Jump to content

Transit gjennom Frankfurt med rifler....hva trengs av dok..?


pondoro

Recommended Posts

Har reist denne rute flere ganger.

Jeg ringer til Lufthansa og gir beskjed om at jeg reiser med våpen, så har alt vert i orden til nå....

Jeg reiser igjen den 20. mars og har kun gjort som beskrevet ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Når du bestiller billett ber du om å få bekreftelse pr mail på at flyselskapet godkjenner våpen om bord!Enkelt og no problem.Vi har reist mange ganger gjennom Frankfurt og aldrig noe tull der!Men vær klar over at tyskerne kan rope deg opp og kreve nr på tag på koffert og våpenkoffert.Aldrig skjedd meg men, vet at det har hendt god tur ;)

Link to comment
Share on other sites

En aldri så liten digresjon...

Jeg har til dags dato ALDRI gitt beskjed om våpen i bagasjen før ved innsjekk (kun sløvhet), og heller aldri hatt problemer. Men vil vel ikke anbefale samme fremgangsmåte for andre....

Vet ikke hvilke regler som gjelder i Frankfurt nå (er et par år siden jeg var i transit der), men mine erfaringer med Frankfurt er bare positive. Kan nok skyldes at jeg sist gang ble arrestert i sikkerhetskontrollen med en .22 LR i jakkeforet (må nevnes at denne hadde vært med på turen Gardermoen-Frankfurt-Winhoek-Maun og Maun-Johannesburg-Windhoek-Frankfurt ,før den ble oppdaget), og den behandlingen jeg fikk av sikkerhetskontroll/politi var ubetinget positiv.

Konklusjonen er vel at Frankfurt har en høy stjerne i min bok, og at normalt folkevett fortsatt er gangbart. Ihvertfall i Frankfurt.

Ønsker deg og reisefølge en god tur! Skulle gjerne vært med. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skal du reise via operatør, eller på egenhånd ?

Hvis ja på første, skal du ikke bruke energi på å tenke på sånt. På egenhånd kan det lønne seg å sette seg inni lover, og regler.

Til din trøst, er Frankfurt en av de flyplassene hvor alt som har med våpen å gjøre går relativt smooth..

Eneste gangen jeg har hatt problem, var da jeg skulle til Namibia, og flyet fra Sola var forsinket.

Måtte vente 2 dager på våpenet.

Ellers er Frankfurt å foretrekke :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dro gjennom Frankfurt på vei hjem fra New Zealand i helga. Kom fra Dubai, med Emirates, og fløy Lufthansa til Oslo fra Frankfurt.

Skulle ikke trenge noen dokumenter, men "noe" gikk galt da våpen og sekk med ammo/sluttstykket kom til Gardermoen først dagen etter meg... Tror det skyldes litt kort tid mellom flyvninger, og at det var avvik fra flyveplanen..

Sjekk med flyselskapet du skal bruke - de vet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...