Jump to content

Svenske butikker som sender til Norge?


Sør-jeger

Recommended Posts

Tror de er lettere å spørre om det er et høykostvåpen du er ute etter. Ellers så ligger det en liten våpenforretning i Charlottenberg som tar på seg "transittoppdrag" om jeg ikke tar helt feil. Koster penger gjør det imidlertid, for du må ha "Exportlisens for krigsmateriell" fra Svearikets byråkratiske gjemmer.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er å finne et firma som vil ta transporten.
Og det er et problenm fordi?

 

Det må du nesten spørre Sør-jeger om, da det er han som har problemer med det.
Du som sier at problemet med å finne en forhandler ikke er relatert til det å søke om eksporttillatelse (som det vel er forhandler som må søke om?):
Problemet er vel først og fremst å få en svensk forhandler til å send et våpen til Norge.

Å få selger til å søke om eksporttillatelse er vel ikke noe stort problem.

Så da regnet jeg med at du hadde innsikt i hvorfor... Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

wheelgunner686 jeg har vært i kontakt med flere våpenforhandlere i Sverige angående kjøp av våpen der, og absolutt ingen har sett det som et problem å søke om eksporttillatelse for at jeg skal kunne kjøpe våpen av dem.

 

Jeg har til enhver tid planlagt å hente våpenet i Sverige selv, i sammenheng med jakt der.

Derfor har jeg ikke hatt samme problematikk og spørsmål som Sør-jeger tydligvis har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...