Jump to content

Elektronisk lokk, REV


dmfq

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har for vinteren store ambisjoner om å jakte rev i Elverum/Trysil området. Tidligere har jeg investert i en rekke lokke-fløyter, anbefalt her på forumet, men uten hell (jeg vet det er rev i området, så feilen er selve lokkingen). :(

 

Jeg jakter rev kun en sjelden gang, så noe stor satsning på å øve inn fløytene er bortkastet i mine øyne. Jeg ønsker likevel at jakten skal være mest mulig effektiv, og vurderer derfor nå i investere i en elektronisk lokk fra USA med en rekke ulike lyder. :D

 

Mine to spørsmål er:

 

*Har noen av dere erfaring med slike elektroniske lokker, og er de så effektive som mange skal ha det til?

 

*Hvilke modell/modeller har dere benyttet?

 

Jeg er student, så har et begrenset budsjett, og ser for meg, maksimalt 800 kr.

 

Ser at det selges en rekke slike på Ebay til denne prisen, deriblant denne, som jeg vurderer sterkt:

 

http://www.ebay.com/itm/Primos-Dogg-Cat ... 1825133393

 

Setter ekstremt stor pris på svar!

 

Mvh Lars Johnsrud Kristiansen

Link to comment
Share on other sites

Har Primos Turbodog, og at denne er effektiv er det ingen tvil om. Har høyere uttelling med denne, enn med fløytene. Hovedgrunnen til det er nok at jeg flytter lydkilden og oppmerksomheten vekk ifra meg, slik at sjansen for at mikkel avslører meg blir mindre.

Er dog ikke helt fornøyd med rekkevidden på fjernkontrollen. Kan ikke håpe på mer enn rund 40-50 meter.

Jeg ser på linken din at du sprenger budsjettet ditt når du legger til frakt og innmomsing.

 

Tror jeg ville ha gått for denne jeg. Oppgis blant annet at det skal være 250 meter rekkevidde på kontrollen. http://www.ebay.com/itm/271302628359?_t ... EBIDX%3AIT

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Vi bruker også Turbodoggen, den har fungert veldig bra for oss! Skjøt et titalls rever på den ifjor høst og i vår. Har lagt inn lydene fra NJFF appen og disse 2 utgjør en dødelig kombinasjon :)