Jump to content

Hijakt på grevling


Lynxlaika

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei alle gevlingjegere :) har funnet en inngang til et hi i dag og vurderer å få jaktet på grevlingen i morgen. Har aldri jaktet grevling før og trenger noen gode råd, har heller ingen hund som egner seg på sån type jakt, men lurte på om det det er muligheter uten hund? og hvor lagt inn vi må grave? Hiet ble funnet i bratt skråning og jeg tror med stor sikkerhet at den ligger der inne

 

Spar hiet til høsten istedet. Å blindgrave uten hund er håpløst, vi har nok problemer med å treffe rett når hunden ligger for og holder grevlingen på plass. Så snart dere kommer gjennom, vil grevlingen være borte og i en annen del av hiet. Hvor langt dere må grave varierer mye. Jeg har vært med å plukke tre grevlinger ut av et hi der det var 10 cm torv mellom kammeret og overflata, og har vært med på å grave 5 meter inn i en jordvoll, og enda hatt et par meter igjen inn til grevlingen. Å røyke ut grevling er også rimelig håpløst. I "beste" fall ender dere opp med en død, røkt grevling en meter under jorda.

 

Sats heller på enten å anskaffe en hihund, få hjelp av noen med hihund, eller postering ved hiet. De kommer ut mye tidligere enn hva en skulle tro, gjerne et par timer før solnedgang, utover høsten. Likeledes kan det være mulig å postere ved hiet når det slår om fra kaldvær til mildvær nå på etterjulsvinteren.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er en ny grevling/revhund på tur inn i huset. Skal ha en 5 år gammel parson importert fra tyskland i for. Er brukt på jakt i tyskland. Så ¨på den i går og det lovet veldig bra. Liten kraftig jævel med stødig gemytt. Blir moro å prøve den på reven nå før jakta er over.

Link to comment
Share on other sites

Han er prøvd på rev, og eier har hatt "harelos" på han :lol:

 

Vi har litt problemer med språket, da tidligere eier ikke kan engelsk særlig godt, men jeg venter papirer med alt av info i løpet av neste uke. Tidligere eier reiste nemlig til Crufts i går, så jeg må bare vente på at hun kommer hjem igjen..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Nå er det ikke lenge igjen til det er lov å grave etter Mr. Badger.. Er det mange her på forumet som jakter grevling?

 

Hehe, har vært lovlig siden 1. august i Sverige.. Var over der en uke, ble 31 stk. :wink:

Ligger en del bilder fra jakta og fortelling i jaktdagboka på hjemmesia mi; www.nordicpredators.com

 

Synd man må vente helt til 21. august her hjemme, den dagen er jo premiæren for en anna rovdyrjakt som lokker litt mere.. :D Bjørnejakta i Sverige..

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det er noe spesielt med denne datoen jeg? I fjor skjøt vi grevling for Loke den 21, og i år ble det sannelig grevling igjen på denne datoen..! Loke fikk starte, men da han kom ut for luft sendte vi inn Bandit, Bandit viste seg å bli liggende på grevlingen, og viste gode forliggertakter (Bandit har aldri møtt grevling før og bare trent som sprenger). Ettersom han er rett over året fikk vi dratt han ut og satte Loke på før vi fikk gravd såpass at det var forsvarlig å skyte grevlingen. Brukte peiler men kom litt skjevt inn på higangen.

 

Uansett, her er resultatet av 1 og en halv times jakt:

 

grevlingjakt.jpg

Link to comment
Share on other sites

jau, da har jeg fått testa peileren et par ganger og tenkte derfor jeg skulle skrive noen ord om den.

jeg vurderte å kjøpe terrierfinderen som er mest brukt her i skandinavia, men fikk etterhvert sansen for ortovox og bellman and flintsine, disse er en del dyrere men er man utstyrsnerd så er man nå engang det.

valget falt til slutt på en modell som heter ortovox D3.

 

d3%20box.jpg

 

ortovox d3

 

i utgangspunktet er dette en digital skredsøker med tre antenner og 180 graders søkeradius, med ortovox´ sender er søkeradiusen på opptill 40m, med bellman and flint sin sender opp mot 80m.

det er også en senderfunksjon på selve peileren, så skulle du bli tatt av skred er det bare skifte modus,

så blir du kanskje redda.

 

hvis man har en hund som ikke er så altfor storgått kan man i utgangspunktet slippe hunden og la den leite opp hi selv.

ser også for meg at dette gir muligheter ved minkjakt men jeg ville da gått for en søker som heter barryvox pulse.

denne har 360 graders søkeradius og viser retningen til hunden med piler på en liten lcd-skjerm.

barryvox´n har bl.a vist seg å være nyttig på villsvinjakt nede på kontinentet, spesielt der hvor det er mye tett underskog og fordi den kan peile flere hunder samtidig.

 

Barryvox.jpg

 

barryvox pulse

 

d3´n bruker piler, tall og lyd når du leter etter hunden.

dvs pilene er ubrukelige, og det var jeg også klar over før jeg kjøpte den, jeg ble også informert om dette av selgeren.

det er altså tallenen og lyden som brukes aktivt mens det peiles.

desto lavere tall, desto nærmere er man hunden, 1.0 på peileren tilsvarer ca. en halvmeter.

nå er det imidlertid gjort noen endringer, så neste generasjon/oppdatering er kalibrert slik at 1.0 på peileren tilsvarer 1 meter.

lyden er ganske enkelt en pipetone som blir hissigere etterhvert som du kommer nærmere, tilslutt blir det en sammenhengende tone.

 

jeg valgte ortovox over b+f fordi førstnevnte har 5 årsgaranti, mens b+f har 1.

b+f er også noe dyrere, men det viktigste for meg var alikevel halsbåndet.

ortovox sin sender er på størrelse med en fyrstikkeske, og kommer med et svært solid halsbånd.

designet på disse to(sender+halsbånd) er slik at senderen blir hengende foran halsen til hunden.

b+f sin sender er litt større, men det verste er at den har en avlang form som gjør at den blir hengende på siden av halsen, noe som igjen gjør at den blir mere i veien for hunden.

 

Bilde034.jpg

loke med ortovoxsender

 

når jeg så hadde bestemt meg for at jeg ville ha d3´n sendte jeg en mail til undergroundterriers.com, som forhandler disse.

jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe to halsbånd, men fikk beskjed om at det trengte jeg ikke!

sannsynligvis første gang en selger har bedt meg om å kjøpe mindre enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet.

jeg betalte med paypal en onsdagskveld i 6 tida, pakken lå i posten 2 timer senere og jeg hadde settet påfølgende mandag.

 

med på kjøpet fikk jeg en drøss med råd, blant annet måtte jeg lage meg en "digging bar", raskt omdøpt til pråttåkjepp her på innherred.

kort fortalt er det en 16mm jernstang på 130cm, med et påsveiset håndtak som gir det hele form av en T.

denne var like viktig å ha med som en spade mente han og forklarte meg hvordan denne ble brukt til å lokalisere higangen med.

denne innrettningen har hengt med i ganske mange år, så jeg skjønte ikke hvorfor den fremdeles var relevant etter at peileren har gjort sitt inntog.

akkurat det skulle vi finne ut med sesongdebuten:

 

etter å ha gått en lang runde, ble det endelig los i et hi som lå i foten av en skråning.

losdyret lå til å begynne med rett innafor inngangen, så vi hørte at losen starta, men den forsvant raskt innover i higangen og ut av hørehold.

vi lokaliserte hunden relativt raskt med peileren som viste 1.3, men vi hørte ikke losen og var derfor usikre på om hunden lå rett under oss,

eller om vi måtte grave oss skrått innover.

det var da pråttåkjeppen kom til sin rett.

først kjørte vi den rett ned uten å finne noe higang på den antatte dybden.

nytt forsøk, nå mere rett inn, heller ikke nå kunne vi finne higangen.

et tredje forsøk, midt i mellom de to første forsøkene, og nå traff vi rett på gangen.

vi kunne høre hunden høyt og tydelig, og vi begynte å grave.

40 minutter senere kunne vi løfte ut en noget sliten bandit, som hadde jobbet brukbart med sin første grevling.

han var dog relativt utslitt, så loke fikk overta på slutten.

etter litt tunnelering, var grevlingen såpass eksponert at han kunne avlives.

 

 

sesongens andre hijakt utartet seg litt annerledes, og vi lærte litt om peileren denne gangen.

jeg og en kompis bestemte oss for å utforske en del av en gård vi jakter på som vi ikke har gått over tidligere.

vi hadde ikke store forventningene, men vi tok med spade, peiler og kjepp.

etter å ha gått en liten runde var vi på vei mot bilen igjen da vi snublet over et hi.

snublet er kanskje ikke helt riktig i og med at det var godt gjemt blant grantrær og gammelt rammel.

det var kasta en del forskjellig redskap og lignende, så jeg var ganske skeptisk til å slippe hunden her, men han markerte sterkt og etter å ha forberedte kompisen på at her måtte vi grave uansett utfall, sendte vi inn loke.

også her lå grevlingen rett innom hiåpningen og losen starta umiddelbart, men denne gangen ble han stående på stedet hvil,

sannsynligvis hadde han en forskansning av et eller annet slag som han fikk gjemt seg bak.

vi stakk ned pråttåkjeppen omtrent der vi så for oss at grevlingen lå og rørte litt rundt med den.

dette fikk losen til å løsne og den flytta seg innover, det var nå det skulle bli vanskelig.

vi kunne høre losen tydelig på flere steder, så vi tok fram peileren for å avgjøre nøyaktig hvor han var.

på den første plassen fikk vi 1.8, neste plass fikk vi også 1.8 og midt i mellom disse fikk vi 2.5.

dette ga absolutt ingen mening, og pråttåkjeppen var det liten hjelp i da det var masse stein i jorda som gjorde det vanskelig å komme ned mer enn en halv meter.

magafølelsen fikk ta over og vi begynte å grave der vi mente det var størst sjanse før finne hunden.

etter å ha gravd litt over en halvmeter traff vi på bølgeblekk, og ting ble plutselig litt klarere.

det skulle vise seg å ligge en 10-15 bølgeblikkplater i en dunge i denne skråningen, alle på en liten halvmeters dyp.

i ytterkantene av bølgeblekkdungen hørte vi hunden best og fikk best signal, midt i mellom,hvor vi fikk 2.5 på peileren, det var her han faktisk lå.

dette er et fenomen som kalles spiking, fikk jeg vite etter å ha sendt en mail til bryan, selgeren, som oppstår når det er gjenstander i bakken eller hvis senderen/hunden ligger i en merkelig vinkel i forhold til mottakeren.

dette løser seg som regel ved at man tilter mottakeren 90 grader, for så å foreta en ny peiling.

 

så hva gjør man så når man står ansikt til ansikt med en veritabel grevlingborg med en hund som desperat trenger litt medgang på jaktfronten?

man ringer en venn eller enda bedre, man ringer 2.

 

en kompis som heter arne kom og CatLikeFox fra forumet avbrøyt svigerfarens 60 års dag og kom sporenstreks utover.

Sistnevnte tok imidlertid to og et halvt spadetak før han proklamerte at han var fyllesyk og kvalm og trakk seg tilbake.

 

vi måtte grave opp et større område for å få flytta på platene som lå lagvis nedgjennom hiet, vi klarte å hogge noen av dem i to med spaden, slik at vi fikk bøyd dem til siden.

men hver gang vi fikk flyttet på en plate, dukket det opp en eller to nye som også krevde total avdekking før de lot flytte på seg.

2,5 time etter at loke entret hiet, stavrer CLF seg på bena, tar et par tak med spaden slik at han får løsnet en siste plate, løfter på denne og utbryter:HER E´N!!, skyter grevlingen i panna, og drar tilbake til bursdagen han kom fra, thank you and good night.

 

Untitled-3%20copy.jpg

 

her ser dere pråttåkjeppen i forgrunn, og en del av utgravningen.

vi begynte å grave oppe ved spaden, det ene av to punkter hvor vi fikk 1.8 på peileren.

grevlingen ligger der den lå.

 

Untitled-2%20copy.jpg

 

rennielva terrierlag, fornøyd etter en dags arbeid.

legg merke til land cruisern i bakgrunn, kar´n til venstre i bildet gjennomgikk kikkhullsoperasjon i kneet for ei lita uke sia, og syntes det var fryktelig fint at det var trøska fram til hiet :D

 

Foreslår forøvrig at tråden skifter navn til hijakt, det er ikke så mange som driver med dette at vi trenger en tråd for grevling og en for rev.

kan jo hende at det tar av på mårhundfronten også!

 

litt mat, sove litt også er det forhåpentligvis på`n igjen i morgen, skitt jakt!!

(hvis noe av dette ikke ga noe mening, virker uklart eller det er noe dere lurer på så er det bare å spørre)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Foreslår forøvrig at tråden skifter navn til hijakt, det er ikke så mange som driver med dette at vi trenger en tråd for grevling og en for rev.

 

Foreslår heller at det opprettes en tråd om Hijakt på rev, snakker om tross alt om 2 forskjellige jaktformer. Den siste grevlingen, var dere i Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Joda, hijakt med terrier er greit, men som sagt, det er litt forskjeller. Jeg kunne aldri ha sluppet terriern min ned til en grevling, så vondt vil jeg den ikke.

 

Men var dere i Sverige å jaktet, tenker da spesielt på den siste grevlingen?

Link to comment
Share on other sites

ble en til i går.

lå et dreneringsrør fra innerst i hiet, der hvor grevlingen lå, og ut i ei grøft som var halvfull med vann.

ble litt forvirra av at det tilsynelatende var los nedi der, men det ble da resultater til slutt.

 

GetAttachment-4aspx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Polar: Har sluppet flere hunder i hi med grevling. Ingen av dem har blitt ødelagt til nå. Sprengerne jobber fortsatt som sprengere på grevlingen. Den ene Parsonen har faktisk sprengt ut grevling to ganger. Så Hvorfor du ikke vil hunden din så vondt vet jeg ikke? (Frorståelig hvis hunden din er altfor hard)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne aldri ha sluppet terriern min ned til en grevling, så vondt vil jeg den ikke.

 

Har du liten erfaring med grevlingjakt, eller har du en for heit hund?

Eneste dritten vi har vært borti så langt er de ekle rød krypene som dukker opp i pelsen etter at hundene har vært i grevlinghi. De skal jo ikke sloss med grevlingen, og den legger jo rompa til og stenger higangen som en propp. Hundene står å bjeffer på en meget bred og illeluktende bakdel.. :lol:

 

Vi har aldri hatt alvorlige skadet etter jakt på grevling *bank i bordet*. Men nå har vi jo Parson og de skal ikke gå til angrep på viltet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne aldri ha sluppet terriern min ned til en grevling, så vondt vil jeg den ikke.

 

Har du liten erfaring med grevlingjakt, eller har du en for heit hund?

 

Vi har aldri hatt alvorlige skadet etter jakt på grevling *bank i bordet*. Men nå har vi jo Parson og de skal ikke gå til angrep på viltet.

 

Har du ikke ett tredje alternativ også, noe som burde være helt grunnleggende kunnskap når det gjelder grevlingjakt? Hvertfall ville ikke jeg har praktisert det, men folk må da gjøre som de vil. Om du har Parson eller Dachs spiller ingen rolle, poenget er hva slags type hihund du har.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vi diskutert før Mart, til det kjedsommelige.

 

Min lille kunnskap sier at sprengere bruker man på rev, forliggere på grevling. Selvfølgelig har du en hund av "sprengertypen" som ligger en halvmeter fra reven så kan du sikkert bruke den på grevling også.

Link to comment
Share on other sites

sånn å forstå.

 

vi har foreløpig ikke hatt voldsom suksess med å omvende en sprenger til forligger, men etter at vi fikk muligheten til å ta med flere hunder har det begynt å skje ting, det går ikke fort men det går fremover.

kort fortalt så bytter vi hund med engang en legger av og kommer ut, hvis hunden har ett snev av jaktlyst skal dette få ham til å ligge på lenger.

det ser ut til å fungere, det har i hvertfall skjedd en adferdsendring hos loke.

 

"any dog can bolt a fox, but it takes a real terrier to stay untill dug to" sitat david harcombe 8)

Link to comment
Share on other sites

godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke noe godt svar på.

kan være snakk om 5 minutters-intervaller før grevlingen er stilt til 40min når den er blitt presset inn i en blindgang.

for meg virker det som at hunden først gir grevlingen tid og rom til å flytte seg til en plass hvor den er enklere å stille.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant et grevling hi i rådyr terrenget mitt litt tidligere i år.. det er 7 innganger tett inntil hverandre i en liten bakke (tror i allefall det er grevling) men hvordan jakter jeg på den uten hund? Posteringsjakt ved inngangene? Når på døgnet posterer man på grevling? Noe jeg må tenke på ang jakten?

Hagle vs rifle?

Link to comment
Share on other sites

godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke noe godt svar på.

kan være snakk om 5 minutters-intervaller før grevlingen er stilt til 40min når den er blitt presset inn i en blindgang.

 

Bytter dere hund etter 5 minutter? Slike egenskaper setter jeg stor pris på, er som regel da man får skuddsjanser når man snakker om rev. Ei bikkje som ligger å trykker og trykker uten å gi dyret en sjanse til å unslippe er for meg verdiløs. Men nå handler denne tråden om hijakt på grevling, så jeg trekker meg stille og rolig ut fra denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

@6,5:vurdert å kjøpe deg hund, vet av en som selger?

går an å få en terrier til å jage rådyr også vettu. :D

 

grevlingen flytter mye i mellom forkjellige hi, alt ettersom hvor han ender opp etter sine nattlige vandringer.

postering på hiet tror jeg derfor vil bli en tålmodighetsprøve.

men det kan jo være verdt et forsøk for det.

ville satt meg ut en liten halvtime før skumring, husk at grevlingen ser dårlig men lukter og hører desto bedre.

Link to comment
Share on other sites

godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke noe godt svar på.

kan være snakk om 5 minutters-intervaller før grevlingen er stilt til 40min når den er blitt presset inn i en blindgang.

 

Bytter dere hund etter 5 minutter? Slike egenskaper setter jeg stor pris på, er som regel da man får skuddsjanser når man snakker om rev. Ei bikkje som ligger å trykker og trykker uten å gi dyret en sjanse til å unslippe er for meg verdiløs. Men nå handler denne tråden om hijakt på grevling, så jeg trekker meg stille og rolig ut fra denne tråden.

 

vi bytter når vi får sjansen, det blir stadig sjeldnere.

eneste jeg lurer litt på er hvordan de vil fungere den dagen de blir tatt med ut alene.

Link to comment
Share on other sites

En terrier som ikke angriper viltet, er ikke mye verdt som hihund

Men den skal angripe på en måte som gjør at den selv ikke blir skadet og skal heller ikke angripe en frisk rev eller grevling for å drepe den.

 

Polar's poeng er vel at om man bruker en revesprenger mye på grevling, så kan man etter en stund risikere at den blir en forligger.

På grevling er jo dette selvsagt ideelt.

Link to comment
Share on other sites

Men nå har vi jo Parson og de skal ikke gå til angrep på viltet.

 

Jeg har erfaring med bare en Parson. Den angriper viltet hvis den får muligheten.

 

Med angripe viltet mener jeg for å drepe. Var vel litt uklar der. Men Parson skal ikke gå til nærangrep på viltet og prøve å ta livet av det selv slik enkelte andre terriers vil gjøre.

 

http://www.jagareforbundet.se/jakthunda ... selter.asp

http://www.grythundklubben.se/grythund/Parson.aspx

http://www.parsonklubben.se/jakt/gryt/default.aspx

http://parsonrussell.no/Chicko%20og%20Rolf%20Harald.pdf

Link to comment
Share on other sites

mink er greit nok, mange terriere vil vel drepe en om de får tak i´n.

rev derimot, det er det ikke så mange som gjør.

det som er litt pussig er at dette er en egenskap som ikke nødvendigvis følger skarpheten i terrieren, høres ut som det handler mer om hvordan den spesifikke hunden er skrudd sammen.

 

hvordan er hunden din ellers?skarp som f eller sånn lagom?

Link to comment
Share on other sites

Sitering fjernet jmonsen

Ut i fra det du skriver høres det ut som om du har en av de skarpere parsongutta. Min første tispe var slik, bet seg heller igjennom sprinklene enn å halse på reven, hun fikk stempelet "for heit" av hitrenerene. De skal vise at de har noe mellom ørene og at de kan å bruke fornuften sin under hijakta. Full fres rett på uten los er absolutt ikke ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

godt spørsmål, det har jeg faktisk ikke noe godt svar på.

kan være snakk om 5 minutters-intervaller før grevlingen er stilt til 40min når den er blitt presset inn i en blindgang.

 

Bytter dere hund etter 5 minutter? Slike egenskaper setter jeg stor pris på, er som regel da man får skuddsjanser når man snakker om rev. Ei bikkje som ligger å trykker og trykker uten å gi dyret en sjanse til å unslippe er for meg verdiløs. Men nå handler denne tråden om hijakt på grevling, så jeg trekker meg stille og rolig ut fra denne tråden.

 

vi bytter når vi får sjansen, det blir stadig sjeldnere.

eneste jeg lurer litt på er hvordan de vil fungere den dagen de blir tatt med ut alene.

 

Optimalt sett bør jo en forligger ligge på til den blir kalt ut. Hvis den kommer ut i løpet av losen, har grevlingen en tendens til å flytte på seg - hvis den har mulighet - og da er det surt å ha gravd to meter rett ned og ha 10 cm igjen før det er gjennomslag...

 

Been there, done that...

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at det ikke er lov i Norge? Var da i tilfelle lov til ganske nylig å bruke pistol eller revolver til avliving av rev og grevling ved utgraving av hi.

 

har aldri vært lov etter hva jeg kjenner til, du kan avlive fellefanget vilt, men da må ha oppgitt dette på våpensøknaden at det er dette du skal bruke våpenet til.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom jeg er en av innehaverene av Nordicpredators, så får jeg vel gå inn å presisere at alle bilder av grevlinger avlivet med revolver på hjemmesiden er bilder fra jakt i sverige. Håndvåpnene som vi bruker på jakt, har blitt innvilget av politiet i Sverige nettopp til dette formålet.

Når det gjelder vår jakt på grevling i Norge, så bruker vi selfølgelig våpen som er lovlige til dette formålet i norge, dvs. ikke håndvåpen. Noe jeg synes er meget dumt og uforståelig, da en revolver i 22lr er det mest perfekte våpenet ved hijakt på grevling.

Var i kontakt med politiet i Norge angående dette, og før fikk man våpentillatelse på håndvåpen (22lr) til bruk som avliving i felle. Dette får man ikke lenger (tar forebehold om at noen politikammere er snillere ved innvilgelse av våpensøknad enn andre), selv om det fortsatt er lov å avlive i felle med håndvåpen, men ikke i hi..

Link to comment
Share on other sites

Sitering fjernet jmonsen

 

Vi bruker stort sett kulevåpen.. Men etter at jeg nå har lest litt om kaliberkrav på dyrearter, så er vel egentlig 22lr ulovlig i norge på Grevling..? Må vel opp i 22 hornet for å jakte lovlig på grevling, selv om hijakta er like mye avliving som i felle..

Link to comment
Share on other sites

har aldri vært så møkkete i hele midt liv!

striregn og matjord er en fantastisk kombinasjon får`n si.

enda bedre ble det av at makkeren er i ferd med å få halsbetennelse og/eller svineinfluensa, og stort sett stod og kikka på, helt til han fikk muligheten til å skyte.

måtte hive alt av klær på platten, og kjøre hjem i boksern :D

forøvrig det dypeste hiet vi har gravd ut, grevlingen lå på ca.1,5 meter.

 

kommer sikkert et bilde etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

har aldri vært så møkkete i hele midt liv!

striregn og matjord er en fantastisk kombinasjon får`n si.

enda bedre ble det av at makkeren er i ferd med å få halsbetennelse og/eller svineinfluensa, og stort sett stod og kikka på, helt til han fikk muligheten til å skyte.

måtte hive alt av klær på platten, og kjøre hjem i boksern :D

forøvrig det dypeste hiet vi har gravd ut, grevlingen lå på ca.1,5 meter.

 

kommer sikkert et bilde etterhvert.

 

 

Du ser faktisk renere ut på bildet enn hva dere var i virkeligheten.. :lol: Ser nesten "hitlerbarten" under nesa på Mart her.. :lol::lol::lol:

 

lokegrevlingnr5%20004.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...