Jump to content

Ny handelsordning USA<>EU


furuoglyng

Recommended Posts

Frihandelsavtalen det er snakk om er TTIP, som er relativt omstridt på mange fronter. Det kan synes som om denne i svært liten grad (om noen) vil påvirke USA's holdning til eksport av "forsvarsmateriell" gjennom ITAR (International trade in arms regulation). Fant bl.a noe her:

https://www.hg.org/article.asp?id=32923

"Since the export of defense related items are regarded as a sensitive issue keenly connected with national security concerns, a stringent export regime imposes severe legal requirements to the export of such defense related items. Since the export of such items involve highly sensitive issues like technology transfer to the third parties, a relaxation of aforementioned regime or a boost for export licenses due to the positive impact brought by TTIP seems unlikely."

 

NB: Jeg vet ikke om kilden er troverdig eller objektiv, jeg bare surret rundt litt på guggle

Link to comment
Share on other sites

Hvis TTIP og TISA blir en realitet kommer jeg til å gjerde inn garden min og alt jeg har beiterett på, erklære at dette er det som er igjen av Norge, og invitere kongen til å bosette seg for å regjere over restene av det som en gang var et ordentlig land. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...