Jump to content

Tips til ladebenk?


Richard

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som har tips til kjøp av en billig ladebenk? Jeg skal ikke bygge noe selv ennå, så det må være et bord i flatpakke eller hel tilstand. Det som skal stå oppe på bordet er en Dillon 550b, så det eneste kravet jeg har er at bordet er någenlunde stabilt.

Takker for alle tips :)

Link to comment
Share on other sites

Sier bare heia IKEA!

Selv var jeg heldig å fant en ganske strøken kjøkken benkeplate i billigkroken til 3oo.- satte på 4 bein til 60.- stk, og skrudde den fast i veggen med noen vinkler. Resultatet er ladebenk på 2,60m (tror jeg det var) og dette er dønn solid. I billigkroken så har de ofte avkapp fra kjøkkenplater også, hvis du ikke trenger så stor benk, dette selger de veldig billig...

Er veldig stolt av nye laderommet og benken min, og har vurdert å slenge ut noen skrytebilder når jeg får tid. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ei benkeplate hos en kar som hadde pussa opp kjøkkenet (stor takk til El Gringo!) Skrudde på en lengde 2"x"2 under plata i "bakenden" og skrudde denne fast i veggen. Kjøpte 2 ben hos en kontormøbelforhandler og monterte disse i forkant. Støtt som fjell!

Link to comment
Share on other sites

Forhandlere av brukte kontormøbler har ofte endel bord som blir kassert på grunn av at de er for stygge.

Slike kan du ofte få for en meget rimelig penge.

Jeg tok et slikt bord og festet en 2"X4" under plata mot veggen. satte deretter alle 4 bena foran, hvorav 2 midt under pressa. Fjellstøtt oppsett spør du meg 8)

Link to comment
Share on other sites

Du kan også Feste ladepressen i en passe tykk platebit og bruke skrutvinger til å feste den til stuebordet, kjøkkenbordet, alt ettersom hva og hvor du får lov av sjefen i heimen. Det burde funke fint som en provisorisk løsning enn så lenge. Gjerne med en liten duk imellom slik at du ungår skrapemerker.

 

kan da også monteren på nattbordet om du tar ut øverste skuff først. I tilfelle søvn løse netter :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Min ladebenk holder på å ta kvelden. Måtte nettopp avslutte helpressing fordi hele plata bøyde seg. Tenkte å lage noe som holder resten av livet. Tror jeg skal involvere stålplater som forsterkning rundt pressene. Noen som har forslag på en plate som holder og ikke er for tykk?

Link to comment
Share on other sites

Du kan krysslime vanlige hobbyplater, då blir dei sterke og fine. Det partiet som du skal ha pressa på, kan du ta et utskjær av ei benkeplate eller ei MDF plate på, det gjer iallefall et sterkt punkt.

Avskjær av benkeplater får du stort sett gratis, hos dei som selger kjøkken innredning, eller ein kompis som lager seg nytt kjøkken.

 

Eg har et portabelt oppsett, som eg skrur til spisebordet med ei limtvinge. Det fungere heilt ok, men eg også skulle ønska å hatt ein liten krok til dette. Dette er ein kappbite av beneplate i laminert bøk. Sterk som fy.... :)

 

Pressa.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...