Jump to content

Altai Maral jakt i Kazakhstan


Trg22

Recommended Posts

Er det flere enn meg som drømmer om jakt i fantastiske Kazakhstan ? Et område som huser verdens største hjort avstamning med store vakre horn.

 

Hvis det er noen her inne som allerede har vært på en slik jakt så er jeg veldig interessert i å komme i kontakt med de/dere. Skriv helst litt om jakten i denne tråden, eller send meg en PM.

 

Jeg trenger også litt hjelp til å finne en god reiseoperatør med referanser!

 

Litt jakt fra franske Seladang.com:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at Ansten Østbye http://www.ostbyeshunt.com/ er mannen å diskutere maral-jakt med. Jeg har bekjente som har reist med han på flere turer til "Eks-sovjet", og hører bare positive tilbakemeldinger. Riktignok har vel ingen av dem jakta maralhjort, men vet minst en som leker med tanken.

 

Forøvrig så har jeg ikke jakta maral, sjøl om drømmen er der.. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt en tur jeg drømmer om i fremtiden ja.

 

Du har sikkert sett den hunters/ Diana filmen som kom i fjor. Fin film der døm skyt Ibex, Bjørn og maral i Kasakhstan.

 

En som kaller seg The norwegian på AR har lagt ut rapport fra en slik tur. Mener det var med westfalia jagdreiser.

 

Lykke til å rapporter gjerne tilbake:)

Link to comment
Share on other sites

Fikk flashback fra siste jakttur i Kazakhstan: det er sent i april, jeg står med vadere i en innsjø med raskt stigende vann... 50 meter bak med står en tykkpelset kamel... Foran meg bygger pakkisen seg opp... Vårjakt på ender ved nordkysten av det Kaspiske Hav!

Så geografisk langt fra maraljakt som det er mulig å komme, selvsagt, men unektelig "eksotisk" :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Fortell gjerne mer om turen Okhotnik, for her er det flere som drømmer ... :)

Surfer litt på youtube etter jakt på Maral, og det hjelper ikke akkurat på lysten. Dette er jo en ypperlig mulighet for de som liker langholdsjakt, selv om flere skuddhold er under 300m.

 

Enormt landskap med jakt/camp som tiltrekker veldig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Trg 22.

Jeg har jaktet maral både i Sibir og i Kazakhstan. Og reiste seinest til Sajan I Sibir nå I høst.

Jeg vil anbefale deg Østbyes jaktreiser sin jakt i Sajan på det varmeste, selv har jeg vært der to ganger og drømmer tilbake hver dag.

Området har en god bestand av Maralhjort, og sibirsk rådyr, og masse Ibex. Og med dagens priser i Kazakhstan, passer jakten i Sajan bedre min lommebok.

Jeg skal forsøke å legge ut noen bilder fra jaktturen i høst.

Link to comment
Share on other sites

festool,

så lenge du er i grei form, og ikke er sterkt plaget av asma tror jeg ikke den turen vil by på problem for deg.

Foruten sammenligning har jeg selv diabetes, men har aldri latt det sette noen stopper for å oppnå mine drømmer i livet. :)

 

Jakta i Sajan er ikke veldig fysisk krevende, men litt ja. Første dagen opp til koja med 7-800 høydemeter og full oppakning er litt tøff.

Men når du først har kommet opp, er det ikke lenger så hardt. Områdene og avstandene til de ulike hyttende er litt forskjellig.

 

Når det gjelder bjørnene der finnes det noen store, dem er vel som en innlandsgrizzly å regne, men dem blir ikke like store som på Kamchatka.

Link to comment
Share on other sites

festool,

så lenge du er i grei form, og ikke er sterkt plaget av asma tror jeg ikke den turen vil by på problem for deg.

Foruten sammenligning har jeg selv diabetes, men har aldri latt det sette noen stopper for å oppnå mine drømmer i livet. :)

 

Jakta i Sajan er ikke veldig fysisk krevende, men litt ja. Første dagen opp til koja med 7-800 høydemeter og full oppakning er litt tøff.

Men når du først har kommet opp, er det ikke lenger så hardt. Områdene og avstandene til de ulike hyttende er litt forskjellig.

 

Når det gjelder bjørnene der finnes det noen store, dem er vel som en innlandsgrizzly å regne, men dem blir ikke like store som på Kamchatka.

 

Jeg er i grei form, men trur nok uansett at litt egentrening før en slik tur vil gjøre hele opplevelsen enda bedre :) Skal ikke sette diagnosen i veien for mine drømmer Fredrik, det lover jeg deg :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...