innen du kan hente det på posten...

Link to comment
Share on other sites

legg merke til at 390kr er uten moms, og tillegg for ekspedering..

Så et grevlingskinn vil koste litt over 500kr, innen du kan hente det på posten...

 

Jepp, men hvis du først skal få ordna et grevlingskinn eller to, er det verdt å spandere på noen kroner ekstra for å få det gjort skikkelig. Tviler på at det lønner seg å spare en hundrings...

 

Men det hadde selvsagt vært en ide å lære seg disse teknikkene sjøl. Det er jo egentlig ikke så hokus pokus.

Link to comment
Share on other sites

 

Terrier Findern tycker jag funkar bra, och går snabbt att lära sig! Tror den kostar ca 1700 SEK här i Sverige, kanske blir lite billigare att beställa härifrån för er norrmän?

Är förövrigt jag som har nordicpredators.com med Fredrik, så ni vet vem som döljer sig bakom nicknamet :wink:

 

Mvh Rasmus

 

 

leser mye bra om bellman and flint sin peiler, hørt om denne?

bellman and flint review

 

 

edit:men akk så dyrt, 3500 for halsbånd og peiler, i tillegg til frakt fra england.

får vel begynne og spare med en gang.

 

Som Rasmus nevner, så fungerer terriet finderen bra, og er lett å lære seg. Men det virker som om det er litt varierende presisjon på dem.. Den siste jeg har vært med å prøve, har vist seg å gi ca. 30% større dybde enn det faktisk er.. Men dette er jo ikke noe problem om en vet om det..

Som du nevner, så er mange fornøyd med Bellmann and Flint sin peiler, som egentelig er en snøskred søker, med en hundeenhet. Har hørt at mange i england har begynnt å bruke Mammuth sin peiler med bellmann and flint halsband, da den går på samme frekvens, og dette er en kombinasjon som går for å være meget bra....

Men som du nevner, dyrt er det, iaf. sammenliknet med en Terriet finder... Men som rasmus ville sagt: "Är man en prylbög, så måste man ju ha det nyaste..." :lol::lol:

Det ligger nok noe i det..haha Men artig å prøve noe nytt er det iaf.....

Link to comment
Share on other sites

Da skal nok terrieren få kjørt seg både på rev og grevling i vinter 8)

 

Hva har du gjort med skinnene? Levert de inn til bereding? Vi saltet på skinnet og tørket det, så jeg vet ikke om jeg villle hatt det forann peisen... Den snikende eimen av grevling på julaften blir sikkert ingen pluss i boka hos svigermor 8)

 

Nå har jeg tatt meg tid til å lage en liten reportage på hvordan man flår en grevling, om det skulle være av interesse....

Gå inn å se på: http://www.nordicpredators.com/grevlingskinn_norge.html

Link to comment
Share on other sites

Da skal nok terrieren få kjørt seg både på rev og grevling i vinter 8)

 

Hva har du gjort med skinnene? Levert de inn til bereding? Vi saltet på skinnet og tørket det, så jeg vet ikke om jeg villle hatt det forann peisen... Den snikende eimen av grevling på julaften blir sikkert ingen pluss i boka hos svigermor 8)

 

Nå har jeg tatt meg tid til å lage en liten reportage på hvordan man flår en grevling, om det skulle være av interesse....

Gå inn å se på: http://www.nordicpredators.com/grevlingskinn_norge.html

 

Er mulig å flå den som rev åsså da :wink: men du må bruke kniven en del....men er nok lettere å gjøre det på den måten der ja... :D at jeg ikke tenkte på det sist jeg flådde grevling :lol:

Link to comment
Share on other sites

4 timer grevlinglos i går. Jeg og mart slapp PRTen i et stort revehi. Hunden fant fort frem til dyrene og jobbet bra i hiet. Fikk seg en kavring som endte i en flenge ved siden av øret :) Vi trodde lenge at det var rev, men forsto etterhvert at det måtte være en staere krabat. Hiet er i en ur med kubikkstore steiner, så graving var vanskelig. Men etter litt jobbing med spett og spade kom vi oss ned så vi fikk se et sort og hvitt hode der inne. Fikk desverre ikke has på dem (tror det var flere) men hadde en artig ettermiddagsstund.

Link to comment
Share on other sites

I helgen var jag ute på grytjakt, men hade ingen tur med oss direkt. Blev bara en grävling i lördags, i sista grytet, som tur var. En kompis dotter på 11 år var med på hennes första grytjakt, och blev riktigt biten av jaktformen!

 

Bild på en stolt 11 åring och hennes första grävling i gryt finner ni på hemsidan ovan...

 

Mvh Rasmus

Link to comment
Share on other sites

4 timer grevlinglos i går. Jeg og mart slapp PRTen i et stort revehi. Hunden fant fort frem til dyrene og jobbet bra i hiet. Fikk seg en kavring som endte i en flenge ved siden av øret :) Vi trodde lenge at det var rev, men forsto etterhvert at det måtte være en staere krabat. Hiet er i en ur med kubikkstore steiner, så graving var vanskelig. Men etter litt jobbing med spett og spade kom vi oss ned så vi fikk se et sort og hvitt hode der inne. Fikk desverre ikke has på dem (tror det var flere) men hadde en artig ettermiddagsstund.

 

stakkar`n har hovna opp i panna, ser ut som en foxterrier( :( ) for øyeblikket.

trur han skjemmes.

Link to comment
Share on other sites

4 timer grevlinglos i går. Jeg og mart slapp PRTen i et stort revehi. Hunden fant fort frem til dyrene og jobbet bra i hiet. Fikk seg en kavring som endte i en flenge ved siden av øret :) Vi trodde lenge at det var rev, men forsto etterhvert at det måtte være en staere krabat. Hiet er i en ur med kubikkstore steiner, så graving var vanskelig. Men etter litt jobbing med spett og spade kom vi oss ned så vi fikk se et sort og hvitt hode der inne. Fikk desverre ikke has på dem (tror det var flere) men hadde en artig ettermiddagsstund.

 

stakkar`n har hovna opp i panna, ser ut som en foxterrier( :( ) for øyeblikket.

trur han skjemmes.

 

Hva...... Vi snakker vel ikke dritt om Foxterriere??? :twisted:

Ja det er morro med litt action...haha synn dere ikke fikk tak i dem da....

Vi var ute en tur i dag her nede i østfold, det første hiet lå det to grevlinger i og bara 30cm graving i jord for å komma ned..... :lol: så det var lett mach å skyte de to grevlingene for David Høisveen sin fox terrier Nadia.. Ja det var noe annet enn forrige helg, da vi sto i 4 timer å spettet steinblokker... :roll: til slutt i dag, fikk vi to til et annet sted for min foxterrier...

Link to comment
Share on other sites

hehe, er bare tøff i trynet på nettet.

artig at dere får gravd, terrieren min har ikke grodd skikkelig enda, så det ble ikke noe hijakt i helga.

satt i 8 timer og venta på en pubertal dunker i stede :roll:

 

har fått tilgang på nye jaktmarker, så til helga skal vi ut igjen med spaden.

Link to comment
Share on other sites

Lynxlaika:

 

Hvordan er det med reven på hijakt? Erfaringer med å finne den i hi (uten bruk av støver for å jage med først). Vet at dårlig vær er et godt tips.. Hvordan opptrer dere ved hiet når det er rev der? Helt stille og slipper hunden? Forsiktig med å snakke mens hunden loser osv...

 

Tar imot tips og råd med åpne armer.

Link to comment
Share on other sites

Lynxlaika:

 

Hvordan er det med reven på hijakt? Erfaringer med å finne den i hi (uten bruk av støver for å jage med først). Vet at dårlig vær er et godt tips.. Hvordan opptrer dere ved hiet når det er rev der? Helt stille og slipper hunden? Forsiktig med å snakke mens hunden loser osv...

 

Tar imot tips og råd med åpne armer.

 

Jeg skal absolutt ikke uttale meg som en ekspert på dette emnet, men det vi bruker å gjøre, er å prøve revehi, bare når det er drittvær.. Det første snøfallet er også et veldig "hett" tidspunkt.... Tror vi der er rev inne, så lager vi selvfølig minst mulig støy ved hiet, og det er en fordel om hunden kan slippes noen meter fra hiet, for så å oppsøke det selv... Et godt innarbeidet "fingerspråk" mellom oss jegere, gjör kommunikasjonen helt stille... Men skulle man få behov for å snakke, ville jeg nok heller gjordt det, når hunden loser, enn når det er stille... Og om det er mulig, plassere seg i riktig vind i forhold til hiet...

Link to comment
Share on other sites

Tycker Fredrik fick med det mesta i hans svar. Vad jag skulle lägga till är att om det kommer mycket snö, och det är riktig lössnö, så blir räven mycket mer benägen att ligga i gryt, den gillar inte djup lössnö. Då är det alltså hett att titta i gryten, annars kan riktigt blåsväder också fungera, men det är inte speciellt lätt att hitta dom i gryt. Sen blir det lättare att hitta räv i gryt efter nyår ungefär, och blir nästan bara bättre ju längre fram man kommer, under löpet och efter brukar vara heta tidpunkter.

 

Ju tystare du är vid grytet, ju lättare kommer hunden få att spränga räven, och lägg inte vind in mot grytet om det kan undvikas. Om hunden jobbar med räven nere i grytet, men räven inte kommer ut, kan man testa att koppla hunden, och en tar hunden och går därifrån, gärna pratande med sig själv. Då är det inte ovanligt att räven tror att det är fritt fram, och ofta kör den bara ut huvudet först, står o spanar för att kika läget, för att sen komma utspringandes!

 

Och stå beredd vid grytet, för det är oftast när man börjar slappna av räven kommer när man minst anar det, och det går ofta fort :wink:

 

Mvh Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Igår var vi en tur på revejakt. 4 stk inkludert meg selv, sammen med 2 støvere og 2 foxterriere. Revejakten ble mislykket, da støveren ikke fant spor etter mikkels nattevandring. Været kan ha gjort at mikkel har lagt inne hele natten. Bar preg av å ha blåst ganske kraftig natt til denne dagen.

 

Bestemte oss derfor for å prøve et grevlinghi, som en av jaktkameratene fant da han var på vei på revepost. Her ble foxterriertispa, som forøvrig er en dreven grevlinghund med dreven grevlingjakt-eier, sluppet inn, og det gikk ikke lang tid før losen var igang. Med hipeiler ble tispa peilet, og gravinga kunne starte. Higangen var ca. 1m under overflaten i følge peileren. Og ganske riktig, brøt vi igjennom ved denne dybden. Vi kunne høre grevlingen grave og styre på nedi der.

 

Vi vurderte situasjonen slik at vi nå hadde god kontroll på grevlingen, og bestemte oss for ikke å skyte med engang. Vi tok litt blider og video, og plutselig dukket enda en grevling opp, og så enda en. Tre grevlinger, dette begynte å bli skikkelig moro. Etter litt filming, skjøt vi den første og dro den opp til bikkja som ble helt i ekstase og bjeffet i falsett. Men moro skulle brått snu seg til panikkartet graving. Vi trodde vi hadde fanget grevlingene i en blindgang, noe som viste seg å være uriktig. Grevlingene hadde tettet en gang som gikk omtrent vinkelrett utfra den gangen vi hadde gravd oss ned til. Her stakk de to gjenværende grevlingene nå innover. Vi gravde som besatt, og svetten dreiv. Vi slapp bikkja inn slik at hun skulle oppholde dem mens vi gravde. Dette viste seg å være en suksessartet strategi, og vi nådde igjen grevlingene. Vi hadde nå gravet et nytt hull på ca 2meter i dybden. Det var heldigvis lettgravd jord med lite stein, så det gikk forholdsvis greit. Våpenansvarlig krøp ned i hullet og skjøt den andre grevlingen for dagen. Grevlingen lå litt inni higangen, med hodet utover mot skytteren, så bikkja ble sendt inn for å dra den døde grevlingen ut.

 

Vi trodde nå at hiet var tomt, men moroa hadde akkurat startet. For når bikkja peiser seg inni higangen etter hun har dratt grevling nr 2 ut, starter losen igjen. Vi ser på hverandre med forundring, og våpenansvarlig rabber igjen ned i hullet. Samme fremgangsmåte som tidligere, en kule i panna på grevlingen, og bikkja inn og henter. 3 grevlinger ble det, ikke verst tenkte vi. For "sikkerhets skyld" ble bikkja sendt inn for å sjekke hiet en siste gang; ny los. Dette begynte å bli helt vilt. Nytt skudd i grevlingpanna, og bikkjeapport. 4 grevlinger. Vi begynte å tro at det måtte være en hel grevlingby inni der, og sendte bikkja inn igjen. Ny los, nytt skudd, ny apportering. 5 grevlinger. Bikkja inn en 6. gang. Ny los, nytt skudd, ny apportering. Vi trodde ikke helt på det selv, og det var ikke bare jeg som måtte kontrolltelle grevlingene opptil flere ganger som lå hulter til bulter utenfor hiet. Joda, 6 stk grimbarter lå utenfor. Hiet ble sjekket en siste gang av bikkja, men det var nå helt tomt. Nesten på tide :lol: Forøvrig må det nevnes at foxterriertispa viste utrolig godt mot. Er ikke bare bare å være en liten foxterrier i et bekmørkt jordhi inneholdende 6 lite fornøyde grevlinger.

 

Grevlingjakt.jpg

 

To av fire fornøyde grevlingjegere. Familien Grimbart i bildets forkant. :D De to andre, inkl. hundeier, var opptatt med å pakke sammen, så de var ikke med på bildet. Eneste bildet jeg har dessverre :( De andre har flere bilder, så hvis de leser dette så kan de laste opp bildene så jeg får lagt de inn her hvis de vil.

 

Forøvrig min første grevlingjakt. All ære til den utrolig dyktige foxterriertispa og hennes erfarne eier. Gav helt klart mersmak, men det er vel ikke så vanskelig å forstå :D

Link to comment
Share on other sites

Flott historie rypert!

 

Var ute på lørdag vi og. Slapp hunden i eredskapsbu full av halm der det holder til en skabbrev. Fikk los etter en stund og posterte på hushjørnene med høy puls... Losen varte ca en halvtime med et brudd. Plutselig kom losdyret ut, men jeg skjøt ikke kattepusen denne gangen :)

 

Deretter hadde vi en runde på et nytt hi, endte med at vi støkket en rev som lå ute, men den lurte seg utenfor skuddhold.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med jakten, hørtes utrolig gøy ut.

 

Men ett par spørsmål, denne foxen, er det en forligger eller fungerer den fint som revesprenger også? Hvor kommer den fra?

 

Som sagt så er ikke dette min foxterrier, så min kunnskap om den er noe begrenset. Det jeg vet er at det er russisk blod i den (lurer på om den ikke er hel-russisk), og den fungerer som sprenger ja.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du var med på en sjelden opplevelse der "Rypert"... :D Ikke hver gang det finnes så mange i et hi... David ringte meg på lørdags kvelden, han var ganske så fornøyd han også med den opplevelsen.. :lol:

Grattis med jakten, hørtes utrolig gøy ut.

 

Men ett par spørsmål, denne foxen, er det en forligger eller fungerer den fint som revesprenger også? Hvor kommer den fra?

 

Fox-terrieren det er snakk om er David Høisveen sin tispe Nadia, den er hel russisk, men ble født i sverige.. Moren er en hund som het Pulka, desverre lever ikke Pulka lenger, men det virker helt klart at Nadia har tatt vare på de riktige genene... :D:D

 

Jeg var selv ute en tur med min foxterrier Ronja på lørdag, men ble bare tre stk. på ho, og to til som en annen terrier fikk "ta over" før skuddene falt... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i skred"sender" XXl har en skredsøker på tilbud nå. http://www.ortovox.com/lvs-geraete/f1_focus.html

 

Her er sender og mottager i ett, vet ikke om det fungerer hvis jeg har en løssender, noen som vet? Og eventuelt hvor jeg kan få tak i det?

 

"Joano", visst du titter litt mer på den siden du linket til, så finner du "hundesendere", om det var det du er ute etter... http://www.ortovox.com/lvs-geraete/ddoggy.html

 

Eller så går det fint å bruke halsbandet til Bellmann & Flint... Begge går på samme frekvens, 457KHz... Går å bestille på: https://www.bellmanandflint.co.uk/terrierlocation.aspx

Link to comment
Share on other sites

Nei ingen jeg vet om... Terriet Finder er helt klart en billigere å kanskje lettere å bruke... Men terriet finderen er nok neppe mer nøyaktig enn de nye skredsøkerene, dem jeg har prøvd (både Long Range'n, og den vanlige) så fungerer retningen veldig bra, men avstandsmåleren(dybdemåleren) kan ha opp imot 40% avvik fra den reelle dybden... Men det er ju ikke noe problem bare en vet om det på forhånd... Kjipt å gi opp å grave når peilen viser 2m, og det egentelig bare er 1,2m, men jeg graver jo på opp imot 3m uansett jeg da... :roll:

Vet at mange er meget fornøyd med Mammut sin skredsöker og Bellmann & Flint sin hundeenhet....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så var man endelig igang igjen.. Etter tre uker uten jakt har nå foxen fått grodd sine sår, så jeg kunne jakte med ho igjen. Det var bare tomme hi i morges, så egentlig litt svart på det hele, og var på veg hjem da kompisen David ringte, han hadde grevling i et hi langt inne på skogen, og hadde allerede begynt å grave, og han trengte hjelp, så det var bare å dra i vei igjen... :D Resultatet til slutt ble (etter tilsammen 7 timer graving) 4 grevlinger for Nadia og Ronja. Da vi hadde gravd igjen og pakka sammen greiene, ble det los på nytt, men heldigvis kom Ronja på innkallingen, så den får leve til en annen gang.. Men begge hundene gjorde en godkjent jobb, så vi var fornøyde.. Ronja fikk nok en gang bevist at ho er datter av russerimporten Black (dem som kjenner til den hunden, vet hva han er trena til :wink: ), når ikke grevlingene vil ut, blir dem vist veien ut(om dem vil eller ikke :lol: )..

Bilder kommer på hjemmesiden..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei alle gevlingjegere :) har funnet en inngang til et hi i dag og vurderer å få jaktet på grevlingen i morgen. Har aldri jaktet grevling før og trenger noen gode råd, har heller ingen hund som egner seg på sån type jakt, men lurte på om det det er muligheter uten hund? og hvor lagt inn vi må grave? Hiet ble funnet i bratt skråning og jeg tror med stor sikkerhet at den ligger der inne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...