Jump to content

Mauser M12? Meninger/erfaringer?


vebj

Recommended Posts

Har kikket rundt på nett, men finner lite god info om M12, annet enn tester fra da den kom på markedet. Regner med det er noen her som har eller har hatt en variant av M12, er det noen som kunne delt noen av erfaringene sine? Hvordan holder den over tid?

 

Har bare sett på syntstokk-varianten selv, og likte den, men er litt svak for trestokk med åpne sikter. Sluttstykkegangen var jo veldig smooth og sikringen likte jeg godt. Men har lest at magasinet er av noe laber kvalitet og har lett for å dette ut? Mener å huske en som klaga på at noe rusta lett også, men det høres jo ut som mangel på vedlikehold egentlig.

 

-Vegar :)

Link to comment
Share on other sites

Har extremevarienten med syntetisk stokk. Kjøpte (svært lite) brukt like før jul, kun hatt eit par turar på skytebana. Nydelig å skyte med. Langt meir "godfølelse" enn f.eks Tikka t3 med syntstokk ("bedre" materiale). Ikkje hatt problem med magasinet. Fint med kryssmating på 5 skot-magasin, bygger ingenting under stokken.

Bra sikring, men kunne gjerne ha laga litt mindre lyd.

Kan alt i alt ikkje anna enn å anbefale :mrgreen:

 

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Høres jo ut som dere er veldig fornøyd med deres, så kanskje jeg ordner med en M12 i framtida, men det dukka jo opp en finfin Sako M951 med helstokk på finn her om dagen.. Og den måtte jeg bare ha.. Utrolig hvor fort man får bestemt seg når hjertet trumfer hjernen på våpenkjøpfronten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tafset på trail og likte den veldig godt. 

Men ville hatt demper med hund.

Et alternativ er jo å ettermontere sikte lengre bak med reimfeste, og så frontmontere en slank demper. Trail koster såpass mye mer enn std versjonen, at det totalt blir ca samme vil jeg tro.

 

Kan montere ghost ring sikte tilogmed som jo er bonus :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Vapenskjold skrev:

Jeg har M12 med trestokk og åpne sikter. Har hatt den noen år nå, og er superfornøyd. Topp avtrekk! Ikke no rustproblematikk. Magasinet sitter dønn. Boltgang som få andre kan måle seg med! Jeg har kikkertsikte i QR montasje. Løp og kjøp....

Treffer du med de åpne siktene da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...