Jump to content

GPS til BÅDE bil og tur?


MorganKane

Recommended Posts

Tror ikke jeg vil anbefale en combo-løsning, rett og slett fordi dagens bil-gps`er er fantastiske i bilen, og tur-gps`ene er fantastiske på tur. Så vidt jeg vet er det ikke laget noen veldig gode combo-modeller som gjør begge deler noe spesielt godt.

 

Enkelte mobiltelefoner har jo brukbar gps-software både for vei og outdoor, men ingenting slår en ny modell som f.eks Oregon eller garmin 60cx i skauen.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Garmin 60 Csx i bil og på tur. Fungerer utmerket for meg. Skal sies at jeg ikke bruker å være mye på bilferier og bor ikke i storby. Hadde jeg brukt GPS'en veldig mye i bilen hadde jeg kjøpt egen for bilen. Til mitt bruk er Garmin'en utmerket. Man blir mer kjent med GPS'en når man bruker samme til alt. Det er også greit å ha den i bilen, så glemmer man den ikke når man skal på tur.

Link to comment
Share on other sites

Magellan har sin(e) crossovermodeller.

Ikke veldig små og smidige, men går greit i ei jakke-/ lårlomme.

Synes bilfunksjonen fungerer bedre enn turfuksjonen, men dette kan ha å gjøre med brukerhyppigheten.

Denne sankker også til deg når du bruker bilfunksjon. Har også innebygd båtfunksjon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Garmin cx60 på tur. Kjøpte meg bilsett til denne, men bruker det aldri. Endte opp med den på tur og en gps i hver bil..

Mitt råd er rett og slett å revurdere. Kjøp f.eks en cx60 til tur. og en av de billigste garmin bil gps'ene i bilen.

Klart at Cx60'en fungere like bra når du har kjørt deg bort og trenger "nødhjelp" men etterhver så oppdager en at gps'en brukes også på kjente veistrekninger og en ordentlig bilgps er så mye bedre i bil at jeg ikke ville vurdert noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...