Jump to content

Klikking med revolver..?


Mido

Recommended Posts

sentertente våpen tåler generelt klikking bedre enn randtente, selv om mange moderne randtenet våpen fint kan klikes med.

men faren er tilstede for å stuke ut tennstifthullet i rekylskjoldet på smithrevolvere om de klikes mye med. da oppstår en liten grad i kanten av hullet, som må fjernes for å ikke subbe i patroner på vei rundt.

 

i teorien. i praksis er dette skjelden noe problem på smither, men om du er av den nervøse typen er det kanskje på sin plass med klikkpatroner.

pesonlig bare dobbelsjekker jeg at det er tomt, og klikker i trygg retning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen ekspert men mitt instinkt ville vært å kjøpt ett sett med klikkpatroner.

 

Mvh,

 

Jeg er heller ingen ekspert, men jeg klikker sgs aldri uten klikkpatroner - også i 1911. De som virkelig har peiling fraråder sterkt klikking på tomt kammer. Og da kan jeg gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

Klipt ut fra Smith & Wesson's FAQ:

 

 

Q: Can I dry fire my Smith & Wesson?

 

A: Yes, except for the .22 caliber pistols which includes models 22A, 22S, 422, 2206, 2214, 2213 and 41.

 

.22 caliber revolvers such as models 17, 43, 63, 317 and 617 also should not be dry fired.

 

Q: Why can't I dry fire my .22 pistol or revolver?

 

A: Dry firing a S&W .22 pistol or revolver will cause damage to the firing pin.

 

 

Men uansett så kan det jo være greit med klikkpatroner.

Åsså er det greit å ha som vane at klikkpatronene fjernes etter klikking.

Slik at du ikke plutselig står på banen og åpner revolveren, og klikkpatronene ramler ut....

Link to comment
Share on other sites

Klipt ut fra Smith & Wesson's FAQ:

 

 

Q: Can I dry fire my Smith & Wesson?

 

A: Yes, except for the .22 caliber pistols which includes models 22A, 22S, 422, 2206, 2214, 2213 and 41.

 

.22 caliber revolvers such as models 17, 43, 63, 317 and 617 also should not be dry fired.

 

Q: Why can't I dry fire my .22 pistol or revolver?

 

A: Dry firing a S&W .22 pistol or revolver will cause damage to the firing pin.

 

 

Men uansett så kan det jo være greit med klikkpatroner.

Åsså er det greit å ha som vane at klikkpatronene fjernes etter klikking.

Slik at du ikke plutselig står på banen og åpner revolveren, og klikkpatronene ramler ut....

 

Tja ....jeg bruker klikk-patroner i min s&w 686...og de har jeg som reglel alltid i revolverern, også når den ligger i kofferten. Når jeg kommer på banen så tømmer jeg klikkpatronene i kofferten, og legger de "på plass" igjen når jeg pakker den ned. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det da? Klikkpatronene er av plastikk med en klar rød-farge, og det er vel tvilsomt at noen kan tror at dette er skarpe patroner tenker jeg?

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...