Jump to content

Colt Gold Cup


rolfmm

Recommended Posts

Hvor god er egentlig en Colt Gold Cup National Match, sammenlignet med SVI, BUL, Les Baer eller STI (eller Tanfoglio for å hoppe til en annen modell)? Noen sier att Gold Cup’n er veldig oppskrytt andre sier dette er 1911 av ypperste klasse. Hvordan er avtrykk og presisjon? Jeg har mulighet til å kjøpe en sgs. ubrukt Gold Cup i 9mm til en svært fordelaktig pris (jeg skal ha pistol i 9mm så synspunkter 9mm kontra .45ACP er uinntresant). Har hatt en basic Goverment før og den var grei nok, men ikke noe mer. Kunne tenkt meg et feitere skjefte, men det er vel det minste problemet. Liker bedre skjeftet på Tanfoglio og CZ.......

Link to comment
Share on other sites

største problemet med goldcup er at det er colt- og at du dermed ikke hvet hvor god pistolen er før noen har sett på den/brukt den. det har kommet mye rart utav den fabrikken.

 

det neste problemet med goldcup er baksiktet, som ikke holder i lengden.

innfestinger for baksiktet gjør aat det ikke er lett å montere andre sikter for en børsemaker, men det finnes erstatningssikter om du får tak i disse.

 

colt sine 9mm piper har generelt dårlig rykte(min nektet å gi presisjon uansett ladninger og oppstrammingstriks, og andre har erfart det samme), mulig goldcup 9mm pipene er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Dette styrker jo bare det jeg har hørt før om Gold Cup. Valget står mellom denne Colten som er skutt mindre enn 100 skudd (dødsbo etter en eldre kar) som jeg kan få for ca 4500,- og en Tanfoglio Ultra som er skutt ett ukjent antall tusen skudd, men fin og tight som jeg må gi ca 3800,- for. En velfungerende Tanfoglio Ultra vs. en sgs. ny Gold Cup som nok må gå noen runder hos børsemakeren....?

Jeg tror jeg går for Tanfoglioen........!

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde kjøpt colten tvert, men jeg er en smule skada og 1911opphengt.

dog, de har i mine øyne ingen rivaler, hverken pardini eller cz klonene har noe å komme med.

 

det viktigste på colten vil være å få skiftet bolten som holder baksiktet, den originale er for tynn og ryker vanligvis fort. baksiktet bør skiftes da sikteskuret begynner å slarke i høyden etter endel bruk, mulig dette holder bedre på 9x19 enn 45ACP.

kornet detter også av på 45ene, mulig niern er snillerer her og.

 

så kan du skifte pipa, om ikke originalpipa går godt. dette kommer til å koste litt 3-4tusen for pipe og jobb.

deretter kommer avtrekksjobb, ny og mer ergonomisk grepssikring, nye avtrekksdeler, ny avtrekker(litt sær hos goldcupen, breder enn de vanlige 1911ene, men det finnes erstatninger)

 

du kan ha mye glede av en colt, selv om det ikke er en komlpett pakkeløsning.

veien blir ofte til mens du går, og du finner en ny og spennende verden av dyre amerikanske småbiter...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...