Jump to content

Trykkpunkts kule/stift


Jonass

Recommended Posts

Tenker jeg vil ha meg trykkpunkts avtrekk på 686n, men finner ikke all verdens av slikt til salgs.

Har også ideer om at slikt burde være greit å ha på min cheetah og forøvrig alle våpen der det lar seg gjøre å montere.

 

Kom med linker til forskjellige produkter folkens.

Bilder av forskjellige måter å gjøre dette på er heller ikke feil

Link to comment
Share on other sites

Og montere ser jeg ikke som noe problem, mener bare jeg sett kule montert på selve avtrekkeren, eller ramma.

 

Som du sier så øker vanskeligheten litt når man skal gjenge i ramma, må nesten dykke med en pinnefres for å minimere sjansen for bor som renner når man må ha langt utstikk pga bøylen.

 

Hadde kanskje vært mer moro å funnet på en løsning som kan gjøres innvendig for å få trykkpunkt.

 

Har blitt så førnøyd med avtrekket etter avtrekksjobb at her må det nesten kjøres fullt ut, med trykkpungt evt bare stopp.

Link to comment
Share on other sites

Det vanligste er vel at det borres igjennom avtrekkerbøylens fremfre del, har også sett stift i avtrekkern. F.eks børselars selger stift/kule.

Selv bruker jeg en bit av pakning fra et avløpsrør limt bak på avtrekkern, ser greit ut, krever ikke borring, koster nesten ingenting og funker ca likt som en stift.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter nå med ipad så noe bilde redigert i paint kommer ikke :mrgreen:

Men har nå vært å tenkt å grublet en stund over forskjellige ideer jeg har, og har kommet frem til at en bladfjær som treffer returfjærhuset det har blitt dyttet langt nok bak er en enkel og lett justerbar metode.

 

Denne bladfjæren festes ved at det borres å gjenges hull gjennom fronten på grepet, og justering vil være av samme sort som på hanefjæra.

 

Skulle nesten hatt meg en gammel ramme uten verdi å ofret til litt ideer :shock:

Link to comment
Share on other sites

Mine damer og herrer, vil først unnskylde meg selv grunnet en plutselig "kånjakkforgiftning" men hva godt gjør en trykkpunktskule? Spar penger og skyt slik man skal skyte DA. Vet att det føles litt kjelkete i begynnelsen og at enkelte skudd kan glippe over, men hold ut, det blir bedre etter hvert. Har fått uendelig mange revolvere i neven med optimistisk utsagn:Kjenn på denne du! Ultraslakt oppspenn med ca 1kg knirkete kule på slutten av avtrekket! Forbedring? Vanskelig å være entusiastisk da. Og til kortere revolveren er, jo lenger skal man kaste den jævla kula!! To skudd på "staaans" blir ikke lettere med ei kule. Unnskyld for offtopic svar og blir ikke lei meg om dette slettes. Avtrekksstopp er også en fandens blendsverk på revolver, tar gjerne i mot pepper på den og, det tåler jeg :-)

(angående innebygd avtrekksstopp som var nevnt her, kjøpte en gang en revolver der ¨DA avtrekket var hestetungt på slutten, åpnet revolveren å så at forrige eier hadde lagd en fjær festet i bakre grepsramme, når hanefjær ble spennt, traff den denne bladfjæra og laget "trykkpunkt" )

Link to comment
Share on other sites

Endelig en mann som har skjønt det! Helt enig Olav, du har min uforbeholdene støtte.

 

Det var nok ikke førsteresponsen du hadde ventet deg det? :mrgreen:

 

Skal man på død og liv ha den løsningen så støtter jeg patenten til Martin, så trenger man ihvertfall ikke å skamfere våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Se der da var diskusjonen igang.

Jeg skal være ærlig og si jeg ikke har skutt DA med trykk punkt, men ideen fenger meg.

OlavM er meg bekjent meget god skytter, han liker ikke trykkpunkt.

Men kan jo ikke la være å se at mange andre, også bedre skyttere enn meg har trykkpunkt.

 

Kanskje jeg må holde an litt på dette å få prøvd en med kule/stift.

Ettervandring som er unødig lang vil jo gi høyere risk for napp, så dette er kanskje mer å tenke på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker stift på mine. Årsak.... For meg finnes ikke bedre løsning. Da avtrekket brukes bare til å spenne hanen, slik at jeg kan konsentrere meg om gode avtrekk på målgruppen. Krever trening ja, men utrolig konsistens avtrekkjobb og en fryd å dra opp hanen til et markert stopp før siktelinja ligger på neste målgruppe. Stift og skrue må justeres og være avstemt i forhold til hverandre. Når denne jobben er gjort er både avtrekksstopp på plass og et avtrekk på Max 1,5 kg. En realitet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo slik at en ved bytte av diverse fjærer og polering av avtrekk ofte Gjør at SA avtrekket blir for lett.

For min del var dette avgjørende ift å sette på en stopper, ønsker ikke skamfere noen av orginaldelene på min elskede mod19, og synes ikke strips er pent. har dog en ekstra hane som skal bobbes etterhvert, da kan jeg beholde orginaldelene i god stand :D

"Patenten" har jeg forøvrig stjålet fra takedown her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekkstopper eller ikke er nok en smaksak.

 

Nå er det tilgjenelig to varianter med ulik motstandkraft (kula må ikke gå tørr for olje) og velges den letteste og justerer trykket på den til minimal motstand slik man måtte ønsker pluss et ellers tjunet avtrekk med fjærlett opptrekk frem til stopper.

Full kontroll spør du meg.

 

Hull i bøylen er ikke pent om våpenet er til fornøyeleskyting, men er våpenet et modifisert jern til konkuranse betyr det lite.

Link to comment
Share on other sites

Denne avtrekk stopperen jeg nevnte er jeg usikker om det lar seg gjøre å montere direkte på avtrekkeren, men du kan jo forhøre deg med en børsemaker i ditt distrikt da han sikkert har kjennskap til dette da han uansett må gjøre jobben for deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...