Jump to content

Godkjent søknad spesialrevolver- kjøpe revolver


hikkas

Recommended Posts

jeg skal kjøpe en smith 686 6" og har en for hånd. Men litt ventetid på å få godkjent søknad og selger er interessert i å bli kvitt den kjapt. Så har det seg slik at jeg har en godkjent søknad på 357 spesialrevolver liggende. Kan jeg kjøpe den på den for så senere " omreg" til vanlig revolver?

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker, men 6" løp vil vel stikke 3-4" ut av kassa for spesialrevolver? ;-)

 

Forresten, Spesialrevolver utelukker vel magnumpatroner? Tipper du får søknaden i retur fra våpenkontoret med beskjed om at det våpenet ikke er godkjent for den klassen.

 

 

Spesialrevolver har 3 krav du kan ha 44remmag og 45LC per reglene om den går i kassa, om det er konkurransefordel kan jo diskuteres, men ref 38/357 er det evnt bare riflestigning og løpsdim i 357 som evnt kan påvirke presisjon, men 357 tønne er helt lovlig, men alle vil jo nødvendigvis bruke 38spl

 

Målkasse: 200x150x40 mm

Maks vekt: 1000 gram

Kaliber: 5,6 mm - 11,56 mm (.22LR - .455)

 

Å handle revolver, på spesialrevolver aner jeg ikke hvordan blir med omreg på klasser og system politi bruker.

Link to comment
Share on other sites

Søknaden er godkjent i 357 :oops: . Det er vel mange 686 som er ombygd til spesialrevolver? Og de må jo ha kjøpt ett "emne" en plass......

I stand corrected :oops: Strengt tatt står det "Revolver i alle kaliber (ikke magnumladning) fra og med 5,6 mm til og med 11,56 mm (kal. .22LR, til og med kal. 0.455”)" som ikke utelukker .357, men da må man bruke .38 patroner eller svak ladning.

 

Det står og faller på ditt våpenkontors kompetanse og velvilje (som vanlig). Jeg fikk en Walther P38 som Grovpistol for endel år siden, og måtte snakke litt i telefonen med våpenkontoret da jeg i fjor ønsket å overta en Walther PP 7,65 mm. Da ble P38 regnet som Militær og PP som Grov. Å bruke begrunnelsen "Jeg gjorde det slik fordi dere er så treige med behandling av søknader" vet jeg ikke om går helt bra :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du får nok ikke "omregistrert" den til en annen klasse uten å betale gebyr og levere ny søknad, men det er som regel en helt kurant sak å få endret tillatelsen til annen klasse før du handler.

Ta turen ned til våpenkontoret, så klusser de på søknaden og så kan du handle.

Kaliberet er jo det samme og våpentypen den samme, så null pes.

 

Har gjort det samme og også endret fra revolver til pistol i samme kaliber :winke1: etter godkjent søknad da jeg ombestemte meg...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...