Jump to content

Lee Pro 1000


Lexus

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe meg ei Lee Pro 1000 for bruk til 38/357 mag og 44/44 mag. Lurte på om noen kan forklare om jeg har fått med meg det jeg trenger for å veksle mellom desse kalibera. Eller forslag til andre løsninger.

 

http://www.titanreloading.com/44-magnum-lee-pro-1000-

 

http://www.titanreloading.com/lee-extra-3-hole-turret

 

http://www.titanreloading.com/357-magnu ... et-carbide

 

http://www.titanreloading.com/lee-pro-1 ... attachment

 

http://www.titanreloading.com/-1-lee-pr ... r-complete

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som du har med allt du trenger for å skifte kaliber.

Jeg har eid en slik i 9mm.Den fjuska slik på hettematinga at den ble solgt.

Jeg kjører med Dillon sqere deal nå.Denne funker skikkelig bra.Kommer aldri til å kjøpe en Lee pro 1000 mere.(men har 3 stk Lee turret presser som jeg synes fungerer ok)

Link to comment
Share on other sites

Ring han her http://www.hjemmelading.no/ Han har inne i 44 mag og ved forespørsel sender han alt du trenger til konvertering til annet valgt kaliber du velger. På din liste er noe dobbelt. (Han sender alt på dagen og hjemme hos deg etter 3 dager)

Overse alt snakk om problemer ved bruk av denne pressa, den fungerer godt når du blir kjent med den som med alt annet. Heller ingen deler blir slitte her.

Link to comment
Share on other sites

VBN

jeg tror du er den eneste jeg hørt om som skryter av pro 1000 pressa.

Har vært borti 4 stk av disse ( kompiser sine) og alle har fjuska på hettematinga.Tror jeg skulle klart å lade 200 skudd like kjapt på ei enstasjonspresse mens rensing og bannskap og høyt blodtrykk pågår ved Lee problem til 1000 pressa for å lade de samm 200 stk :D

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har hørt så er Loadmasteren et bedre kjøp enn Pro 1000. Det går på det som above-posters sier, problemer med hettematingen.

 

Om jeg skulle kjøpt ei ny presse i dag (har ei Lee Turret og ei vanlig enstasjons) så ville jeg heller gått for Loadmasteren.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp 2, en i 44 og en i 38. Det er mye enklere å ha en presse i hvert kaliber, så slipper du plunderet med å konvertere i mellom kaliberene.

 

Jeg bruker denne løsningen og det fungerer greit. Jeg har kjørt igjennom mange tusen patroner i begge disse pressene og konklusjonen min er att med litt innsikt og tolmodighet så fungerer disse bra.

 

Ingen presse fungerer 100% det er alltid noe plundring uansett fabrikat.

Link to comment
Share on other sites

Hør på Deerkiller, kjøp en Dillon Square Deal hvis du lader kun ett kaliber og i "moderate mengder".Med det mener jeg - hvis du er topp konkurranseskytter kjøper du Dillon 650 eventuelt Dillon 1050. De som skryter av Lee Pro 1000 har ikke ladet mye på Dillon sine produkter tipper jeg. Har hatt ladepressser i alle varianter i over 20 år og nå står det Square Deal, Lee Turret og en Lee enstasjonspresse i furtebua da det dekker behovet. Kommer ALDRI inn en Lee Pro 1000 i min bod igjen.Det kan jeg garantere deg.Turreten er en fantastisk presse. Lader kun riflekaliber på den så vet ikke om den dekker behovet som håndvåpenpresse men vil tro den klarer det og.

 

Edit; Så nå at du skal ha i to kaliber og bytte mellom small og large primer, det blir litt mer plunder. Har du råd kjøper du to Square deal eller en Square deal og en Turret for den du lader minst til.

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting å passe på og det er hettematingen, et lite knakk på denne i ny og ne så går alt strålende bra. Uansett valg av pressertyper tar det litt tid før man kjenner verktøyet en jobber med og de aller fleste feil som skjer er brukerfeil av den som betjener den. Å skylde på pressa er bare vås. Lader selv alle kalibere med Pro 1000 og nix problemer.

 

Men en ting bør sies, er du ny ang hjemmeladning er det smart å begynne med en enkeltstasjons presse første gang. Mange har erfart at lærekurven blir meget bratt med en del påfølgende problemer om mann går direkte for en pro 1000 eller også 650 uten erfaring. Detter er nok den største grunnen til misnøyen fra enkelt ovenfor pro 1000 da de gikk for den første gang, så det var nok manglende kunnskap som var grunnen den gang. Pro 1000 er bra den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lada ammo på enstasjonns presse siden Hornady ble kalt Pasific .Starta med lading i 1982.Prøvde meg på Lee pro 1000 i 2013 etter et langt forhold til Lee 3 hulls turret presse til pistol/ revolver.Jeg har nå slitt ut indexeringa på Lee turretpressa og bygd den om til 4 hulls.Fikk tilbud om å kjøpe en Dillon squere deal i 9mm for en 1000 lapp av en kjenning nå i vinter.Denne har jeg nå lada opp et lite lager på 10 000 skudd.Disse er lada med hjemmestøpte kuler.På disse 10 000 skudd har jeg ikke hatt feil i hettematinga en eneste gang.På min lee pro 1000 så fjuska hettematinga ca hvert 20 skudd med påfølgende dumping av krutt i hylse uten hette og dermed kruttlekage i hettetrakt og hylseholderplate med påfølgende rens med trykkluft og pensel.Nå har Lee prøvd å rette på problemet ved å lage riller i stolpene til tårnet slik at hettemagasinet rister når det lades.Dette var ikke nok på min i allefall

Hviss Lee har fiksa hettematinga på denne pressa så er dette en god og rask presse å lade på.

Link to comment
Share on other sites

VBN;

Hvor mye har du ladet på Dillon produkter? Det så mange som er fornøyd med Lee Pro 1000 for de rett og slett ikke har prøvd noe annet.

Stiller meg bak Deerkiller, har bank i bordet aldri feil med tennhettematingen på Square Dealen så lenge en blåser litt rent i ny og ne. Har knekt ett håndtak og den ene armen i overføringen men kan ikke vente annet når pressa har rundet 50-60 000 patroner i 9mm og .38 super. Disse delene ble fritt tilsendt fra Dillon USA etter reklamasjon dit.

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte 2stk brukte pro 1000, ein til 9mm og ei til 38/357 for eit par år sia. Har vel lada rundt 5-6000 skudd kvar. Problemer med sjølve hettematinga kan eg ikkje sei eg er plaga med, men ei most hette pr 100skudd i 9mm har eg nok, ofte er det pga div hylster med niting og trange hettelommer . I 38. Pressa har eg svært lite problemer, men her har eg fjerna stoppen i hettematinga så det kreves at det alltid er hylser i plata.

 

Dillon er nok bedre på de fleste felt, men du får mykje for penga når du kjøper pro 1000 (meinar eg). Og eg er svært glad i hylsematinga til Lee.

Link to comment
Share on other sites

VBN;

Det så mange som er fornøyd med Lee Pro 1000 for de rett og slett ikke har prøvd noe annet.

Riktig, da er Pro 1000 bra, Ja har ladet med Dillon som også er bra.

 

Pro 1000, løp å kjøp. har du mye penger kjøp 650. (jeg bruker allllllle mine penger på dyre våpen) :D

Link to comment
Share on other sites

Føringskanalen som fører hettene i en bue ned til støtstangen som trykker inn hettene i hylsa er splittet på langs i underkant. Hvis du klemmer denne helt sammen og legger en fibertape på denne når pressa er ny så fjerner du en del problemer med hettemating.

 

Ellers så kan du stive opp tuben med en tynn forhåndsbøyd buet aluminiumskinne i underkant istedenfor tapen, denne kan du feste med dobbeltsidig tape, dette fjerner problemet med at tyngden av disken som hettene ligger i vil prøve å vide ut føringskanalen som hettene føres ned i ved betjening av ladearmen, vask gjerne føringskanalen jevnlig da det legger seg støv fra knallene der.

 

Så lenge føringskanelen holdes helt sammenføyd og avstivet burde det ikke være noe problem med matingen.

 

Har hatt 4stk Lee pro 1000 og har forbannet de en del opp igjennom inntil jeg utførte overstående på en ny presse.

Link to comment
Share on other sites

Etter 15 år med en Lee Pro 1000 hadde jeg fått et så godt vokabular av kjente og ukjente bannord at jeg gav opp og byttet til en Dillon 550b. Med ett var det ikke et ork å lade lengre. Finner noe å høre på på radio eller podcast setter meg ned og kobler av en time. Vet at det er de som hevder at de får Lee pressa til å fungere smertefritt, men med de to jeg har hatt har det kommet problemer hele tiden. Lurt på om jeg skulle gi de bort til en ung skytter i klubben, men ønsket han ikke så mye trøbbel. Så de får heller bli med neste gang jeg skal på gjenvinninga.

Link to comment
Share on other sites

Så de får heller bli med neste gang jeg skal på gjenvinninga.

 

Me Me Me.

Jeg byr NOK 200 per stykk pluss frakt med Posten.

Jeg klarer ikke å banne og liker utfordringer.

Jeg er den du kan selge til med god samvittighet og jeg selger ikke videre til en stakkaers uvitende sjel.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Etter 15 år med en Lee Pro 1000 hadde jeg fått et så godt vokabular av kjente og ukjente bannord at jeg gav opp og byttet til en Dillon 550b. Med ett var det ikke et ork å lade lengre. Finner noe å høre på på radio eller podcast setter meg ned og kobler av en time. Vet at det er de som hevder at de får Lee pressa til å fungere smertefritt, men med de to jeg har hatt har det kommet problemer hele tiden. Lurt på om jeg skulle gi de bort til en ung skytter i klubben, men ønsket han ikke så mye trøbbel. Så de får heller bli med neste gang jeg skal på gjenvinninga.

15 år siden du handlet, det har hvert forbedringer på veien til i dag. Men tross alt en trofast sliter som har gjort jobben i 15 år ........det er lenge det........

Link to comment
Share on other sites

VBN

jeg tror du er den eneste jeg hørt om som skryter av pro 1000 pressa.

Har vært borti 4 stk av disse ( kompiser sine) og alle har fjuska på hettematinga.Tror jeg skulle klart å lade 200 skudd like kjapt på ei enstasjonspresse mens rensing og bannskap og høyt blodtrykk pågår ved Lee problem til 1000 pressa for å lade de samm 200 stk :D

 

 

min fusket jævlig med tennhettene, men så hadde den gått i nesten 20 år også når jeg kjøpte den, jeg byttet bånndelen (500,- på ebay) å nå funker den knirkefritt

Link to comment
Share on other sites

Føringskanalen som fører hettene i en bue ned til støtstangen som trykker inn hettene i hylsa er splittet på langs i underkant. Hvis du klemmer denne helt sammen og legger en fibertape på denne når pressa er ny så fjerner du en del problemer med hettemating.

 

Ellers så kan du stive opp tuben med en tynn forhåndsbøyd buet aluminiumskinne i underkant istedenfor tapen, denne kan du feste med dobbeltsidig tape, dette fjerner problemet med at tyngden av disken som hettene ligger i vil prøve å vide ut føringskanalen som hettene føres ned i ved betjening av ladearmen, vask gjerne føringskanalen jevnlig da det legger seg støv fra knallene der.

 

Så lenge føringskanelen holdes helt sammenføyd og avstivet burde det ikke være noe problem med matingen.

 

Har hatt 4stk Lee pro 1000 og har forbannet de en del opp igjennom inntil jeg utførte overstående på en ny presse.

 

Å jeg har en av dine gamle, har ladet over 15 000 38/357 og 44mag på den nå

Link to comment
Share on other sites

He he, det har du faktisk Tom, den og 586 du kjøpte av meg kjøpte jeg på Interarms for dimmepengene mine i 1990.

Det var min første pro 1000, jeg ladet nok 20-30.000skudd med den på 900tallet.

 

Litt kjærlig omtanke og vedlikehold samt mekanisk forståelse kommer en langt med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...