Jump to content

Docter sight eller aimpoint på rifle?


fjerten

Recommended Posts

Tenker på å gå til anskaffelse av et type rødpunktsikte. Har lite erfaring med det og lurer derfor på hva folk anbefaler?

Siktet skal stå på en Schultz og Larsen rifle med leupold qr montasjer. Syntes docter sight virker som et lite og nett sikte, men har som sagt ingen erfaring. Aimpoint er jo et mer anerkjent siktemiddel med flere år på baken.

Rifla kommer til å bli brukt til postering på trange poster og som hundeførerbørse.

Fordeler og ulemper/erfaringer mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd begge deler har Aimpoint micro nå på en blaser kombi helt genial, aimpointen er veldig enkel å skyte inn et klikk på 100m er 1, 3 cm . Justerbar lysstyrke på prikken en stor fordel, mulig jeg ser dårlig men syntes prikken i doctoren blir litt kantete. Merker ikke det på Aimpointen Mulig synsfeltet er litt bedre på doctoren men det er relativt ubetydelig når synsfeltet er såpass bra med den andre også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Aimpoint micro til min Blaser. Helt genialt til hurtige skudd!! Men, jeg har hurtigmontasje til Blaseren, funker helt fint. Vet om flere som har hatt problemer med QR montasjer, og som bruker bro. Altså skinnes om festes til både bakre og fremre montasje. Da blir det mye mer klumpete synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Obs. her må vi tenke litt på kva ver du skal jakte i. Har sjølv Zeiss micro og Aimpoint 9000. Forskjellen merkar du i regnver.Høljar det ned i bøttevis kjem mikrosikte til kort fordi rødpunktet vert heilt rabiat på mocrosiktet. Aimpointen oppfører seg som eit vanleg kikkartsikte der rødpunktet ikkje let seg påvirke. :D

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemelding så langt. Dette med trøbbel i regnvær. Gjelder det docter sight også?

Det gjelder nok de fleste såkalte reflexsikter, da lysenheten og glasset vil bli dekket med vann. Det unngår du med rørtypen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...