Jump to content

Revolver til magnum 2


265

Recommended Posts

Var innom en butikk å sikla på revolver til mag 2 cal 44

SW 629 Hunter 8 375" løp ,fluta løp og tre grep

SW 629 Stealth Hunter 7,5" løp gummi grep .

Det var og en mod 629 med Weight barrel 6" løp som di var tom for var meget populær fekk nye i feb 2017?

 

Er min første mag revolver har lest herinne langt løp er ingen ulempe i cal 44,så noen med bruker erfaringer av di 2 øverste eg fekk se på i butikken å vilken av di bør eg velge?

 

Eller er det annet eg bør vurdere som er bedre egnet ?

Link to comment
Share on other sites

I korte ord, så langt løp du kan holde.

 

Lengre løp gir lengre siktelinje, og det teller.

Lengre løp gir bedre hastighet på kula, = en kan lade kulene litt svakere/få flatere kulebane.

 

Har selv en 629 med 6,5" løp, skulle ønske løpet var 1 - 11/2" lengre. Det ville ha vært mer optimalt for Mag2.

Link to comment
Share on other sites

.....Er min første mag revolver har lest herinne langt løp er ingen ulempe i cal 44,så noen med bruker erfaringer av di 2 øverste eg fekk se på i butikken å vilken av di bør eg velge?...

Hver sin smak når det gjelder langt løp.....lang siktelinje gir større utfordring å finne tilbake siktebildet, men er greit nok vist man har skytetid som tillater å bruke den ekstra tiden som trengs. Største fordelen med langt løp er at man kan trimme ned ladningen fordi man får høyere hastighet ......men det foutsetter at man lader.

 

Bortsett fra det er det ikke mere nødvendigt å ha lengre løp på en 44 når alt man gjør ellers på en feltløype håndteres greit med 2.5" - 6" løp opp til 70m.

 

Merkelig at folk plutselig skal ha så langt løp når man kommer til en revolver i magnum når man ellers skyter med max 6" og mindre......har selv en 8-3/8" 629, og kunne ønske løpet var kortere men at vekta var opprettholdt, så skal jeg velge på nytt ville jeg valgt en 6" weight barrel. Det er det siktebildet man er vant til fra andre jern. Et kompromiss for å få opp hastighet kunne vart noe på rundt 7.0"-7.5". Det ville ikke gitt så dramatsike utslag på siktelinja heller, men 8-3/8" synes jeg personligt er for langt og er overhodet ikke nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig noen som kan holde en 8 1/2" - 9" revolver så stille at de har nytte av den lange siktelinja? Balansen er jo noenlunde fremtung for å si det forsiktig. Jeg spør fordi jeg ikke vet, jeg har iallefall ikke sjans, men er ikke akkurat noen dreven pistolskytter heller - men det er kanskje ikke en som spør her hva slags revolver han skal kjøpe heller?

Jeg hadde iallefall mer enn nok med min 6" 686 med "full lug" - og skjøt merkbart bedre med Rugeren (Sec. Six) som var i helt std. utførelse.

Dumme meg solgte jo disse, så nå sikler jeg på en Ruger Match Champion - er det noen som har erfaring med den? TS får tilgi at det er mag. 1 våpen jeg snakker om her.

 

Det med at man kan lade ned forstår jeg heller ikke. Greit at du kan ha i mindre krutt/bruke annet krutt, men "at the end of the day", så skal kula ha like mye fart når den kommer ut av løpet.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har iallefall ikke noe nytte av det lange løpet. Jeg kunne ønske den noe kortere.

 

Det er jo fullstendig kortsluttning at man plutselig skal ha langt løp fordi det er

revolver i stort kaliber. Både rekylen og lang siktelinje gjør det dobbelt så vanskeligt

å komme seg på plass igjen til neste skudd.

 

Kortere løp og vekt er derimot en god kombinasjon, så den weight barrel ville nå blitt

mitt førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

Ja weight barrel var di tomme for di hadde bare fått 3 stk å di forsvant fort disse var svært populære i US å vanskeleg å få tak i.

Muleg Stealth Hunteren blir beste valget litt vekt å ikkje for langt løp?

Men her strides jo folket med løpslengden.men er sånn det skal være på et forum vis alle mente det same var det inget forum 8)

Link to comment
Share on other sites

629 Hunter (om jeg ser på riktig modell) har vel halv underlug og fluta løp, mens Stealth'en ser ut til å ha et mere "bælete" løp.

Kan godt være at de har ganske likt tyngdepunkt selv om de har forskjellig løpslengde.

 

Min 6,5" (som jeg har skutt en del med og kjenner godt) har hel underlug, og jeg synes ikke en 8 3/8" med halv lug føles noe videre framtung...

Kjøp den du har mest lyst på, det er jo uansett tvungen to-hånds. :winke1:

 

Ruger SRH er forøvrig også gode M2 revolvere.

Link to comment
Share on other sites

Ja er den eg så på Hunter veier 1672g om railene er med da er eg usikker på men regner med det ?

Stealthen er 1587g hadde trodd den var tyngre siden Hunteren har fluta løp men lengre løp drar på seg vekt.

Er Steahlten eg har mest lyst på siden eg liker blånerte våpen best er vel gammeldags) men denne er cota så er ikkje det same

Fant og en med weight barrel på Finn så en til å velge i.

Får sikle å se litt før eg tar et valg må ikkje surre for mye siden disse er sjelden vare.

 

Litt utenfor Winge er oppkjøpt av Alm men kven som får agenturet på S-W er ikkje avgjort men kanskje tilgangen på våpen blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

Fra det ene til det andre, skytetid i M1-2 er såpass lang, at man har god tid til å få siktebildet på plass igjen.

 

Bruker S&W610 (10mm auto) til M1, og synes opplevd rekyl egentlig er viktigere enn siktelinje. (Bruker samme våpen i Revolverfelt men da med .40S&W ladet til Major i IPSC som den også brukes til).

 

610en er betydelig mer behagelig å skyte med en 629en. Av 2 grunner, 610en veier litt mer (Mindre høl). Og 10mm auto ladet til rødlinjen gir mye mindre rekyl enn en 44m ladet til 290 i faktor fra 6,5"løp.

 

Med lengre løp, kan man lade med mindre krutt, og få samme hastighet = mindre opplevd rekyl.

 

Igjen, det meste koker ned til smak og behag. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...