Jump to content

Tilpassing av Pelicase/pelican


MorganKane

Recommended Posts

Jeg har flere forskjellige øvre skumlag som jeg bytter mellom (tilpasset til forskjellige børser). Om du vurderer det så er det naturlig nok ikke så lurt å lime sammen de under.

Ser kanskje finere ut når alt henger sammen, men jeg vil bare ha børsa hel gjennom flyplassen :D

 

Orginalskum fra Peli er forøvrig også grisedyrt. Så greit å bare bytte toppen hvis du skal ha flere forskjellige innlegg. Mye annet skum som funker også selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips!

 

Jeg ble nok litt overivrig, med to rifler + kikkerter + magasin + dempere, så ble det bare ca 1cm mellom hver duppeditt. Hadde vært bedre å gjort som deg, med ett skumlag til hver rifle. Men når man først har pakket det såppas tett, så må man muligens lime for at det ikke skal bli alt for "lealaust"..

Link to comment
Share on other sites

Lyddempingsmatter for motorrom kan kanskje funke? Foliebelagte (på ene siden) matter av skumgummirester. De har på Biltema, men bare i 10, 20 eller 30mm tykkelse. Skal du legge dobbelt må du altså ut med horrible 378,- for en halv kvadratmeter med 60mm tykkelse...

Link to comment
Share on other sites

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilst ... 000018639/

Har byttet ut det øverste laget i Pelicasen med dette; børsa og alt annet ligger fint på plass (ikke engang SAS har enda klart å riste ting rundt!) og det er universalt_en trenger ikke ha et innlegg pr våpen.

 

Neste er å bytte ut Pelicasen med en kortere en og delerifla når en er på reise!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er i allefall litt brukererfaringer med "Plasti Dip" etter å ha forsøkt det.

 

Valgte å lime første skumgummi lag til det under. Sikkert lurt å ikke gjøre det dersom man skal bruke pelicase også til andre våpen. Brukte ikke limpistol, den blir kald etter noen titalls cm, to komponent og pensel dekker alle ytterkanter kjapt og greit.

 

normal_20160729_121841.jpg

 

Pokket ta denne utfasingen av FM nettet, en av flere radioer som nå bokstavlig talt blir papirvekter.

Tror ikke ett heidundrandes trykk er nødvendig.

 

normal_20160729_103100.jpg

 

Ikke så mye i gangen..

 

normal_20160729_122143.jpg

 

Til slutt blir resultatet faktisk ganske bra. Svart fremfor grå (dekker over tusjmerker) og det blir mer holdbart. Nå har jeg ikke vært mer enn ett par-tre ganger på skytebanen etter dette ble gjort. Men merket at skumgummi ikke er like ivrig på å bli med rifla opp fra kofferten. Er også lettere å putte nedi.

Noen føler nok for å påpeke at magasin er i våpen osv.. ta en løpetur, tenkt på noe annet. Så blir nok alt så mye bedre ;)

Link to comment
Share on other sites

Interessant. Plasti Dip er vel en slags gummi coating som man kan spraye på. Ser at de skriver på sine nettsider at dette kan fjernes dersom man ikke blir fornøyd med resultatet, er dette også tilfelle når man har brukt det på skumgummi? Blir skumgummien hard når man sprayer den med denne sprayen, eller blir resultatet gummiert skumgummi? Beklager dumme spørsmål men jeg har aldri brukt Plasti Dip.

En annen sak. Disse innleggene er nokså dyre dersom man ønsker flere kombinasjoner av våpen i kassa, er det noen som har funnet lik skumgummi andre steder til en billigere penge?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...