Jump to content

Syyke prisforskjeller


gordon setter

Recommended Posts

Av og til lurer jeg på om lokale våpenhandlere tror folk er idioter og ikke sjekker opp priser på våpen.

Nettet er helt åpen for alle og det er rimelig fort å sjekke pris.

 

Min samboer skal kjøpe seg en Sabatti Lady nå, og er helt rystet over prisforskjellene på samme våpen.

Synes det er passe irriterende at de prøver "lure" folk på denne måten, og man får ikke spesielt lyst å handle lokalt. Burde være unødvendig å prute på pris så mye, og legge fram bevis for at man får våpnene i beste tilfelle kr 4000,- under det de selger for her.

Det ble sett på to typer Sabatti Lady på butikk her i byen:

Sabatti Lady Jakt som våpenhandler skulle ha kr 10.990,- for.

Og Sabatti Lady Mulichoke, penere stokk også på denne, her skulle de ha 13.990,-

 

Etter et søk på Sabatti Lady på Google kom de beste tilbudene ut sånn her:

Vanlig modell beste pris.

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=10012" target="_blank

Med choker beste pris.

http://www.sportsbutikken.no/sabatti-la ... -900p.html" target="_blank

 

Nå skal det sies at det er rimelig store prisforskjeller også på nett. Men ser dette på alt av våpen, og tror flere gjør som meg, sjekker opp priser.

Kan takle en prisforskjell på kr 1000,- lokalt, men med så store forskjeller så handler man heller på nett.

Link to comment
Share on other sites

Alltid lurt å sjekke nette, men har du sjekket med online butikkene om de har på lager til den prisen?

 

Norske jakt/våpen nettbutikker er ikke spesielt flinke til å oppdatere prisene sin.

 

Og bare siden Juni i år til i dag, har dollar gått opp 13% og euro 9% i verdi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aksepterer å betale mer dersom jeg må ha noe samme dag. Det koster å ha dyre artikler på lager. Det jeg ikke aksepterer er å gå til en butikk, spørre etter en vare, og så sier de at de kan besille for meg. Da må jeg allikevel vente samt betale lokal pris.

 

En gang fikk jeg et gavekort. Jeg var ute etter et par Lundhags Scout-støvler, det hadde de ikke, men de kunne bestille til meg. Tenkte det var en grei løsning, men endte opp med å bruke gavekortet pluss at de skulle ha betalt for frakt/jobb etc.

 

Gjett om jeg angret da Scout-støvlene sto på salg hos XXL en måned senre, kr 500,- billigere enn det gavekortet lød på. Nå er ikke xxl en helt rettferdig sammenlikning, men hadde de i det minste tatt inn støvlene til selvkost, så hadde jeg kanskje handler mer der. Nå er butikken nedlagt, og jeg savner den ikke.

 

Cluet for alle forhandlere må være å ikke lesse sine problemer over på kunden. Det er mulig det blir en del jobb, men å bruke et par tusen og deretter gå ut igjen med dårlig samvittighet for belastningen forhandleren har hatt, det blir bare teit.

 

1) Ikke fortell meg at du tjener lite på handelen.

2) Ikke fortell meg at det er kjedenes feil at butikken din går dårlig.

3) Si takk for handelen. La meg glede meg over kjøpet. Hold igjen med negativitiet, så kanskje jeg kommer tilbake. Hvis jeg sitter igjen med følelsen at jeg er så til de grader til bry, så handler jeg et annet sted. Helst på nett, så slipper jeg disse lidende sjelene som driver butikk og har nervene utenpå. Som ikke forstår at hvis børsa står i hylla på 10ende året, så må du finne deg i å selge den under pålydende. Som skal ha betalt for hver eneste lille greie, omtrent som en gebyrkåt bank.

4) Bruk nettet, finn ut hva billigkjedene ikke har, men som det er etterspørsel etter, kjøp inn og selg dette. Dette må gjøres kontinuerlig.

5) Ha alltid CCI .22 Std, jaktmatch og Oryx i 308/30-06/6,5x55, Haglpatroner til jakt i 12/70 (ha gjerne leirdueammunisjon også, men ikke forvent å tjene penger på det.), 9mm fra Geco, .38 Wadcutter fra Geco, .32 Wadcutter. Disse varene finner folk seg i å betale mer enn XXL-pris for hvis du har dem, de har dårlig tid og når det er for langt å kjøre til XXL. Våpen er vanskelig, men jeg ville hatt Tikka T3 tilgjengelig i 308/30-06/6,5x55. Dernest Remington 870 og en rimelig O/U, da vil du kunne selge til en med fersk tillatelse brennende i lommen.

Link to comment
Share on other sites

Syyke prisforskjeller??????? dette er jo ingenting, for noen år siden kjøpte jeg en Kawasaki Prairie men defekt motor. før jeg åpnet motor så sjekket jeg pris på veivaksling, da selger trodde denne var defekt. fant delekatalog på nette, så det var greit å finne pris på veivaksling på nette. original veivaksling fra usa rundt 3000 kr. ringte etterpå til nærmeste forhandler her i Tromsø, han skulle ha ca 23000 for den + moms... da begynner vi å kan kalle det syyke priser. stakkaren på delelagre han blei nesten flau når jeg fortalte han hva original aksling kosta i usa. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det ble sett på to typer Sabatti Lady på butikk her i byen:

Sabatti Lady Jakt som våpenhandler skulle ha kr 10.990,- for.

Og Sabatti Lady Mulichoke, penere stokk også på denne, her skulle de ha 13.990,-

 

Bare til info:

Hos norsk importør (Våpenhuset Nygaard) ligger veilprisene på disse. Husk at det er en grunnmodell av Sabatti Lady (sort el. krom stålkasse, ikke utskiftbare choker, standard stokk), denne har en veilpris på 10785,- fra importør.

For hver av de tre tilvalgene (lettvektskasse, multichoke, optowood stokk) er det pristillegg slik at f.eks Lady MCH optowood har en veilpris på 13.515,- mens samme i lettvektsutgave har en veilpris på 14.190,-

http://www.vaabenhuset.no/damehagler.htm

Link to comment
Share on other sites

Veiledende priser er irrelevant, det er hva vi som forbrukere må bla opp med av norske fjelldollars for en vare som er interresant. VILLedende priser, rabatter, you name it! Det er summen på kassalappen som teller. (tror jeg lånte den av rema1000 nå)

 

Lojaliteten min til norskevåpen/jaktbutikker er fraværende, da jeg ALLTID handler der jeg må gi minst for det jeg vil ha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...