Jump to content

Hunters House er temmelig håpløse for tiden


wolfen

Recommended Posts

Ja, de er ikke så veldig presise når det gjelder informasjon dessverre (Lurer på om dette er noe generelt med dansker. Like vanskelig å få noe konkret ut av dem i jobbsammenheng også. Eventuelt at det bare er meg :D)

 

Når jeg snakket med dem i butikken så sa han at de foretrakk at man hentet våpen personlig. Litt rart siden de tydeligvis ikke har papirene i orden for salg over disk. Men kanskje det går an å kjøpe på postordre og hente i butikk ? Gudene vet. Han sa i hvert fall at de sender våpnene med budbil til Sverige og overleverer til posten der. Dette likte han ikke fordi 1) Det var mange ledd og styr 2) Det ble dyrt fordi alle våpen må sendes i to separate pakker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, nå skal jeg ikke rope ulv unødvendig her altså. Det er altså snakk om Hunters House i Kjøben som jeg besøkte forrige lørdag og der de da ikke hadde løyve for å selge våpen. Om dette kun gjelder salg over disk spurte jeg faktisk ikke om.

 

Det som irriterer meg litt er at de ikke annonserer dette på nettsidene sine. Og jeg sendte mail til dem som jeg fikk svar på 1. august der de heller ikke nevnte noe som helst om at det var problemer å sende våpen til Norge eller kjøpe over disk hos dem. Men de kan jo ha mistet løyvet etter det for alt jeg vet :)

 

Du har ikke misforstått dem da?

 

Såvidt meg bekjennt så mistet HH sin lisens tidligere i år, men fikk den tilbake etter endring av rutiner. Våpen kan selges "over disk", men for eksport må eksport-tillatelse være på plass, og den får du ikke på dagen. Ergo må du sende papirene dine i forkant.

Link to comment
Share on other sites

Det hang en lapp utenfor våpenrommet som jeg dessverre ikke tok bilde av. Vi kom glade og fornøyde og skulle se på våpen men ble stoppet av en litt pusslete fyr med briller som så litt skuddredd ut og som sa at her fikk man hverken sett på eller kjøpt våpen. Så kom det en litt eldre kar som vi snakket litt med og etterhvert så hentet han ett og ett våpen ut fra våpenrommet slik at turen ikke ble helt bortkastet.

 

Mailen fra HH/Ole litt lengre oppe i tråden bekrefter også til dels dette. Jeg fikk forståelse av at dette også gjaldt postordre/eksport, men det har vi fått bekreftet at ikke skal være noe problem.

 

Det er svært lite kundevennlig at slik informasjon ikke ligger på hjemmesiden dems så slipper vi "missforståelser" om hva som er lov og ikke. Selv om jeg også kan skjønne at de har en egeninteresse av å dysse ned slik informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå skal jeg ikke rope ulv unødvendig her altså. Det er altså snakk om Hunters House i Kjøben som jeg besøkte forrige lørdag og der de da ikke hadde løyve for å selge våpen. Om dette kun gjelder salg over disk spurte jeg faktisk ikke om.

 

Det som irriterer meg litt er at de ikke annonserer dette på nettsidene sine. Og jeg sendte mail til dem som jeg fikk svar på 1. august der de heller ikke nevnte noe som helst om at det var problemer å sende våpen til Norge eller kjøpe over disk hos dem. Men de kan jo ha mistet løyvet etter det for alt jeg vet :)

 

Du har ikke misforstått dem da?

 

Såvidt meg bekjennt så mistet HH sin lisens tidligere i år, men fikk den tilbake etter endring av rutiner. Våpen kan selges "over disk", men for eksport må eksport-tillatelse være på plass, og den får du ikke på dagen. Ergo må du sende papirene dine i forkant.

De har endnu ikke fået tilladelse til våbensalg mig bekendt.

 

Sendt fra min D5803

Link to comment
Share on other sites

Rotehuer finnes i alle land og i alle bransjer. Selv opplevde jeg HuntersHouse som ryddige og effektive, men det var når de fortsatt kunne sende med den danske posten.

Har jeg først funnet en leverandør jeg er komfortabel med blir det til at jeg handler der selv om det kanskje koster noen lapper mer. The devil you know... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...