Jump to content

Patronholder Blaser


sako.

Recommended Posts

Fikk et spørsmål av en jaktkammerat om ikke jeg kunne prøve å lage en patronholder til hans K95 Baronesse. Han hadde tenkt ut en genial løsning på en smekker patronholder, Blaser sin originale med borrelås reimer var for klumpete og stygg. Vi tittet på min R8, da innfestingen baserer seg på Blaser montasjen, og vil derfor passe på alle Blaser våpen med Blaser sin sadelmontasje, sikkert også andre rifler / montasjer etter samme prinsipp.

Så etter en tur i furtebua i formiddag er en prototyp som virker ferdig, og jeg er godt fornøyd med resultatet.

 

55hvy9.jpg

Kaliberet er 6,5x57R (Hadde bare en 7x57R ute i ladebua, men hylsa er jo lik)

 

8yhwmv.jpg

Her er holderen montert på min R8 9,3x62 pipe. Lett tilgjengelig reserveskudd. (Noe for dere med R93 som skyter jaktfelt)

 

i2n50j.jpg

Låsing av holder ved hjelp av montasje.

Link to comment
Share on other sites

Da er første eksemplar av patronhoder for to patroner laget. Ser ut som en løsning som fungerer bra det også. Får endelig svar i morgen når læret er helt tørt, først da ser jeg om det er så stivt som jeg ønsker. Ser lovende ut i hvert fall.

Holderen ble nesten like stiv som k.... i Odalen. Så den bør fungere udmeket:-)

2mrtb3l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...