Jump to content

Forandringer Pardini SP22


JTP

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe Pardini SP 22 til innendørs og felt. Har hatt Browning International i mange år og tror jeg får en positiv forandring og kanskje noen fler poeng i konkuransene. Dagens modell heter SP 22 New (tror jeg) Hvor lenge har dagens modell vært i produksjon, og hvilke fordeler er det å kjøpe denne i forhold til tidligere modell.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at Pardini Sp New først dukket opp rundt 2005, før det het den vel SP.

 

Fordelen med den nye, er at man har muligheten for 6 lodd i pipa, man kan konfigurere vekten på pistolen med medfølgende lodd, og i tillegg kjøpe wolfram tungsten vekter om man vil ha enda flere muligheten for balansering av våpenet.

 

Og det er flere justeringsmuligheter på selve avtrekks skoen.

 

pardini-sp-front.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok, så da har tidligere modeller (før Ca. 2005) ikke mulighet for å montere eller demontere vekter inne i pipa.

 

Ser på youtube at Pardini ofte blir valgt av verdenseliten, men hva med Walther SSP, denne ser mer ut som en nyskapning og kanskje bedre ut enn Pardini?

Link to comment
Share on other sites

Bare noen fakta. Storparten av finalistene i VM/OL skyter Pardini. Jeg kjenner mange skyttere, men jeg kjenner ingen som har skiftet fra Pardini. Derimot kjenner jeg tre stk som har skiftet fra Walther SSP til Pardini.

Jeg har en SP new, og jeg har limt på noen balansevekter under løpet foran. Det må det være mulig å gjøre på den forrige modellen også.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere modeller av Pardini HP hadde iallfall mulighet for wolframlodd foran, slik bildet viser. Og det er en grunn til at verdenseliten bruker Pardini.

 

Men prøv før du kjøper. Det som passer Per behøver ikke å passe Pål. (Selv om det ser ut som Pål skyter bra uansett hva han skyter med...)

Link to comment
Share on other sites

Takker for gode tilbakemeldinger. jeg er imponert over kunnskapsnivået her inne.

jeg er også helt ny på dette forumet, og gleder meg over alle disse informative trådene som ligger her. Et skattekammer rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Istedenfor all synsingen så kontaktet jeg pardini og fikk verifisert min påstand. Fikk et par blekker med tekniske detaljer etc.

 

"One of the Pardini big news for 2016 is the universal frame for the SP-HP series pistols. The new

 

frame is compatible with all newly manufactured models, transforming the trio of the prize-winning

 

pistols into one true, convertible weapon system."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...