Jump to content

S&B - tennhetter - noen som har erfaring?


Malle

Recommended Posts

Da tennhetter fra Federal ser ut til å være vanskelige å oppdrive lurer jeg på tennhetter fra S&B . Det store spørsmålet for min del er hvorvidt de er knallharde eller ei. Jeg kan tåle noen klikk (tunet 686) i forbindelse med trening, men hvis de er like "umulige" som CCi sine bestiller jeg kun nok til å lade 9mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har skutt snart 3000 uten trøbbel. Var innom de i går og satte meg på liste for å få neste gang de fikk inn. Skulle da få bare 100-150 000 så det partiet trodde de ikke ifølge selger ville vare mer enn noen dager.

 

Har også skutt noen Murom hetter uten problemer. Men de fungerte ikke i revolveren

Link to comment
Share on other sites

Litt under 2000, mesteparten i .40S&W med 19lbs hammer, og nå 2-300 i revolver, fikk 2 klikk på samme runding i tønna som senere sa pang på neste runde.

 

Hangfire på revolver er jo *ikke* kult. Får legge det i treningshaugen og snurre tønna sakte :o

Link to comment
Share on other sites

Hadde 3 klikk, og 7-8 hangfires på 9mm av 150 skudd... Ikke holdbart.

Prøvde de som klikka andre pistoler også, gikk heller ikke av der.

Prøvde da og ladde samme ladning med annen primer. Skaut 200 stk uten problem i samme pistol.

Nå skal det nevnes at jeg kjører rimelig friske 9mm ladninger.

 

Hangfire er aldri kult. Og ivertfall ikke i revolver hehe

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke major, men er over minor kravet på 115gr kule med veldig raskt krutt. Ikke de heftigeste ladningene, men friske nok.

Skal ikke ha noe å si nei. Derfor jeg testa samme ladning med annen tennhette. Gikk smertefritt da.

Gikk vel kanskje 0,5 - 1 sekund etter klikket så smalt de.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har skutt 2-3000 i revolver hittil og resultatene er uten tvil gode, testet i 6 forskjellig tuna revolvere og de er uten tvil myke og fine!

 

ca 3000 i ymse halvauto også

 

Så etter nesten 6k er det fortsatt ingen hangfires, which is good.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nda har jeg fått testet disse jeg også. De var ikke pålitelige med reduced power spring fra Wilson i min revolver. Ca to klikk per sylinder selv om hettene var satt så dypt som jeg fikk dem. Jeg oppdaget at strammeskruen var veldig rundslitt så jeg shimset den og det hjalp litt. Jeg skal bestille en ny skrue og en lengre tennål (Cylinder&Slide) og se om det kan hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lader .38 på en pro 1000 som har et veldig "følbart og positivt" hetteisett.Hettene er satt så dypt som det går. Som nevnt heller jeg mot at strammeskruen/ strain screw er så deformert at jeg har særdeles slappe anslag med redusert slagfjær. I tillegg virker tennålen på min 686 å være meget kort. På den annen side så har jeg aldri opplevd et eneste klikk i løpet av tusenvis av federalhetter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lader .38 på en pro 1000 som har et veldig "følbart og positivt" hetteisett.Hettene er satt så dypt som det går. Som nevnt heller jeg mot at strammeskruen/ strain screw er så deformert at jeg har særdeles slappe anslag med redusert slagfjær. I tillegg virker tennålen på min 686 å være meget kort. På den annen side så har jeg aldri opplevd et eneste klikk i løpet av tusenvis av federalhetter.

 

Jeg har puttet inn en lengre tennål i min 686 da jeg modda diverse fjærer for å være på den sikre siden. Bruker kun federal 100 i denne, cci funker ikke i hele tatt.

 

Noen som har erfaring med Magtech sine hetter?

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt å ta en testrunde med CCI-hetter i revolverne, da jeg ikke bruker den slappeste Wolff-fjæren, men service-typen og en lett trimmet strammeskrue.

 

Sånn rent hypotetisk sett, tenk at man hadde noen tusen federalhetter liggende, som man plutselig fant ut at man kunne klart seg uten...

 

Har folket blitt gale nok til å betale blodpris for federal-hetter enda?

Link to comment
Share on other sites

Etter en litt hastig måling har jeg kommet frem til en settedybde på -0,14 mm i snitt. Det nevnes at dette ble foretatt etter arbeidshelgen fra H... og med tilhørende kognitive ferdigheter. Jeg har testet omlag 150 av dem i en Ruger SP101 med slappest tilggjengelige slagfjær uten at dette har medført annet enn smell hver gang:-).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ladet en batch med S&B - hettene som jeg "etterpresset" med en Lee Ram Prime i en Lyman T- mag to. Det ble ingen klikk i min 686 med disse i dag, men en annen som prøvde patronene i sin 686 fikk flere klikk i løpet av et par sylindere. Rugeren, med letteste slagfjær, har ikke gitt meg klikk i løpet av 3-400 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...