Jump to content

CS skjeftet løsner


JacArcher

Recommended Posts

De har 5 års garanti for kniver med fast blad, og jo, de stiller spørsmål. Hadde kontakt med dem i høst ang. en brukket Shanghai Shadow... Iogmed at kniven har vært brukt til "batoning" (hva blir et godt norsk ord for det? Klubbing??), noe de ikke liker, så er jeg usikker på om de vil ta den.

 

Ville egentlig likt best om jeg kunne fikset det selv, istedenfor å skaffe en ny en som (muligens) ender opp på samme måten...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er absolutt noe Cold Steel burde endre. Alle knivene jeg har hatt fra dem, med gummiering (Kray-Ex) har løsnet med tiden. De har erstattet to av knivene mine med nye, en Trailmaster SK-5 og en Outdoorsman San-Mai.

 

Hvis du skal fikse det selv, må du passe på at du har et lim som ikke vil reagere med gummieringen. Enkelte typer lim vil reagere med plast og gummi, de løser opp materialet og det faller fra hverandre. Og det er absolutt det siste du vil.

 

Bruk et lim som har litt fleksibilitet og som vil hefte både stål og gummi. La kniven ligge varmt og tørt før du limer, slik at all eventuell fuktighet som har lagt seg mellom tangen og håndtaket vil fordampe.

 

Lykke til

 

 

Mvh Chris

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Desverre er CS gummisjeftene et "svakt punkt" på disse knivene. Mange har raportert at de kan bli litt løse rundt tangen. Jeg har imidlertid forstått at CS i dag bruker en litt mer "plastikaktig" gummi enn før, og denne skal vistnok være litt bedre.

Det er imidlertid somregel på de store og tunge knivmodellene dette ofte kan være et problem.

Jeg har selv en CS Trailmaster som jeg kjøpte i 1997/1998 og som eterhvert utviklet dette problemet. Vel, rent praktisk var det vel ikke noe problem, det gikk ikke noe ut over knivens funksjonalitet, men jeg synes det alikevell var noe iriterende. Jeg tok derfor gummiskjeftet av og erstattet det med et treskjefte som ble laget etter eget design. Resultatet ble meget bra, men det var jo litt job da. Jeg har imidlertid bra med egnet verktøy og kan også bruke det, så da går det jo an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...