Jump to content

Sovepose til "høy" dame


Gullars

Recommended Posts

Hei godt folk!

 

Jeg er på jakt etter en sovepose til madammen så jeg faktisk kan få henne med meg mer på telttur.

 

Ønsker en "dame modell", og ikke unisex versionen. Problemet er at madammen er 181 cm. Dame-soveposene jeg ha funnet til nå er kun 170 cm.

 

Forslag til modell?

Link to comment
Share on other sites

Hei godt folk!

 

Jeg er på jakt etter en sovepose til madammen så jeg faktisk kan få henne med meg mer på telttur.

 

Ønsker en "dame modell", og ikke unisex versionen. Problemet er at madammen er 181 cm. Dame-soveposene jeg ha funnet til nå er kun 170 cm.

 

Forslag til modell?

 

 

sikkert enklare å ta kontakt med dei seriøse friluftsbutikkane og spørre.. platou, sportsnett, fjellsport, komplett fritid m.m. :o

Link to comment
Share on other sites

Se der ja Hugin. Perfekt! RAB er vel et merke jeg har så vidt har hørt om. :D

 

Balter den linken din fungerte ikke, men jeg tror ut i fra navnet på linken at jeg skal finne posen.

 

SofaBamse du er spot on, og noe jeg var veldig klar over, men jeg håpet det kanskje var noe alikevel. :mrgreen:

 

Albatrost det har litt med utformingen. OIH forklarer det bra. Vi menn har bredere skuldre, det har som oftest ikke damer, dvs de taper en del varme, så har de som oftest bredere hofter enn oss (de føder jo barn må vite :wink: ) , dvs at ved en unisex/mannesovepose så blir hoftene presset max mot sovepose materialet, dvs de mister veldig mye av isolasjonslaget.

 

 

Helsport sin video er veldig alright. Så den som sier at damer og menn er lik er fullstendig på bærtur! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...