Jump to content

Prøve links billigst mulig. O/U Rett stokk? Pumpe?


DvaskSlask

Recommended Posts

Var på skytebanen i går for for første gang i forbindelse med jegerprøven, og vi fikk skyte en del. Jeg er høyrehendt, skøt luftgevær med høyreøyet tidlig i tenårene, og rechts føles mest naturlig. MEN... Har venstredominert øye, og høyreøyet ser jeg dårlig på. Blir litt blurry og litt tåkete.

 

Knuste dog en del duer med høyreøyet likevel, skøt også en dobbel. Problemet er at jeg tidvis sliter med å finne dua, og at jeg sliter med å selv se at jeg treffer dua. Hadde neppe vært noe problem på jakt, men har planer om å skyte kanskje 1000? skudd på lerduer før høsten.

 

Siden jeg er nybegynner med hagla ønsker jeg å teste links billigst mulig for å se om jeg kan klare å bli vane med det. Finnes det O/U hagler med rett stokk som funker bra også til links? Sliter med å finne veldig billige links O/U.

 

Alternativet er vel pumpe, de har vel som regel rett stokk? Men da er problemstillingen hvordan sikringen er og at den skyter ut hylsene feil vei?

 

Remington 870 kommer i links, til ca. 5000, men hadde håpet å komme under den prisen også. Kan godt være skikkelig dritthagle så lenge den funker, siden det kun er for test før jeg kjøper ei skikkelig hagle.

Link to comment
Share on other sites

Brukt pumpehagle på finn, billigste for tiden er vel en Mossberg til 850kr.

 

Fortell hvor i landet du er, kan jo være en kammerbruker kan låne deg en børse så du får prøvd.

 

EDIT-og den var solgt; men søk på "pumpehagle" så finner du et bra utvalg til snille priser.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Enig om at mossberg er ett alternativ hvis du vil ha lett opperativ sikring og stokken justerer du ved å legge inn skimsplater mellom kolbe og låskasse.

Her er ett utvalg fra finn.no, både pump og halvauto.

http://m.finn.no/bap/forsale/search.htm ... 8#54214295" target="_blank" target="_blank

Du får prøve min hvis du er innom Helgeland.