Jump to content

Jetboil tråden


Ho-ward

Recommended Posts

Dro til med å bestille Sol Aluminium og stekepanne fra Jetboil på XXL.

 

Da XXL kjører venners fest med 25% rabatt, fikk jeg

Sol Aluminium, kokeapparat til 636,75,-

Jetboil stekepanne til 336,75,-

 

Det er vel bare nå å kaste multifuel brenneren, Trangiasettet og gassbrenneren fra Biltema :)

 

 

Ser det står i reklamen:

Lite og effektivt kokeapparat for dem som vil spare plass i sekken på dagsturer. Holder jevn varme ned til -6°C og koker 0,5 liter vann på 135 sek. 0,8 l.

 

Tips, råd samt gode og dårlig erfaringer er velkommen til å postes !

Link to comment
Share on other sites

Verden har gått videre og "vinter-gass" blandinger er oppfunnet :D Har brukt Jetboil året rundt i Nord-Norge flere år på rad og har ikke spist Dry-teck tørt frem til nå. Var selv i tvil for jeg hadde også hørt at det er kunn multifuel. BTW så er det standard gass koblinger så du er ikke tvunget til å spore opp gass flasker fra jetboil. Jeg bruker Primus sine 100grams flasker til 49 kroner

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikker på hva du spør om nå. Ikke noe søl i sekken med bensin eller parafin. Men er bare å fylle vann, åpne gass-ventilen og trykke på tenneren så brenner det med en støysvak flamme mens den koker opp vannet på kort tid. Gassen varer leenge ikke sikker på hvor mange liter jeg kan koke på en boks men det blir endel. Under transport så pakkes gass boksen og brenneren trygt inni "gryta". Jeg har bare brukt kjelen og ikke prøvd steikepanner eller noe av det andre som kan kjøpes til jetboil'en så som ren vannkoker kan jeg anbefale den

Link to comment
Share on other sites

Forbruk er 100 gram i timen for jetboil. 2-3 minutter før 0.5l vann koker. Har brukt gass som eneste fyringskilde/vann/matlaging i de siste 10 årene. Vinterstid blir gassboksen lagt innenfor jakken siste halvtimen før leiren.

Renslig, og sikrere enn fuel.

Har ikke vintertestet jetboil, har en primus gassbrenner i titan med sammenleggbare føtter. Lett og har piezo tenner.

Jetboil er innkjøpt i år, og blir testet til vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...