Jump to content

Due middag


axe

Recommended Posts

Når du steiker due, er det greit å ha ett ekstra bryst å skjære i så du hele tiden kan følge med på hvor mye det er stekt. Ellers så liker iverttfall jeg kantarell og viltgrønnsaker til. Mandelpoteter er fint ved siden av. Sausen lager du av skyen som blir i panna etter steking.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som de sier over, brun kjøttet, deretter i ovnen i rundt 10min.

Selv bruker jeg et tynt digitalt steketermometer til et par hundrelapper, tar kjøttet ut et par grader før ønsket temperatur,

lar hvile i 5-10min og serverer. Fløtesaus, soppsaus eller blåbærsaus og friske grønnsaker og sopp. Sikkelig snask.

 

Kan og anbefale graving av duebryst - gjerne med cognac. Himmelsk med tyttebærrømme og tynne skiver rødløk.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Noen som har flere oppskrifter å dele, eller andre artige saker man kan gjøre med due?

Har fått uhorvelige mengder due i høst, og selv om duebrystene er små så er frysen (den ene av de :-) ) full.

 

Har gått meg litt fast i stekt duebryst med kantarell, hjemmelaget potetmos, vilt- eller rødvinsaus, tyttebær og kanskje litt rosenkål eller lignende. 

Senest i går stod dette på menyen.

Nå meg jeg finne på noe nytt for familien legger ned veto mot mine middager :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...