Jump to content

IWA 2015


358 Win

Recommended Posts

Alt har en begynnelse og alt har en ende....vel her er begynnelsen

IMG_1595_zpsb940bwxy.jpg

 

Så litt reklame

IMG_1562_zpsouvdrksf.jpg

 

Så var det IWA......Var vel ikke de helt store nyhetene i år, litt avhengig av hva slags stå-sted man har, men litt var det da og henge øya på. Likevel er det en hel haug med inntrykk som må fordøyes. Etter hjemkomst må man først finne seg sjæl som Trond Wiggo synger om. Kan være krevende, da denne turen for min del pleier å sitte i kroppen noen dager. Veldig sosialt å gå på messe og veldig slitsomt både for hode og bein. Denne messa er mange divisjoner over hva vi er vant med her hjemme, både i størrelse, innhold og tilnærming. Riktig kontinental tilnærming er det.

 

Først....falt litt for denne reklamen her jeg da :mrgreen:

IMG_1642_zpsoyoq6g3v.jpg

 

Gjettekonkurranse....hvilken rifle er dette :?:

Riktig gjettet.....Sauer 404

IMG_1638_zps6he93hhu.jpg

 

Ny gjettekonkurranse....hvilken rifle er dette :?:

Riktig søt var den, synes nå jeg (rifla altså) :wink:

Riktig gjettet......Sako M10

IMG_1607_zpsoijs56lq.jpg

 

Var mye snasne kreasjoner å se på IWA, litt avhengig av hva man liker og ikke minst, legger vekt på.

På bildet under ser dere en aldeles unik 3D gravering av et forsikte, MEN et aldri så lite stilbrudd i enden av graveringen, for å si det slik.

Når det er sagt, så var kaliberet såpass romslig at jeg kunne stikke lillefingeren i i tuten, så rekyldemper er sikket på sin plass for å håndtere denne flaggermusa. Pent......majaeeei

IMG_1621_zpsxlkhi4km.jpg

 

Nosler Inc er ute med en ny kreasjon......28 Nosler...... den er jæskla sinna og en skikkelig pipebrenner akkurat som broderen.

Samme basehylse som lillebror, men utvida i tuten.

Her står den til venstre ved siden av lillebror 26 Nosler

IMG_1628_zpsrczsz2ww.jpg

 

IWA er ei bransjemesse og man må derfor være en smule forsiktig med hva man legger ut på et åpen forum, ellers kan man lett få en dask på lanken av en utstyrs/våpenskribent eller to

Ligger jo tonnevis av diverse fra IWA på nettet allerede, fritt tilgjengelig for hvem som helst, så overstående er vel innafor det som kan tolereres vil jeg tro.

 

Nuvel...dette siktet dukket plutselig opp på SUB boot'en

Med hele 96% lysgjennomgang, skal man tro reklamen, er dette siktet det man må ha om man jakter i meeeget dårlige lysforhold og ruler på topp. Må være det ultimate siktet på reverifla. Hvor mye denne ene prosenten utgjør i praksis i forhold til HT, vites ikke. Gjenstår å teste.

At siktet har 34 mm mellomrør + hele 3,8 meter vertikalt totalt justeringsområde på 100 meter stusset jeg imidlertid på.

Langholds-skyting på natta hører liksom ikke sammen synes jeg. Når det er skrevet, så er det lov å bruke dette siktet på dagtid også vil jeg anta. Kommer i forstørrelse.....ja dere ser hvilken forstørrelse på bildet

Dette tror jeg blir en vinner når det kommer på markedet, som nok er et stykke fram i tid.

Kommer hvertfall til å havne ett på reverifla mi.

IMG_1680_zpsb7gr2ocs.jpg

 

Oppdatering kommer litt ujamnt, følg med

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...