Jump to content

Trenger tips og synspunkter, dynamisk pistolskyting


brendjord

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Brukbart : ja

konkuransedyktig : ja

Som sagt kjøpte en remington selv i den prisklassen og angrer ikke.

For mange så er det ikke pistolen som begrenser hva man treffer, heller skytteren.

Kjøp den 1911 du føler for og kommer til å bruke og kjøp heller ammo for evt resterende budsjett :)

Link to comment
Share on other sites

Han tar feil. Rail er lov fra 1/1-2015 etter regelendringen som ble vedtatt på GA.

 

Ser ut som det blir en liten endring der ja. Er dette endelige dokumenter da?

 

" a dust cover (with or without an accessory rail) which has a maximum length of 75mm when measured from the leading edge of the dust cover to the rear of the slide stop pin. "

Link to comment
Share on other sites

:)

 

endelig valg av pistol blir på bakgrunn av hva som føles godt i hånda og gir "den følelsen" :)

fører opp remington på lista og skal få sett om jeg ikke klarer å få tafset litt på en slik og:)

 

 

trenger i tillegg litt innspill på kalibervalg. 45ACP koster jo noen kroner mer, men kunne godt tenkt meg å prøve et nytt kaliber etter å ha skutt endel år med 9mm.

vurderer sterkt å begynne å lade selv(på iskt når jeg har fått lest meg skikkelig opp).

 

kreves det mye ladeutstyr når man kun skal lade 45 (og evt 9mm)? grunnen til at jeg spør er at kåken vi bor i ikke er verdens største, men har mulighet til å lage meg en liten ladestasjon i et av rommene.

Link to comment
Share on other sites

I Classic har man fått til en bedre balanse mellom Minor og Major enn i noen andre divisjoner. Det alene synes jeg gjør divisjonen interessant og spennende, alt annet er bare bonus.

 

Gleder meg til å kjøpe singlestack 1911 med både bullbarrel, rails og ekstern utdrager. I 9mm selvsagt. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

litt tilbake til topic......

 

 

mtp lading av ammo, hvilken ladestasjon anbefales? skal kun brukes til 45ACP, på sikt muligens 9mm.

noen tanker:

-pris, skal ikke behøve å selge ei nyre for å ha råd.(rimelig, men god kvalitet)

-finnes det "ferdigpakker" som kan kjøpes?

-hva anbefales av merker?

-plager meg ikke å lage "ei og ei kule" kontra evt dyre maskiner som lager fler av gangen.

-gjerne kompakt størrelse da jeg har begrenset med plass

-tips om nettsteder(inne og utland)

 

ladeboka står allerede på ønskelista:)

Link to comment
Share on other sites

Dillon 650 er best på budsjett, og holder seg veldig godt i annenhåndsverdi. 1 stasjon på kortpang, og dynamisk kan bare omtales som galskap, men kjekt å ha en for testing av småbatcher og ymse (koster lite). Finn noen som kan lading og progressive presser om du er fersk.

 

Ta ladeboken og tabellene rundt kortpang med en klype salt. Ifølge ladeboken v7 skal N105 komme snart, ladninger "tjenestenivå" omtales, samme med selvforsvar, og ikke en eneste "norsk" felt eller typisk ipsc ladning omtales. eksempel... N320 nevnes ikke på .40S&W.. hva lader de aller fleste? ingen aktuelle volumkuler nevnes. i 38spl, ingen wadcuttere nevnes, 310 nevnes ikke osv. Fabrikksammo som ikke har vært å få tak i her på 10-15+ år går igjen, samme med kuletyper.

 

9mm sliter du lade billigere enn fabrikk, men du får fordelen av å gå nærmere faktor, og evnt skreddersøm.

 

Ref classic/singelstack, ser vel kanskje litt .40 her også fremover? 3 skjøt classic på steelchallenge 2014, og 3 er påmeldt på moss indoor... :/

Link to comment
Share on other sites

Skal kikke på den

 

Tenkte det er like greit å starte med rimelig utstyr til man har kontroll på hva man driver med:)

 

Blir for å teste litt forskjellige ladninger og lære seg faget. På sikt(gitt at lading mestres) så kan man investere i dyrere utstyr som kan ta for seg flere kaliber:)

Link to comment
Share on other sites

noen som har bestil ladeutstyr fra "titanreloading" før?

 

og gjerne noen tanker rundt Lee presser, da spesielt Pro 1000?

har kikket på uttalige videoer om den pressa og den ser ikke så halvgæærn ut. prisen fra nettsiden der var mildt sagt beroligende i forhold til hva den koster i norge(ja, vet om moms og frakt :) )

 

så for meg en Lee Pro1000 med dier til 45ACP + 9mm, samt et Lee Reloading stand. dette er da ei pakke på ca 250$ før frakt og moms(usikker på om titanreloading hvis priser med US moms?)

er da plassbesparende, og kan i tillegg enkelt flyttes hvis man ønsker å sitte et annet sted i huset å lade litt:)

 

har lest litt blandede tilbakemeldinger rundt LEE, tar gjerne imot innspill.

er som sagt ute etter ei rimelig, men god presse. skal først og fremst lades til trening, eksperimentering med ladninger og ikke minst bli kjent med "hjemmelading".

sikkerhet er viktig så er ute etter utstyr som ikke går i lufta:)

Link to comment
Share on other sites

Pro 1000 er supert å lade på, billig som nøkken er det også.

Bruk alltid briller når du lader. På pro så setter du tenner på fremover stroke. Noe som gir deg god føling om noe er galt...

Enkel presse, hold den ren og smurt så er det en fin maskin å lære seg å lade på.

 

Titan er btw greie å handle fra.

Få satt opp maskina i 9mm, så bestiller du .45 sett med plate ved siden av...

(Eller sjekker finn eller no slikt med gjevne mellomrom... Kan dukke opp mye bra der)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nødvendigvis sant Joakim, jeg har en bøtte med .45 med små hetter hjemme...

;) lol

 

 

Pro 1000 har tre stasjoner, loadmaster har fem.

Fordelen med pro 1000 som fersk er at du har kontroll på hetteinnsettingen på backstroke.

Det har du IKKE på loadmaster, den er som en 1050, på nedover draget. Er noe galt, så klemmer du hetta flat, eller setter den av...

Link to comment
Share on other sites

Alle 45acp med SPP bør destrueres..... min 1050 med LPP blir så trist når den får slike mata, går rett i søpla.

 

Ref presse, du har sikkert noen skytterkompiser som har ymse du kan komme og teste? jeg har latt flere i klubben komme på besøk, så kan de se og teste forskjell på lee 1000, dillon 650, 1050 osv.

Link to comment
Share on other sites

farsdag er KNALL når du blir vekt på senga med kaffe og gave......og pakker opp et DAA Competition Belt :) :) :)

 

 

ellers er søken etter 1911 pistol i full gang, planen er å legge ut min Beretta 92A1 for salg ila kort tid.

noe usikker på hva jeg skal legge den ut for, pistolen har kun ca 400 skudd gjennom seg og ser ut som ny.

 

1911 i .45 blir det uansett :)

Link to comment
Share on other sites

planen er også å kjøpe en ladepresse, mest for å lære seg faget, teste med forkjellige ladninger og kunne kjapt produsere opp ammo den dagen du står der og trenger en håndfull, men sport´n er stengt.

siden planen er å kjøpe inn 2 pistoler så har jeg ikke råd til det råeste lade kittet.

 

de siste kveldene har jeg kikket opp og ned på ladekit. planen var først en Dillon squaredeal B, men den hadde litt ukurant løsning på dier.....

kikket så videre og fant Lee pro1000, denne står fortsatt på lista, men ønsker om mulig å kjøpe noe enda rimeligere.

 

idag har jeg sittet å sett på Lee Breech lock Challenger Kit

http://www.titanreloading.com/kits/lee- ... -press-kit

 

kan denne være noe for en nybegynner innen faget?

 

 

bare for å oppklare: ønkser et rimelig ladekit i denne omgang rett og slett grunnet økonomi:) dyrere utstyr kommer mest sannsynlig sikt, men må ta det som økonomien tillater nå rett før jul.

når det er sagt så er fortsatt kvalitet viktig, derfor ønsker jeg synspunkter på om dette er en et godt kit som ikke faller fra hverandre straks det er i hus.

Link to comment
Share on other sites

ladeutstyr baller fort på seg, er ikke helt de store besparelsene nødvendigvis, men med rimelig utstyr ala breechlock bør du iaf ha lav setup kostnad, men du lader.. tja kanskje 100? patroner i timen på den måten.. vs 1000-1200 på en god progressiv, så .. tja, kanskje bare skyte fabrikk og jobbe overtid?

 

husk at du får fabrikk 9mm for 1.4 og 45acp for 2.6, ikke nødvendigvis så lett å spare da, koster jo fort 1,4 i matrialkost å lade selv og oppover på en bra patron.

Link to comment
Share on other sites

har hatt den, samt pro1000 i bakhodet.

 

men som sagt, øknomomien er lit styrende om dagen.

kittet jeg linker til + dier + div kan jeg få til norge for knappe 190$ med frakt(før moms vel og merke.

dvs 1000-1500kr billigere en loadmastern, som da gir meg 1000-1500 kr til ladekomponenter:)

 

på sikt kan man evt oppgradere pressa. siden man da allerede har dier + annet så slipper man å kjøpe alt:)

Link to comment
Share on other sites

Da har det kommet litt stæsj i hus:) hadde bursdag igår og jaggu fikk jeg DAA racemaster hylster og belte av fruen og unga:)

 

Men, sliter litt med å få hylsteret "klar til strid". Har sett på videoer, samt lest på nettet men blir ikke klokere.

Her er problemet:

Etter at skruene er strammet så er det fortsatt litt bevegelse i selve hylsteret. Og etter 4-5 trekk med pistol så er alt løst.

Er det slik at det må brukes locktite for å få alt til å sitte? Har strammet hardt med fortsatt løsner alt etter få trekk.

Link to comment
Share on other sites

Det er 2 skruer i kuleleddet der og 4 totalt som styrer showet "der nede" , 1 i selve hylsteret som er stor og igjen festes til pinnen, og 1 som fester kula høydemessig opp og ned på stanga som sitter på beltet, sjekk alle, bruk gjerne loctite

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...